chevy8 skrev:
noen som kan måle sin th350 om de har liggende, er ikke en th400 eg har målt da?
Th350 finnes i 3 ulike lengder, alt etter hva hus som står på enden. Den korte finnes i vaner og den lengste i personbiler. Den mellomste mener jeg å huske er sjelden.
Th400 er som regel lenger enn en th350;

chevy8 skrev:
hvor får eg tak i mellomaksling med kurant lengde? eller er det ok å kappe mellomakslingen sjøl? persolig tror eg det er lett å få kast i mellomakslingen om en begynner å kappe å sveise på den! eller?
Går ann å kappe aksling sjøl. En må dreie kon på ene enden og sveise sammen igjen. Men anbefaler heller å bestille fra gamle Uni kardang. De lager akslinger etter mål. Billigste utgaven(opptil 500hk) kommer på ca 4-5000 (?).
http://www.gknservice.se/gkn-ids-scandinavia/ chevy8 skrev:
eg har slik B&M megashifter, og girbraketten er skrudd fast i 2 av bunnpanneskruene, går det ikke an å gjør det samme på th400?
Megashifter passer på både th350, th400, th200 og th700. (og sikkert flere)
chevy8 skrev:
må undersøke angående denne traversen...men det er vel noen som har hatt en th400 i en 2 gen camaro før vel??
På 60 talls chevy borer en nye hull til traversen lenger bak. Har hørt en også må kappe/sveise tunellen for å få plass til girkassen. Vet ikke hvordan det blir med din...
Håper dette var til hjelp:-)
Edit: Mener du kan droppe kickdown uten problem og.