AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 11. Jun 2026 18:44

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 59 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: 1969 chevelle malibu.
InnleggSkrevet: Ons 16. Des 2009 21:00 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Hei, heter robert er 18år, bor i trondheim. Er vel egentlig helt fersk innen amcar, men prøver å lære så godt jeg kan

Har akkurat kjøpt meg en 1969 chevrolet chevelle malibu 2ht
Er endel som må gjøres, er relavtivt lite rust. bak sjerm lite hull. flekk under bak vindu. bagasje rom og gulv. ellers så må høyre forskjerm byttes.
har en del planer med bilen blant annet skiver hele veien rundt. bedre servo. ss panser:D. ny lakk.
Står en 327sb i den som er borret til 331. men motor starter ikke muligens defekt blokk,forgasseren er holly 750 dobbelpumper. musepigg topper. automat girkassen er en th400.

Kom gjerne med tilbake meldinger om hva dere syns om disse bilene.. Kommer vel en prosjektråd etterhvert.
bedre bilder kommer. litt rotete i garasjen men fikset nå :P

har begynt så smått å skru. har noen bilder. blir vell skifting av understells deler først ,men er ikke sikker på hva jeg skal kjøpe enda. skall starte med bremser og slikt. skiver foran og bak. har også sett på slik pro turing sett forstillig og bak. noen erfaringer??? tips?? noen som har erfaring av å bestille fra http://www.ss396.com der har de bremse sett og unerstells sett. http://www.ss396.com/mm5/merchant.mvc?S ... PROTOURING ..eller er det andre sider som anbefales. har sett en del på summit og eklers. takker for tips og erfaringer :D:D:D

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1969 chevelle malibu.
InnleggSkrevet: Ons 16. Des 2009 23:46 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Tøff bil! 8)

1975 Chevrolet Impala 4 Dørs HT Delebil!
1957 Ford Fairlane 500 2 Dørs HT 312Y block/Fordomatic.

Bilde

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 18. Des 2009 17:39 
Avlogget
Get going
Get going

Jeg tror jeg har spottet hvorfor motoren din ikke virker :D . Nei, fra spøk til alvor. Tøft prosjekt. Det høres ut som du legger opp til et bra prosjekt! Kan bli noen kroner i kostnad, men veiholdning er no aldri bortkastet! Når det gjelder framskjerm, så ser den no ut som den er rettbar? Behold originalplate der det er mulig, er mitt råd. Mye bedre kvalitet på de bitene enn på repro i alle fall. Verd kostnaden å rette, om det ikke er mye rust i den også... En ny skjerm (repro) vil ofte være avvikende i forhold til original, både i materialtykkelse og utforming. Og det gjør fort jobben dobbelt så dyr! Med halvparten så godt resultat.... Snakker av erfaring her. repro sucks....

67 Nova stasjonsvogn
69 Nova 4-dørs
76 Chevrolet Caprice Wagon

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 18. Des 2009 22:17 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Tøfft prosjekt. Liker de bilene godt. Det gikke en 69 Chevelle her oppe for mange år siden, men det var en 4 dørs.

Du har det like hjemmekoselig i garasjen som jeg har her :D

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 12. Jan 2010 22:52 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

ja men er det mye dorligere me repo forsjermer??? høyre forskjerm har fått en kuv i hele siden så det er vanskelig å rette opp. viss det er dorlig og dorlig pass form så beholder jeg venste forsjerm er hel men litt rust på da. ellers så har jeg plukket av fronten. lite rust ja. var litt inne i gulvet da. på førersiden. og litt i bagasje rom. så vidre er jo å få bynt på understellet. deler ska snart kjøpes inn.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 14. Jan 2010 18:26 
Avlogget
Get going
Get going

Forskjell på reprodeler også, men ofte er det dårlig passform, mye tynnere materialtykkelse og medfølgende problemer. En annen ting er jo at disse delene ofte må bestilles, og så får man ikke sjekket kvalitetetn på dem før de ankommer. Mange som har brent seg på det ja... Nei, i de fleste tilfeller vil det være bedre å reparere de delene man allerede har. Husk på å behanlde begge sider, av reparasjoner, bare. Da blir det så bra så. Jeg vet i alle fall hva jeg ville ha valgt! Kos deg videre! Tøft prosjekt!

67 Nova stasjonsvogn
69 Nova 4-dørs

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 14. Jan 2010 18:46 
Avlogget
Get going
Get going

Forøvrig har også National Parts Depot Chevelle-deler. Link; http://www.npdlink.com/modules.php?name ... le_Catalog
Ofte rimeligere enn andre, så det kan være verd å sjekke!

