AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 11. Jun 2026 13:33

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 561 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 38  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Chevelle 65 Bastard
InnleggSkrevet: Lør 01. Jan 2011 20:11 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Hm, har jeg ikke tenkt på.. På hvilket foto ? på ramen eller armen ?
Det er ett hål efter bumpstoppen på ena sidan - ser ovalt ut på bilden, men det er helt rett, bare bilden som ljuger.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 01. Jan 2011 20:26 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

rokkern skrev:
Bead-lock skrev:
brua har jo taklet 50 år med slitasje... finn ei skive/ lag en rund platebit i 3 mm og sveis fast, rundt skiva og i hullet, så borrer du med rett borr tilslutt...
det er ett høl til en bolt, er ikke noe NASA del liksom... humre...

Hehe ;-) Da blire skive der !

Ikke noe stor jobb a dreie ei skive med brystning heller. :D

viewtopic.php?f=3&t=2996
http://www.cardomain.com/ride/2233875

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 02. Jan 2011 02:39 
Avlogget
Rookie
Rookie

rokkern skrev:
Hm, har jeg ikke tenkt på.. På hvilket foto ? på ramen eller armen ?
Det er ett hål efter bumpstoppen på ena sidan - ser ovalt ut på bilden, men det er helt rett, bare bilden som ljuger.

I ramen menade jag. På den här bilden.

Bilde

Marcus

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 02. Jan 2011 10:38 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Bilde

Tror nok det bare er bilden som ljuger. la ihvertfall inte merke til att hålet var ovalt, men ska ta en titt ekstra på originalbildet hemma når jeg er ferdig på jobben i 21 tiden... :)

Men tenkte på en ting, den delen som er festet i rammen her og som øvre a armen boltes fast i... den virker ganske tynn.
Vil det være noe vits å bokse den med litt støtte ned mot ramma midt på ?

Sist endret av rokkern den Søn 02. Jan 2011 22:42, endret 1 gang

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 02. Jan 2011 12:05 
Avlogget
Rookie
Rookie

rokkern skrev:
Bilde

Tror nok det bare er bilden som ljuger. la ihvertfall inte merke til att hålet var ovalt, men ska ta en titt ekstra på originalbildet hemma når jeg er ferdig på jobben i 21 tiden... :)

Men tenkte på en ting, den delen som er festet i rammen her og som øvre a armen boltes fast i... den virker ganske tynn.
Vil det være noe vits å bokse den med litt støtte ned mot ramma midt på ?

Ja du har nog rätt, är nog bara bulten som åkt ut en bit o förvillar?

Ne tror inte du behöver fundera på o boxa där.

Marcus

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 02. Jan 2011 23:10 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Malibu ss 64 skrev:

Marcus

Uff jeg er jo blind... den er jo allerede frabrikk boks´a :oops:

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 03. Jan 2011 11:44 
Avlogget
Rookie
Rookie

rokkern skrev:
Malibu ss 64 skrev:

Marcus

Uff jeg er jo blind... den er jo allerede frabrikk boks´a :oops:

Haha då är vi två på den förstorde bilden ser man ju att det bara är bulten som spelade mina ögon ett spratt :mrgreen:

Marcus

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 03. Jan 2011 17:23 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Malibu ss 64 skrev:
BildeMarcus

Bare en liten bekymringsmelding ;) Sammenligner litt med dette bildet:
Bilde

Tenkte på utsparingen der bolten til stabstaglenkearmen skal gjennom bærearmen, som går helt i ytterkant. Nå er jo strukturen i bærearmen stivet opp endel både før og etter dette punktet, og det kan gi mye krefter som virker på ett lite sted. Det kalles skjerv på norsk, det nærmeste jeg kommer annen forklaring er "stress riser", "spenningskonsentrasjon", eller lignende. Når man ser at utsparingen er ca midt mellom senterpunktene for fjæra og bærekula, vil det si at stedet med høyest belastning (bøymoment) samfaller med stedet som er svakest, noe som ikke er helt bra. Et hull i forsterkningsplata gjør at "spenningsflyten" i dette området blir en helt annen.

