AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Lør 27. Jun 2026 00:42

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1523 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 102  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Søn 19. Des 2010 16:43 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Lør 12. Apr 2008 21:20
Innlegg: 232
Bosted: Hegra
Har en kompis med noe tillsvarende motor som din og må si det er rett bra tak i maskin ja :D


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 19. Des 2010 18:32 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 04. Okt 2009 12:57
Innlegg: 2064
Bosted: Haugesund
bowtietwister skrev:
Har en kompis med noe tillsvarende motor som din og må si det er rett bra tak i maskin ja :D



høres morro ut :)

hva har han gjort med sin motor ?
dynotesta?

_________________
2003 FORD F-350 "Sotrøret"
1980 Ford Mustang (Foxbody) 1 fast fox.
1979 Ford Mustang Foxbody notch.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 19. Des 2010 21:18 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Søn 02. Aug 2009 16:28
Innlegg: 389
Bosted: voss
blir grisetøft...

kor masse varme har du på ovnen når du herder?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 19. Des 2010 22:11 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tor 23. Okt 2008 22:47
Innlegg: 164
Bosted: tromsø
Legger meg langflat.. Fy fabian førr en jobb du gjør.

_________________
Alex


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 19. Des 2010 23:08 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 04. Okt 2009 12:57
Innlegg: 2064
Bosted: Haugesund
rune'n skrev:
blir grisetøft...

kor masse varme har du på ovnen når du herder?

ca 210-220 grader

_________________
2003 FORD F-350 "Sotrøret"
1980 Ford Mustang (Foxbody) 1 fast fox.
1979 Ford Mustang Foxbody notch.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 19. Des 2010 23:09 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Lør 12. Apr 2008 21:20
Innlegg: 232
Bosted: Hegra
Crazy Horse skrev:
bowtietwister skrev:
Har en kompis med noe tillsvarende motor som din og må si det er rett bra tak i maskin ja :D



høres morro ut :)

hva har han gjort med sin motor ?
dynotesta?


Har ikke dynotesta den etter at 3v toppene og innsuget ble montert. Den er litt mindre enn din. Mener det bel 392 cit utav den og er bygd på ei 4 bolta 73 blokk. Kjører med 950 cfm Holley og mekan rullkam som jeg ikke husker data på men ikke no versting hverken på durajon eller løft mener jeg å huske.

Ble dynokjørt når den var oppsatt med 750 speed demon og porta Cleveland topper. da gav den 530Hp.

Står i en 67 fastback .Orange av farge


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 19. Des 2010 23:09 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 04. Okt 2009 12:57
Innlegg: 2064
Bosted: Haugesund
safari skrev:
Legger meg langflat.. Fy fabian førr en jobb du gjør.



endel jobb er det jo men det er nå morro og da :mrgreen:

_________________
2003 FORD F-350 "Sotrøret"
1980 Ford Mustang (Foxbody) 1 fast fox.
1979 Ford Mustang Foxbody notch.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 19. Des 2010 23:11 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 04. Okt 2009 12:57
Innlegg: 2064
Bosted: Haugesund
bowtietwister skrev:
Crazy Horse skrev:
bowtietwister skrev:
Har en kompis med noe tillsvarende motor som din og må si det er rett bra tak i maskin ja :D



høres morro ut :)

hva har han gjort med sin motor ?
dynotesta?


Har ikke dynotesta den etter at 3v toppene og innsuget ble montert. Den er litt mindre enn din. Mener det bel 392 cit utav den og er bygd på ei 4 bolta 73 blokk. Kjører med 950 cfm Holley og mekan rullkam som jeg ikke husker data på men ikke no versting hverken på durajon eller løft mener jeg å huske.

Ble dynokjørt når den var oppsatt med 750 speed demon og porta Cleveland topper. da gav den 530Hp.

Står i en 67 fastback .Orange av farge



steike såpass ja pooorno :mrgreen:

_________________
2003 FORD F-350 "Sotrøret"
1980 Ford Mustang (Foxbody) 1 fast fox.
1979 Ford Mustang Foxbody notch.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 19. Des 2010 23:51 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Lør 12. Apr 2008 21:20
Innlegg: 232
Bosted: Hegra
Crazy Horse skrev:
bowtietwister skrev:
Crazy Horse skrev:
bowtietwister skrev:
Har en kompis med noe tillsvarende motor som din og må si det er rett bra tak i maskin ja :D



høres morro ut :)

hva har han gjort med sin motor ?
dynotesta?


Har ikke dynotesta den etter at 3v toppene og innsuget ble montert. Den er litt mindre enn din. Mener det bel 392 cit utav den og er bygd på ei 4 bolta 73 blokk. Kjører med 950 cfm Holley og mekan rullkam som jeg ikke husker data på men ikke no versting hverken på durajon eller løft mener jeg å huske.

Ble dynokjørt når den var oppsatt med 750 speed demon og porta Cleveland topper. da gav den 530Hp.

Står i en 67 fastback .Orange av farge



steike såpass ja pooorno :mrgreen:


Dreiv å kjørte data i i et dynoprogram å mener å huske at vi kom fram til 630 hp etter at den var oppgradert men selvfølgelig bare teroertisk. mener å huske han kjørte 7.26 på 1/8. 4,10 utveksling og preparert C4.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 20. Des 2010 01:07 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 04. Okt 2009 12:57
Innlegg: 2064
Bosted: Haugesund
Gjort litt småplukk i dag og.

