AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Lør 27. Jun 2026 22:49

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 105 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: 1990 Suburban
InnleggSkrevet: Tir 08. Feb 2011 18:18 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
hadde lovet mig selv, at jeg måtte få bunnen ferdig, i dag.
så jeg har spenderet det meste av dagen på ryggen unner bilen, liggende på en gammel campingpute.

jeg fik skruet staget mellem fordelingskassen å girkassen fast, tok en helvetes tid, da der ikke er plads til mine hender deroppe, å da slet ikke med hansker på!
så det var en kombinasjon, av hele pakken med forlængere å universalledd, samt skralle, som måtte frem, var jo like ledløs som kokt spagetti, men inn på plads kom den.
fik skruet konverter å flexplaten sammen, det gik ganske fort.
på med bestyttelsesskjoldet, å stiverne. samt starteren!
herligt, var ferdig før 12.
op å få skruet motoren sammen oppe, å kaste radiatoren inn på plass, og koble slanger, MM.
fik servoen på plass, og dynamoen.
fyldte radiatoren op med varmt vann, og tenkte at nå kunne jeg snart starte!

dryp. dryp. dryp. dryp. dryp.

en frostplugg, mente at dette var det rette tidspunkt, å fortælle mig, at den var utet.
herligt, jeg må altså jekke op motoren, å bytte plug, men faen, om det skal stoppe mig fra å få start på den!
så jeg koblede videre, ingen glødeplugger, da jeg ikke var sikker på, at det ikke var vann i sylindrene!
så på med motorvarmeren, og frem med kaffen.
tok en time, så var tempen oppe over +15.
jeg snurrede motoren for hånd, bare for at være sikker på at jeg ikke ødelagde noget innvendig, om det fortsat skulle være litt is i sylindrene.
men ingenting kom ut, så jeg går ut fra at de er tomme.
satte det ene batteriet på plass, å satte polskoene på.

og øjeblikkeligt begyndte starteren å gå rundt, så jeg skvat jo som faen!
har garanteret fået koblet feil på starteren!

men driten går rundt! hehe

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1990 Suburban
InnleggSkrevet: Ons 09. Feb 2011 21:46 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Lør 18. Jul 2009 13:51
Innlegg: 89
Bosted: Lyngdal i vest-agder
imponerende innsats Wolf! =D>

_________________
1980 Mercedes 280SE
1996 vw caddy 1,9 SDI

Desverre ingen amcar for tiden.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1990 Suburban
InnleggSkrevet: Fre 11. Feb 2011 11:51 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Aleksander skrev:
imponerende innsats Wolf! =D>


Takker, men jeg tror ikke den bliver solgt, førend jeg får tak i en annen motor!
faktum er at jeg er dritlei av å skrue, å faktisk bare vil ha den bort!
har gået så langt, at jeg har vurderet å sælge den i deler.

totalt tåpeligt, når man tenker på at bilen har kostet mig langt over 60.000,- så langt.
med kjøp av diverse reservele, piggdekk. dvd-skjermer, lakk, bytte av delene, montering av diverse. samt den store mængden av extra deler som følger bilen, og det faktum at den er B-regget.
så burde noget så simpelt, som et motorbytte ikke skremme nogen fra å kjøpe den.
å siden jeg sælger laaangt under selvkost, så burde den har været borte for længe siden.

jeg har da fået tilbud om byttebiler, og kameler/tepper/snus å andre merkverdige ting.
men fortsat, så står den her!

må se om ikke jeg kan få tak i en annen motor, å så bytte igen.
burde ikke ta mere end et par dager! haha, alt avhengigt av været!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1990 Suburban
InnleggSkrevet: Lør 12. Feb 2011 14:14 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
var ute for å skru litt i dag, jeg måtte gi op, mine hansker frøs fast på motorblokken!
så nå sitter jeg å venter på at den hjemmebakte banankaken blir ferdig.
Å DRØMMER OM GLOBAL OPVARMNING

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1990 Suburban
InnleggSkrevet: Søn 13. Feb 2011 16:18 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Nå blir det investeret i hagle å rottweiler!!

Har haft ubudne gjester i subben, å dritsekkene har tat dvdskjermene bak.
de må ha hatt god tid, for kablerne er osse borte!

så da gik bilen ned til 10.000,- om nogen skulle ønske sig en handel!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1990 Suburban
InnleggSkrevet: Søn 13. Feb 2011 17:36 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 03. Nov 2010 20:01
Innlegg: 456
Bosted: Sarp
Det var det frekkeste!!

