AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Lør 27. Jun 2026 21:26

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 40 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Ons 26. Jan 2011 19:15 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 29. Des 2010 16:11
Innlegg: 243
Bosted: Hønefoss
Du må jo legge ut flere bilder av bilen underveis. Morsomt å følge med. Sant nok bor jeg ikke så langt unna heller :)

_________________
1979 Oldsmobile Cutlass Cruiser med 350 Oldsmobile motor.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 26. Jan 2011 19:20 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
er bare å skrike høyt nok, så kaster jeg kaffen på grillen, å rister brødposen!

men bilder skal det bli, har tat nogen stykker, men er ikke kommet længere end fra kjøkkenet til godstolen! må jo rejse mig å gå, hvis jeg skal hente kameraet!

blev fornøyet med legens dom i dag, herligt å ikke være bunnet til å sitte å se på andres skruing! hehe

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 27. Jan 2011 19:16 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
ahhhh, herligt å kunne sette sig ret inn i bilen, å ikke skli rundt på et digert 1980 sete, med slitasje, å ubehagelige merker etter andres rumper.
tok nogen timer, å er fortsat ikke helt ferdig, men de kan brukes til videre.
mangler stadig å justere ned passasjersetet, det står litegranne for høyt.
har osse funnet frem gulvskifter å sentrallås.

å innen puristerne å annet godtfolk, begynner å fortælle mig at biler som disse skal være originale, å ikke blande reservedele fra andre bilmerker, å da slet ikke euroskrammel.

denne her bliver bygget til mig. for mig. av mig, å jeg bruker hvad jeg har.

de originale fremstolene var digre, tunge å ikke helt behagelige å sitte i, på lange ture.
de nye kommer fra en opel omega, å er med eektrisk hæv, å varme. gratis, var de osse! hehe

setefesterne tok jeg fra en gammel malibu, å kappede, tilpassede , testede å tilpassede litegranne til,
på første forsøk, sat jeg helt oppe i taket, var ikke plass til min lue!

tok å kappede 3 cm extra av festerne, det gav en del, men manglede litegranne, så opdagede jeg at jeg hadde glemt å kjøre setet ned, med den elektriske motoren!
det gav ytterligere et par cm. så nå passer høyden perfekt til mig.

og som lovet, litt bilder!


Vedlegg:
Filkommentar: alle som skruer bil, burde ta ut seterne i blant, å få rengjort skikkeligt under de
setebytte 001.JPG
setebytte 001.JPG [ 252.92 KiB | Vist 3352 ganger ]
Filkommentar: passasjersetet som blev monteret i går!
setebytte 002.JPG
setebytte 002.JPG [ 234.44 KiB | Vist 3352 ganger ]
Filkommentar: De gamle seterne bliver til kosestoler til sommeren
setebytte 003.JPG
setebytte 003.JPG [ 241.24 KiB | Vist 3352 ganger ]
Filkommentar: Festerne innen deformering! hahaha
setebytte 004.JPG
setebytte 004.JPG [ 253.47 KiB | Vist 3352 ganger ]
Filkommentar: de to vigtigste verktøyerne!
målebånd å vinkelmåler!

setebytte 005.JPG
setebytte 005.JPG [ 254.48 KiB | Vist 3352 ganger ]

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 27. Jan 2011 19:23 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
et par stykker til!


Vedlegg:
Filkommentar: og mere tilpasning
setebytte 006.JPG
setebytte 006.JPG [ 255.34 KiB | Vist 3349 ganger ]
Filkommentar: Å skrue bunnen å setet sammen igen er herligt! hehe
setebytte 007.JPG
setebytte 007.JPG [ 254.46 KiB | Vist 3349 ganger ]
Filkommentar: ferdig monteret i bilen, å jeg sitter perfekt! herligt!
setebytte 008.JPG
setebytte 008.JPG [ 247.88 KiB | Vist 3349 ganger ]

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 28. Jan 2011 15:25 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
har fået byttet belter fremme i dag, å er igang med å tilpasse gulvskifteren.
men det er der da ikke nogen som vil se bilder av, vel?

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 28. Jan 2011 15:54 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tir 02. Nov 2010 00:20
Innlegg: 151
Bosted: Ås akershus
Sleng ut flere bilder. Vi elsker bilder :)

_________________
94 Ford E-350
72 Pontiac Le mans


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 04. Feb 2011 08:49 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
i går, monterede jeg denne, å opdagede at dørbekledningen, på bakdørene, akkurat setter låsen i spænn.
såååe, den funker på fremdørene, men ikke på bakdørene!
så litt modifikasjon, er på krevet!

http://www.thansen.dk/product.asp?c=485 ... 1712886987

Thansen,dk sælger osse til Norge, men vær obs på at dette settet ikke passer i en fullsize!!
ledningerne er ikke lange nok, hehe

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1980 Oldsmobile Cuttlas.
InnleggSkrevet: Fre 18. Feb 2011 22:21 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Hadde fået TRABANT lyd i bilen, etter starteren blev byttet.
tenkte jeg ville fixe problemet i dag. så det var ut med starteren igen å op på benken, å demonter.
opdagede at splinten som holder gafflen å solenoiden sammen, var KNEKT, så gafflen blev ikke trukket helt tilbake, eller helt frem, så starterens tannhjul gled hele tiden inn på startkransen, med etterfølgende
RIIIINGADINGDINGDINGDING, rent Crazyfrog!

etter ti minutter i delvaskeren var starteren fin å ren i huset, samlet å på vei op på plass. da glap handen min, å jeg vet nå hvor vondt det gjør å miste en starter, ned i bryskassen på sig selv!
er glad for at det ikke var længere, kunne ha kostet ytterligere et par uker uten mekk!

men fik den op på plass, å hvilken herlig lyd, eller mangel på samme! hahaha...

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1980 Oldsmobile Cuttlas.
InnleggSkrevet: Lør 19. Feb 2011 14:33 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 26. Feb 2006 17:33
Innlegg: 1167
Bosted: Langevåg, Bømlo
du er en liten ulykkesfugl du wolfi! godt det gikk bra, og at starteren ikke traff tennene! ;)

_________________
87 Chevrolet S10 Pickup Viper powered
08 Cadillac BLS Wagon

Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1980 Oldsmobile Cuttlas.
InnleggSkrevet: Lør 19. Feb 2011 18:28 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
uff, husker stadig smerten, fra kufangeren på forden, da jeg bankede huvedet ned i den!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 40 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 16 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support