Chevy Van St 400 skrev:
Hei. har nydlig kjøpt meg en veldig urørt G30 st 400 med strøkent raudt skinn intergjør , av en eldre mann som brukte den 2 veker i åre på svenske turer , Og den var kjøpt ny på bergheim eller hva det hette i 91 og da var den Mini buss, så regga ned til kombinert bil og tok vekk dei 3 bakerste seta . og så var den regga til Person bil M 101 . og har papir på at det er godkjent , og har også det dokumente så bergheim sendte og han gamle eigaren betalte 500 kr for, der det står at med og fjerne nokke vekt så kommer den under 3499 kg. og det andre andre sjemaet eg har står der tydlig godkjent som person bil og 7 i antall sitte plasser. Men bilen veger bare 2710 kg og har stor nytte last ;s var en kompis ta far min så skal sjå på saken og fikk godkjent en sann g30 van fordi arbeidet var gjort i 2004 og det var ikkje bære bære og få det godkjent men med sammar beid frå amcar og Bt så fikk han det godkjent, arbeide på min bil også var gjort i 2004. og godkjent i 2004, og han meinte vist det hadde vår gjort i 2005 så hadde det ikkje vårte godkjent
Noen som vete nokke om dette ? er veldig usikker på om det virklig er godkjent ! Mvh Carl Petter
Den er ikke godkjent i vognkortet vertfall, for vist du sjekker opp Reg nr, så kommer det opp at tilatt total vekt er over 3500

så da er den mest sannsynlig registrert som person bil med tilatt totalvekt over 3500 i vognkortet. Noe som gjør at du må ha C1 for å lovlig kunne kjøre den.
Men hva sier dei opp på biltilsynet vist du tar med deg alle papira på at den skal vere nedregga, men ikke har kommet inn i vognkortet.
Det kan muligens blitt gjort en feil en gang i tiden som gjor at det ikke komm inn i vognkortet, ved foreksempel omregistrering fra en annn eier eller utskriving av nytt vognkort. Vet at det har skjedd i andre tilfeller vertfall.
Men foresten vist du har papira så er det kansje en liten mulighet for å få den nedregga, for når jeg kom med noen gamle papirer fra en anna nedregistrering. Så skulle jeg får regge den ned vist jeg fekk taki samme dokumenter til den bilen det gjaldt og ikke en anna. Men hør for all del på Nordfjordeid før Ørsta. Da han torstein i ørsta har det med å sjekke opp alt litt for nøye og har det med å si det ikke går. Menst han ene på nordfjordeid har jobbet der en hel stund og klarer å ta egne avgjørelser å bruke fornuft