67 Nova stasjonsvogn
69 Nova 4-dørs

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 23. Jan 2010 07:41 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Jeg kjøpte skjerm fra ground up til chevella mi, passa perfekt og fin pris. Blei dyrt siden han hadde pakka upraktisk bare, men sikkert bare å si fra om fornuftig pakking så ornder nok det seg.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 23. Jan 2010 09:44 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Ta skjermen med til en oppretter av gamle skolen så får han sikkert skikk på dem. Event litt justering når de er på bilen igjen. Ser ut som et bra objekt. Et lite tips. Ikke begynn på for mye siden dette er ditt første prosjekt. Mange som tar vann over hodet og går lei og tom for penger. Hva med å sveise det værste få motoren til å gå og kose deg med den til sommeren.
Lykke til!

viewtopic.php?f=3&t=2996
http://www.cardomain.com/ride/2233875

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 24. Jan 2010 04:52 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Det tipset du fikk av olav er det beste tipset jeg har hørt noen gi her på forumet forresten. Ser det igjen og igjen på kompisgjengen min ihvertfall... har planer og og jobber på, demonterer alt for det er jo bare gøy.. Så tar ting helt syyykt mye tid og man gir opp og bare lar kjerra stå i et par år.. ikke festlig. Få den sammen og kos deg med bilen til sommern :-) Ta heller litt og litt. Del opp arbeidet og jobb deg igjennnom en rullende renovering en ting av gangen. Hvis ikke det er renovering du syns er gøy da :-)
Holder selv på med min egen chevelle, er på bristepunktet med kjedelig pussing og sparkling. Har så lyst til å få ut motorn og demontere understell at jeg holder på å daue. Men har klart å holde meg i skinnet til nå..
Og bra er det for hvis ikke hadde den nok ikke vært på veien til sommern begynner jeg å innse..

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 14. Mai 2010 22:41 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

ja etter en liten avsporing er prosjektet oppe å går igjenn. jeg har nå plukket av hele dronten og nesten hele interiøret (sliter litt med rattet men får låne en ratt tasj så det orner seg). jakter etter rust . gulvet inne i bilen er bra baki men må byttes ut foran. og så lekker det fra frontruten. men det er bare å ta ut å sette inn ny gummi list. så er det litt rust i høyre bak skjerm. og under bak ruten. den som er mellom bak ruten og bagasje lokket. blr bra dette tenkte skulle bestille lit sveise deler nå. ellers er fronten ganske dorlig med tanke på rust og retting. så tenkte jeg skulle kjøpe nye forskjermer og innerskjermer. panseret er bra men skal byttes i ss panser :D bilder kommer

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 15. Mai 2010 19:30 
Avlogget
Get going
Get going

Er det ikke limte ruter på Chevelle? Plukk ut vinduene for å sjekke at det ikke er skjult rust under vinduslista og der limet sitter. Spesielt der dashbordet møter frontruta kan det være sorten. MAnge plater som overlapper akkurat der, og de var ikke nødvendigvis så flinke på rustbehandling i de områdene. (På Nova ble det ofte brukt et tetningsstoff som fungerer som svamp og samler vann.... Har du først fått vann dit, blir du aldri kvitt det... Med påfølgende rusting som resultat.) Litt kinkige områder å sveise i også, men alt går. Ellers; jeg må også gi mitt besyv med på advarselen om at du ikke bør rive for mye. Det er fort gjort å rive. Det tar mange ganger så lang tid å bygge opp igjen! Og da er det fort gjort å gå lei! Ellers høres det jo ut som det er på gang, og det er jo alltid bra! Fortsett som du holder på. Lykke til!

67 Nova stasjonsvogn
69 Nova 4-dørs

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 23. Jan 2011 21:07 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

jaja da har jeg startet opp igjenn etter en liten pause. vart fult i garasjen av ting og tang, deler osv. så jeg måtte bygge ei bu uttafor huset. no er den ferdig garasjen er ryddet og jeg har startet for fult igjenn:D har noen bilder av hva som er gjort. girkasse og motor og hele fronten er av.
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 23. Jan 2011 22:20 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Hvor er de flotte bildene?? Er spent til å se skjønner du! ;)

1978 Volvo 244 GL Prototype (Bruksbil/Langkjøring)
Lærling Tunge Kjøretøy ;)
Two Tone, Beige and Rust!

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 24. Jan 2011 10:30 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

http://img525.imageshack.us/i/20110123152312.jpg
http://img820.imageshack.us/i/20110123152326.jpg
http://img577.imageshack.us/i/20110123152353.jpg
http://img121.imageshack.us/i/20110123170150.jpg
http://img203.imageshack.us/i/20110123170200.jpg
http://img840.imageshack.us/i/20110123170146.jpg

Bilde
67 F100 stepside*75 Buick LeSabre cab*72
Malibu 350 Tx*48 Hudson Tx*48 Pontiac Silver Streak Tx*
97 Lincoln Tx

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 59 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 12 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support