Det er fullt mulig jeg bare er litt nervøs for sånne ting, men det er helt klart et punkt jeg ville sjekka jevnlig etter litt bruk av bilen, som med alle andre ting man sveiser og ordner selv. I utgangspunktet er bærearmen noe myk, og fjærer litt i dette området, så når man da tar bort denne "mykheten" kan det skje ting. Hvis delen skal til pulverlakking senere, er det jo ikke for sent å snu? :) Noen andre som har tanker rundt dette?

Ellers er ser det bra ut med tanke på at bærearmene er stivet opp skikkelig rundt bærekula, der de som det er nevnt tidligere har en tendens til å sprekke opp. Skulle jo tro dette var et greit alternativ til den plateremsa på utsiden som det lille bildet viser.

'71 Chevrolet C10

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 04. Jan 2011 01:14 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Godt poeng Christian, har ikke tenkt på det.
En løsning kunne kanskje vært å legge en tjukk sveis inni buen rundt bærekula for å stive opp den også ?

Tok et bilde av nedre bærearmen rundt det hullet til stabstaget siden vi har prata så mye om det :

Bilde

Har fått demontert endel mer idag :P

Rart med det hvor lett det går å demontere ift montere...

Bilde

Har litt rust sveising foran meg i vinter også :-) Blir bra å få tetta igjen her så jeg slipper å få så mye vann i baggasjerommet :lol:

Bilde

Er kjempefornøyd med Moser bakakslinga, en ting jeg ikke er så sinnsykt impnert over er at den svetter litt mye, det holder jo rusta borte men finnes det en todelt simmering elr noe man kan bytte her eller må alt demonteres på den isåfall da ?

Bilde

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 04. Jan 2011 10:20 
Avlogget
Rookie
Rookie

Chevy350 skrev:
Malibu ss 64 skrev:
BildeMarcus

Bare en liten bekymringsmelding ;) Sammenligner litt med dette bildet:
Bilde

Tenkte på utsparingen der bolten til stabstaglenkearmen skal gjennom bærearmen, som går helt i ytterkant. Nå er jo strukturen i bærearmen stivet opp endel både før og etter dette punktet, og det kan gi mye krefter som virker på ett lite sted. Det kalles skjerv på norsk, det nærmeste jeg kommer annen forklaring er "stress riser", "spenningskonsentrasjon", eller lignende. Når man ser at utsparingen er ca midt mellom senterpunktene for fjæra og bærekula, vil det si at stedet med høyest belastning (bøymoment) samfaller med stedet som er svakest, noe som ikke er helt bra. Et hull i forsterkningsplata gjør at "spenningsflyten" i dette området blir en helt annen.

Det er fullt mulig jeg bare er litt nervøs for sånne ting, men det er helt klart et punkt jeg ville sjekka jevnlig etter litt bruk av bilen, som med alle andre ting man sveiser og ordner selv. I utgangspunktet er bærearmen noe myk, og fjærer litt i dette området, så når man da tar bort denne "mykheten" kan det skje ting. Hvis delen skal til pulverlakking senere, er det jo ikke for sent å snu? :) Noen andre som har tanker rundt dette?

Ellers er ser det bra ut med tanke på at bærearmene er stivet opp skikkelig rundt bærekula, der de som det er nevnt tidligere har en tendens til å sprekke opp. Skulle jo tro dette var et greit alternativ til den plateremsa på utsiden som det lille bildet viser.

Tänkte aldrig på att det kan bli så? Är för sent körde dem genom förbehandlingen på jobbet igår så ska lackas ikväll.

Får hålla dem under uppsikt så inget händer där.

Enda egentliga syftet var o styva upp dem för kulleden då jag var nervös för att de skulle spricka där då jag sett att det händer rätt ofta både irl o på nätet när man har BB, aldrig får man vara riktigt nöjd :cry: haha.

Marcus

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 04. Jan 2011 10:28 
Avlogget
Rookie
Rookie

rokkern skrev:
Godt poeng Christian, har ikke tenkt på det.
En løsning kunne kanskje vært å legge en tjukk sveis inni buen rundt bærekula for å stive opp den også ?