Pulverlakka innsuget med "singel stage reflective chrome" chrome å chrome jaja men det ble da betydelig bedre :)
Tok "2 strøk" og det kom seg betydelig etter andre "strøket" da endel av den såkalte "appelsinhuden" begynte å bli borte, innsuget var nokså grovt i overflaten.
Vurdere å ta 1 "strøk" til.

Satte også sammen varmeapparat boksen etter å ha skifta heater core.
Poppa fast ei plate der ac radiator røra kom ut av boksen da jeg har fjerna ac radiatoren da jeg ikke har noe ac komressor <-- det er da ikke sånn kompressor så er morro :mrgreen:


Vedlegg:
DSC_0069.JPG
DSC_0069.JPG [ 110.63 KiB | Vist 4799 ganger ]
DSC_0071.JPG
DSC_0071.JPG [ 90.19 KiB | Vist 4799 ganger ]
DSC_0074.JPG
DSC_0074.JPG [ 105.9 KiB | Vist 4799 ganger ]
DSC_0075.JPG
DSC_0075.JPG [ 105.29 KiB | Vist 4799 ganger ]
DSC_0077.JPG
DSC_0077.JPG [ 88.58 KiB | Vist 4799 ganger ]

_________________
2003 FORD F-350 "Sotrøret"
1980 Ford Mustang (Foxbody) 1 fast fox.
1979 Ford Mustang Foxbody notch.
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 20. Des 2010 01:10 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 04. Okt 2009 12:57
Innlegg: 2064
Bosted: Haugesund
...............


Vedlegg:
DSC_0078.JPG
DSC_0078.JPG [ 102.71 KiB | Vist 4799 ganger ]
DSC_0080.JPG
DSC_0080.JPG [ 119.4 KiB | Vist 4799 ganger ]
DSC_0081.JPG
DSC_0081.JPG [ 128.72 KiB | Vist 4799 ganger ]
DSC_0082.JPG
DSC_0082.JPG [ 122.15 KiB | Vist 4799 ganger ]
DSC_0084.JPG
DSC_0084.JPG [ 116.4 KiB | Vist 4799 ganger ]

_________________
2003 FORD F-350 "Sotrøret"
1980 Ford Mustang (Foxbody) 1 fast fox.
1979 Ford Mustang Foxbody notch.
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 20. Des 2010 08:32 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 10. Feb 2009 17:35
Innlegg: 420
Jeg slenger meg med alle de andre her. Kjempejobb og en skikkelig bra tråd du har laget!
Ble bra innsuget da! Hva må en ut med for ett slikt pulverlakkerings sett?
Kongemotor det der blir! Tøft med stroker. Jeg gler meg også til å komme videre med mitt stroker prosjekt.
Vakker bil du har også. Den passer veldig bra i sort og gull!

_________________
36 Chrysler Airflow C9
48 Chevy Coupe
60 Chevy 10 Apache
60 Oldsmobile NinetyEight Celebrity Sedan
63 NSU Prinz IV
69 Chevy Caprice
74 Chevy C10 Custom DeLuxe
84 Buick LeSabre Limited
03 Chrysler PT Cruiser StreetCruiser
08 Jeep Patriot


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 20. Des 2010 08:43 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 04. Okt 2009 12:57
Innlegg: 2064
Bosted: Haugesund
Airflow skrev:
Jeg slenger meg med alle de andre her. Kjempejobb og en skikkelig bra tråd du har laget!
Ble bra innsuget da! Hva må en ut med for ett slikt pulverlakkerings sett?
Kongemotor det der blir! Tøft med stroker. Jeg gler meg også til å komme videre med mitt stroker prosjekt.
Vakker bil du har også. Den passer veldig bra i sort og gull!



Takk for det du :)

pulverlakkeringsettet jeg handa fra www.eastwood.com kosta ca 275 dollar og 4 farger jeg valgte ut selv.
Dette ble sendt med jetcarrier.
Vil tippe i overkant av 2k med moms å det hele.
en kjipere pulverlakk pistol selger gasolin.no men den alene koster jo 2k + frakt.
må også ha e omformer for strømmen da denne går jo på 110v
og en kompressor men den trenger ikke være svær da man kun trenger ca 8-10 psi eller ca 0.5 bar.

_________________
2003 FORD F-350 "Sotrøret"
1980 Ford Mustang (Foxbody) 1 fast fox.
1979 Ford Mustang Foxbody notch.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 20. Des 2010 18:43 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Lør 12. Apr 2008 21:20
Innlegg: 232
Bosted: Hegra
Ypperlig med pulverlakkert innsug. Ser virkelig bra ut.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 20. Des 2010 18:57 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Sep 2009 11:19
Innlegg: 2935
Bosted: Stavanger
Se der ja, det blei straks ei finare overflata en det innsuge hadde fra før av :D
Sitter malinga på hva som helst, eller må du pusse godt ned først?

_________________
1965/2004 Mustang mach1
1970 Plymouth GTX 440 6 Pack
1970 plymouth GTX 440
1982 Opel manta 2.0i 16v
2013 citroen berlingo
2008 peugeot 408 Gass/bensin
VW sharan 2003 1.8 Turbo. 190 hk. 300Nm Brukt bilen fra helvete.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1523 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 102  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 16 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support