_________________
Jeg er 100% riktig skrudd sammen, men det er bare de andre som ikke skjønner bruksanvisningen
http://www.troublecodes.net/GM/


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1990 Suburban
InnleggSkrevet: Tor 17. Feb 2011 10:56 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
ja, jeg er litt opgitt akkurat nå. men det ændrer sig vel.
ser ut til at det kan bli en byttehandel ut av dette i stedet!
er flere ting, som er bra med dette.

jeg får ryddet låven for suburbandeler,
den nye eieren får masser av bil, meget billigt.
jeg kommer til å ha en annen bil å skrue på. (en bil jeg har vurderet i flere år faktisk! hehe)
jeg kommer til å få litegranne bedre plass ute, å inne.
den nye eieren kommer til å sitte med en del nye reservedeler, stadig innpakket!
å min huseier bliver fornøjet, når subben er vekk! haha...

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1990 Suburban
InnleggSkrevet: Tor 17. Feb 2011 13:59 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 03. Nov 2010 20:01
Innlegg: 456
Bosted: Sarp
hva blir neste prosjekt?

_________________
Jeg er 100% riktig skrudd sammen, men det er bare de andre som ikke skjønner bruksanvisningen
http://www.troublecodes.net/GM/


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1990 Suburban
InnleggSkrevet: Tor 17. Feb 2011 14:50 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Tomas van skrev:
hva blir neste prosjekt?


vil ikke si for mye, da det fortsat henger på transporten!
men det kommer til å bli grønt! så grønt, at jeg kan be alle øko-fanatikere om å sætte sig på panserpryden, å rotere! hahaha........

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1990 Suburban
InnleggSkrevet: Tor 17. Feb 2011 14:52 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 03. Nov 2010 20:01
Innlegg: 456
Bosted: Sarp
nye toyota prius hybrid
hmm...de kastes herved ut av dette forum :mrgreen:

fra hvor skal den transporteres?

_________________
Jeg er 100% riktig skrudd sammen, men det er bare de andre som ikke skjønner bruksanvisningen
http://www.troublecodes.net/GM/


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1990 Suburban
InnleggSkrevet: Tor 17. Feb 2011 15:01 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Tomas van skrev:
nye toyota prius hybrid
hmm...de kastes herved ut av dette forum :mrgreen:

fra hvor skal den transporteres?


hybrid???

nei, bare grønt. å mye power.
har spøkt i mine tanker, i en 6-7 år, og med tanke på de (kjære :retard: :retard: :retard: ) politikerne.
så vil dette være et skrit i retningen, de tenker på. men ikke nogen lille plasteske, med et par batterier, som knapt kan holde 60 i medvind! å som koster 170.000 å kjøpe, å har en levetid, som en trabant, å samme kjøre egenskaper.
nei, dette skal bare være billigt å grønt! hehe

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1990 Suburban
InnleggSkrevet: Tor 17. Feb 2011 15:05 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 03. Nov 2010 20:01
Innlegg: 456
Bosted: Sarp
Pappa Wolf skrev:

hybrid???

nei, bare grønt. å mye power.
har spøkt i mine tanker, i en 6-7 år, og med tanke på de (kjære :retard: :retard: :retard: ) politikerne.
nei, dette skal bare være billigt å grønt! hehe

Der har du ødelagt min nattesøvn :finger:
fortell!!! eller på pm
:D

_________________
Jeg er 100% riktig skrudd sammen, men det er bare de andre som ikke skjønner bruksanvisningen
http://www.troublecodes.net/GM/


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1990 Suburban
InnleggSkrevet: Tor 17. Feb 2011 15:10 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
hehe, elsker å spolere andres nattesøvn!
bare å smøre sig med tålmodighet.

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1990 Suburban
InnleggSkrevet: Tor 17. Feb 2011 15:13 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 03. Nov 2010 20:01
Innlegg: 456
Bosted: Sarp
Pappa Wolf skrev:
hehe, elsker å spolere andres nattesøvn!
bare å smøre sig med tålmodighet.

Om du våkner mitt i natten at noen river deg ut av din egen seng med føttene først......... og skriker hva bil!!
bli ikke overasket over hvem det er da.....
:mrgreen:

_________________
Jeg er 100% riktig skrudd sammen, men det er bare de andre som ikke skjønner bruksanvisningen
http://www.troublecodes.net/GM/


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1990 Suburban
InnleggSkrevet: Tor 17. Feb 2011 15:23 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Tomas van skrev:
Pappa Wolf skrev:
hehe, elsker å spolere andres nattesøvn!
bare å smøre sig med tålmodighet.

Om du våkner mitt i natten at noen river deg ut av din egen seng med føttene først......... og skriker hva bil!!
bli ikke overasket over hvem det er da.....
:mrgreen:



LOL....

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 105 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 14 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support