Tok et bilde av nedre bærearmen rundt det hullet til stabstaget siden vi har prata så mye om det :

Bilde

Har fått demontert endel mer idag :P

Rart med det hvor lett det går å demontere ift montere...

Bilde

Har litt rust sveising foran meg i vinter også :-) Blir bra å få tetta igjen her så jeg slipper å få så mye vann i baggasjerommet :lol:

Bilde

Er kjempefornøyd med Moser bakakslinga, en ting jeg ikke er så sinnsykt impnert over er at den svetter litt mye, det holder jo rusta borte men finnes det en todelt simmering elr noe man kan bytte her eller må alt demonteres på den isåfall da ?

Bilde

Ja ser inget vidare ut de där är båda armarna lika? Ska du reparera dem så borra hål där sprickorna slutar innan du svetsar dem för att förebygagga att de inte ska spricka vidare. Har du orginal kränghämmare el? blir värre/grövre nu med nya kittet? Har aldrig hört/läst om nån som har problem med armarna där?

Nu har du snart rivit ner hela bilen :D

Var är det axeln svettas?

Marcus

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 04. Jan 2011 11:46 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Nei de er ikke så kjempefine, men tror jeg går for å reparere dem med å borre dem ut som du sa.
Jeg er ikke så glad i tubular arms, så vil helst unngå det der det kan syns!
Tror det kommer att gå bra, forhåpentligvis, med sterkere stabstag (krengningshammara), så lenge gummiforingene holder seg iorden og geometrien er iorden.

Bakakslingen svetter ved pinjongen, har gjort det sedan den var ny. Er ingen showbil oavsett og jeg er ikke så nøye på det heller..men litt irriterende er det når man kjøper top notch greier og det ikke er perfekt.

Gleder meg maks til jeg får alle delene til understell. Heldigvis (?) har jeg masse å gjøre, kom ikke med båten den 1 Januar så blir sendt 15 januar og kommer fram begynnelsen av februar :P

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 04. Jan 2011 12:19 
Avlogget
Rookie
Rookie

rokkern skrev:
Nei de er ikke så kjempefine, men tror jeg går for å reparere dem med å borre dem ut som du sa.
Jeg er ikke så glad i tubular arms, så vil helst unngå det der det kan syns!
Tror det kommer att gå bra, forhåpentligvis, med sterkere stabstag (krengningshammara), så lenge gummiforingene holder seg iorden og geometrien er iorden.

Bakakslingen svetter ved pinjongen, har gjort det sedan den var ny. Er ingen showbil oavsett og jeg er ikke så nøye på det heller..men litt irriterende er det når man kjøper top notch greier og det ikke er perfekt.

Gleder meg maks til jeg får alle delene til understell. Heldigvis (?) har jeg masse å gjøre, kom ikke med båten den 1 Januar så blir sendt 15 januar og kommer fram begynnelsen av februar :P

Ja är du bara noga så får du nog till dem.

Oki ja min 12 bult läckte också vid pinjongen efter en säsong efter första renoveringen, nu efter andra ombyggnaden är den än så länge tät. Kan ju läcka på två ställen dels packboxen o mellan yoket o pinjongen i splinesen det senare löser man med lite silikon vid montering.

Då blir det sen julafton i februari då :mrgreen: kommer headersena då med el har du redan fått dem? Min är iaf på väg så kanske får dem i slutet el början nästa vecka :D

Marcus

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 05. Jan 2011 03:45 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Mye rust å sveise bak der gitt..
Må skifte plater ved indre hjulbuer og litt diverse. Tenkte på noen stag å stive opp ramma bak der og finnes det ?

Sist endret av rokkern den Ons 05. Jan 2011 15:59, endret 1 gang

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 05. Jan 2011 09:58 
Avlogget
Rookie
Rookie

Har du stagen som förbinder övre o nedre länkarmsinfästningarna i ramen?
Om inte skaffa el gör.

Jag har sådana här.

http://www.summitracing.com/parts/EDL-5212/

Hotckissmodellen den är lätt o göra själv, har en kompis som gjort med bild på dem som modell.

http://www.summitracing.com/parts/HSS-1403/

Marcus

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 561 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 38  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support