Nå er headersene på plass. Var et jævla hælvete å få de montert. Måtte lirkes fra undersida uten pluggene i.
Så måtte vi holde dem oppe, mens vi skrudde i pluggene.
Er så trangt mellom røra og skruene at vi bare kunne bruke den åpne enden på fastnøkkelen.

På høyresida tar headeren borti varmeskjoldet på ramma, så den må moddes litt.

På venstresida tar headeren borti ramma. Tenkte å frisere bort noen mm på ramma.
Ser ut som det er frisert litt lenger opp på ramma fra før.

Bortsett fra at det er trangt og må friseres litt var det god passform. Litt rart at det ikke går an å lage headers som passer perfekt.
Resten av bilen står ikke helt i stil til så fine headers.

Pelte også av det gamle eksosanlegget. Fra bakakselen og bakover er det brukt rør i rustfritt.
De har holdt bedre enn resten av anlegget. Bøyen over bakakselen var helt sinnsykt rusten. Kunne knekke det fra hverandre.

Så litt rustbilder. Moder jord er godt i gang med å ta tilbake bilen.
Detta har en gang vært rustfrie kanaler. Må være lenge siden.

Så et trivselsbilde. C20 med turbodiesel. Han prøvde å selge den, men det var lite interesse.
Jævlig fin bil. Har verdens triveligste interiør. Rød skinnsofa med rødt teppe, røde dørtrekk og rød dashpad

Har ikke helt bestemt meg hvordan utblåsen på eksosen skal være. Hva synes dere?
-Et rør ut på hver side bak bakhjula?
-Røra rett bakover ut under fangeren, sånn som det var?
-Kappa to halvsirkeler i fangeren og ha røra ut rett bakover, sånn at røra er på høyde med undersida av fangeren?
-La røra stoppe rett bak fangeren med dieseltuter ned i bakken, så det ikke synes i det hele tatt?
Er flere som syns jeg skal ha utblåsen ut foran bakhjula, men det vil jeg ikke. Er vel ikke lov også bråker dt vel noe jævlig....