|
Jeg har et spørgsmål.
Jeanett solgte blazeren, på forrige torsdag, til den vanvittigt lave summen av 30.000,-
uken føre, var karen å så på bilen, sammen med en kompis, han ville ha bilen, så der blev skrevet kontrakt der å da. tordagen etter, kom han å kompissen, å hentede bil å deler.
nå kommer det snodige.
dagen etter ringte han datteren min, å sa at han ville ha pengene tilbake. pga. følgende feil.
transferkassen fungerte ikke. å det stod i vognkortet, at der var monteret en rekkesekser.
jeg ringte å snakkede med mannen, å forklarte at hvis transferkassen var defekt, kunne jeg bytte den for han. Å hvad angik motoren, så var det jo bare å dra på biltilsynet, å vise den med v8, så ville det problem være ute av verdenen. men nei, det var han ikke intresseret i, han ville ha sine penge igjen!
Etter jeanett har haft et par samtaler med han siden, er det kommet frem, at han å en kompiss, var ute å teste bilen, å ikke fik koblet ind transferkassen, uanset hvor mye de prøvde. jeanett spurte om de hadde holdt stille, å med bilen i enten neutral, eller park, når de skulle koble kassen ind
nei, det hadde de ikke, så han kan ha ødelagt kassen. for å fixe feilen med vognkortet, ringede vi amcar, som fort fant frem papire, som påviste at bilen originalt er født med V8.
nå her på fredagen, vil han levere bilen å ha pengene igjen!
mit spørgsmål er, Kan han kreve det, med underskrevet kontrakt, å etter haft bilen hjemme?
jeg mener, at en handel er en handel, å at med et avslag på 10.000,- å kontrakt, så har han kjøpt bilen. ferdig!!!
Å etter "testen" av transferkassen er jeg ikke specielt villig til å ta bilen tilbake, guderne må jo vite hvad han ellers har gjort med bilen!!!
_________________ 1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse. Bursdagsgaven fra min kone.
|