AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 16. Apr 2026 15:59

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 256 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 18  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Tir 05. Okt 2010 22:17 
Avlogget
Rookie
Rookie

Eksosen ble veldig bra. Har mye å si for helhetsinntrykket at ikke anlegget henger som magen på et svin under bilen :mrgreen: . Greit å måtte bøye seg for å se rørene :wink: .
På min bil er vel grenrørene det laveste punktet på anlegget, men det er litt mye arbeid å få de høyere opp(korte alle rørene :oops:). Nei, så lavt henger de ikke.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 05. Okt 2010 23:13 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Dominator skrev:
Jeg har stabstag bak, og det er nok medvirkende til at bilen kan kjøres overraskende kjapt på svingete veier uten at det oppleves ubehagelig. Iflg rephåndboken festes stater med to bolter til hver bærearm.

Det høres jo veldig bra ut :)
Kanskje jeg skal høre om de har noe brukt på phoenix neste gang jeg er der.

amcarduden skrev:
Eksosen ble veldig bra. Har mye å si for helhetsinntrykket at ikke anlegget henger som magen på et svin under bilen :mrgreen: . Greit å måtte bøye seg for å se rørene :wink: .
På min bil er vel grenrørene det laveste punktet på anlegget, men det er litt mye arbeid å få de høyere opp(korte alle rørene :oops:). Nei, så lavt henger de ikke.

Det var utrolig deilig å bli kvitt det gamle anlegget!
Bilen ser bedre ut og er bedre å kjøre.
Da det gamle satt på måtte jeg ha 8 bar i demperene bak for at det ikke skulle slå oppi hele tiden, så nå er den myk og fin :D
Også er lyden så mye mye bedre.
Bortsett fra den lille bøyen som kobler rørene sammen, som måtte være litt bøyd siden mellomakselen beveger seg opp og ned er det vel faktisk grenrørene som er lavest hos meg nå også.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 15. Okt 2010 23:37 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Er det noen som har erfaring med Vestfold antirust rett utenfor tønsberg?
Jeg har bestilt time der til tirsdag.
Må få lagt om til vinterhjul før det også da. Så ikke sommerfelgene blir fulle av olje eller ripete.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 17. Okt 2010 13:51 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Har en kamerat som jobber der, og de virker veldig flinke.
Men er mye gris ja :)

- 1991 Chevrolet Suburban (Prosjekt Tråd)
- 1980 Dodge Shortvan (solgt)
- 1982 Chevrolet G20 Beauville 6.2d (delebil)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 17. Okt 2010 14:53 
Avlogget
Rookie
Rookie

Tar du ikke bilen selv da?jeg gjør bilen rein og kjører på med kryppolje(har på biltema)...Spyler helle bilen under og i dører osv.Oppunder hjulbuene bruker jeg litt mer seig olje(musta,kjøpes på biltema).Det blir bra og billig.Koster deg jobben og en 3-400 kr. :)
Koster vel en formue på disse stedene som driver med det?Jeg har gjort det noen år nå og for kompiser. :)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 17. Okt 2010 15:04 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

geronimo skrev:
Tar du ikke bilen selv da?jeg gjør bilen rein og kjører på med kryppolje(har på biltema)...Spyler helle bilen under og i dører osv.Oppunder hjulbuene bruker jeg litt mer seig olje(musta,kjøpes på biltema).Det blir bra og billig.Koster deg jobben og en 3-400 kr. :)
Koster vel en formue på disse stedene som driver med det?Jeg har gjort det noen år nå og for kompiser. :)

Jeg hadde nok gjort det selv om jeg hadde hatt en løftebukk. De skal ha 1500 for å ta denne bilen. Syntes ikke det var så ille egentlig. Men det er vel verdt å gjøre det selv for å spare en 1000lapp, selvom det er en grisejobb som stig-are sier :P
Skulle jeg gjort det selv måtte jeg gjort det inne på jobben, og jeg tror ikke det hadde blitt så populært :P

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 17. Okt 2010 23:31 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Hva slags guffe er det du har tenkt å sprøyte på? Ser at mange bruker owatrol... Blir ikke fullt så grisete pluss at den faktisk stopper rust i stedet for å dekke den til slik f.eks tectyl gjør...

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 18. Okt 2010 00:18 
Avlogget
Rookie
Rookie

Rarm skrev:
geronimo skrev:

Jeg hadde nok gjort det selv om jeg hadde hatt en løftebukk. De skal ha 1500 for å ta denne bilen. Syntes ikke det var så ille egentlig. Men det er vel verdt å gjøre det selv for å spare en 1000lapp, selvom det er en grisejobb som stig-are sier :P
Skulle jeg gjort det selv måtte jeg gjort det inne på jobben, og jeg tror ikke det hadde blitt så populært :P

Hehe,litt griseri blir det men ikke helt jævelig da.Jeg tar bila ute i gården,har en bra helling så jeg tar ei side av gangen,bare å snu bilen og ta andre siden.
Prisen var ikke så ille da.Hva bruker de gutta som skal ta bilen?Uansett så blir jo bilen som ny under, :)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 18. Okt 2010 00:23 
Avlogget
Rookie
Rookie

Rarm skrev:
geronimo skrev:

Obs,Capricen din er fin da...har hat mange Capricer.Det er gode og herlige biler.Bare så synd at de fleste nå er ihjel skrudd eller rusta bort.Jævla bra at noen blir tatt godt vare på. :D

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 18. Okt 2010 07:16 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Dominator skrev:
Hva slags guffe er det du har tenkt å sprøyte på? Ser at mange bruker owatrol... Blir ikke fullt så grisete pluss at den faktisk stopper rust i stedet for å dekke den til slik f.eks tectyl gjør...

