1965 chevelle skrev:
Er det senkefjærer du skal montere bak. jeg må bytte bak, vet ikke helt hva jeg skal kjøpe. Nå er de helt utmattet,så jeg vet ikke hvor høyt det blir med org. el. senkefjærer kontra det som står på nå.har senka ca 1,5tomme foran . Violator har rå lyd.
Dette er spc sine fjærer.
Står det her om de på savitske sine nettsider:
Performance rate springs in matched sets of 4. These springs feature about 1.2" of front drop and 1" rear. The rates are intended for ProTouring and performance street cars. They`re also suitable for mild race applications. Combined with the proper shocks they`re provide a firm but not harsh ride. Front spring rates range from 535lb/in to 550lb/in , rear springs from 135lb/in to 150lb/in depending on the application.
I tillegg kommer de lange bærekulene fra HOWE til å senke litt foran, de nedre vel og merke da det er kun de som har innvirkning på bilens høyde, antar kanskje oppimot 2" drop fra stock foran. Foran har min vært veldig høy, har sett høyere ut enn andre sine stock biler. Regner med at den kanskje blir enda lavere enn 2" på min bil.
Har du hørt violator pottene live ? Har bare hørt dem på youtube, låter som galskap.. liker lyden i de klippene jeg har hørt.
Malibu ss 64 skrev:
Sen hjulafton
Mycket fina delar blir det eftermarknads bärarmar bak med? Men bara de övre fram?
Headersena ser ju fina ut hoppas de passar! Hellwig krängningshämmare?
Ja lite knepigt att de säljer toppacknigar i annat än par, gäller o tänka till
Race Pro är ruggigt bra, lär höras när du kommer nu med violators o 11:1 i komp vore spännande o höra live.
Marcus
Eneste bærearmene som blir stock er de nedre fremme, ingen reel performance gevinst ved å bytte ut de. Og jeg liker at de delene som syns, ser så stock ut som mulig,
Bak blir det currie oppsett med justerbare øvre og faste nedre, begge med johnny joint som har 30 graders bevegelse i seg, mot poly som har en tendens til å binde fjæringen istedet for å den bevege seg fritt.
Hellwig stab stag, 1 1/4" foran, og 1 1/8" justerbare bak. Ble overrasket over hvor tykke de ser ut live ift til de gamle, er nødt til å utgjøre stor forskjell. Mens den gamle er sånn at du kan bevege den med hendene, er de nye helt stive.
Tror det kommer til å høres ja, ikke noe mer blætt blætt nå, bare krakle krakletiklækk klækk

Ellers er vel race pro bare litt høyere enn stock på tomgang og cruising, men street pro et sted midt imellom ? Jeg fikk litt lite oppmerksomhet som barn, så violator ble det naturlige valget...