De sier at de bruker en spesialutviklet olje fra Hydro Texaco, men det er vel bare ei sei guffe som ikke renner av eller tørker.
Owatrolen er også bra, men den blir hard etterhvert. Tror at dette skal være litt bedre.

geronimo skrev:
Obs,Capricen din er fin da...har hat mange Capricer.Det er gode og herlige biler.Bare så synd at de fleste nå er ihjel skrudd eller rusta bort.Jævla bra at noen blir tatt godt vare på. :D

Takk for det! Og finere skal den bli :D
Denne har vært skrudd på en god del, men jeg rydder opp i det litt etterhvert.
Den har brutt sammen et par ganger på grunn av uorginale løsninger :P
Også kan du jo se bildene av det gamle eksosanlegget.
Det så jo ut som om det var bygget av en murer!

Som sagt så bruker de en spesialolje fra Hydro Texaco, det er vel bare ei guffe som trenger langt inn og ikke tørker.
Det er verdt pengene ja, så går jeg vinteren i vente med god samvittighet! :D

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 18. Okt 2010 10:35 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Du får si fra om du blir fornøyd, kanskje jeg får vurdere en tur til Tønsberg også...

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 18. Okt 2010 10:51 
Avlogget
Get going
Get going

Rarm skrev:
Dominator skrev:

De sier at de bruker en spesialutviklet olje fra Hydro Texaco, men det er vel bare ei sei guffe som ikke renner av eller tørker.
Owatrolen er også bra, men den blir hard etterhvert. Tror at dette skal være litt bedre.

geronimo skrev:

Takk for det! Og finere skal den bli :D
Denne har vært skrudd på en god del, men jeg rydder opp i det litt etterhvert.
Den har brutt sammen et par ganger på grunn av uorginale løsninger :P
Også kan du jo se bildene av det gamle eksosanlegget.
Det så jo ut som om det var bygget av en murer!

Som sagt så bruker de en spesialolje fra Hydro Texaco, det er vel bare ei guffe som trenger langt inn og ikke tørker.
Det er verdt pengene ja, så går jeg vinteren i vente med god samvittighet! :D

Bilen blir bra! Men har den en Olds 350 motor og er den egentlig opprinnelig en Olds Diesel 350? Den ligner veldig på en Caprice jeg holdt på å bytte til meg mot en 80 Regal for en del år tilbake.

Hjemmelagde løsninger er det verste. Det som er gull med de eldre Capricene er at de er litt enklere. De aller fineste, syns jeg, er fra 1977-1979, både coupe og sedan. Dette er jo evighetsmaskiner om man passer litt på. Forgasser, TH350 og ingen elektronikk. Jeg vel om Capricer i USA som har gått over 1 million miles. Da har riktignok motoren vært overhalt en gang og automaten gjerne 3-4 ganger, men bilene er i utgangspunktet meget solide har jeg inntrykk av.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 18. Okt 2010 21:46 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Dominator skrev:
Du får si fra om du blir fornøyd, kanskje jeg får vurdere en tur til Tønsberg også...

Det skal jeg gjøre :)

Buick-riviera skrev:
Bilen blir bra! Men har den en Olds 350 motor og er den egentlig opprinnelig en Olds Diesel 350? Den ligner veldig på en Caprice jeg holdt på å bytte til meg mot en 80 Regal for en del år tilbake.

Hjemmelagde løsninger er det verste. Det som er gull med de eldre Capricene er at de er litt enklere. De aller fineste, syns jeg, er fra 1977-1979, både coupe og sedan. Dette er jo evighetsmaskiner om man passer litt på. Forgasser, TH350 og ingen elektronikk. Jeg vel om Capricer i USA som har gått over 1 million miles. Da har riktignok motoren vært overhalt en gang og automaten gjerne 3-4 ganger, men bilene er i utgangspunktet meget solide har jeg inntrykk av.

Det stemmer helt! Den hadde Olds 350 diesel før, og har nå Olds 350 bensin.
Jeg tror den har vært lagret en stund før forrige eier kjøpte den og overhalte 350 bensinen som står i.
Morsomt om det er den samme bilen :)

Det er enkelt og greit laget, så det er som oftes ganske enkelt å finne ut av om det er noe galt :)
Bare man tar servicene som man skal, og passer litt på rusta virker de lenge!

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 18. Okt 2010 21:54 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Så fikk jeg byttet til vinterhjul i dag!
Og selvfølgelig røyk en av boltene på høyre fremhul tvers av!!
Det er litt kast i skivene og de er litt slitt så jeg tror ikke jeg gidder sette i nye bolter.

Noen som har bremseskiver liggende til denne bilen?
Eller noen som kan anbefale noen gode skiver jeg kan kjøpe?

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 19. Okt 2010 10:49 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Der finnes sikkert mange merker, men jeg er personligt fallet for EBC

har aldrig hat nogen problemer med de.

deres systemer, er utviklet, til både gate å bane!
Har flere kjenninger i usa, som sverger til EBC, som osse kjører en del drag!

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 256 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 18  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 11 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support