AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 11. Jun 2026 14:58

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 561 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 38  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Chevelle 65 Bastard
InnleggSkrevet: Tor 10. Mar 2011 14:00 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Malibu ss 64 skrev:
Ser ju fint ut, du ligger i ser jag äter o slipar samtidigt :mrgreen: är det inte svårt med masken bara? :P haha

Marcus

Ja, smakade lite rart med filtrerat rost mat får man si, men mat er mat ;-) Får nu ihvertfall dekkad jernbehovet ;-)
Er litt overraska over hvor fine de her tinga blir med litt enkel bruk av stålbørste. Å få det reint er veldig lett, ingen gravrust og heller nesten ingen lakk. Uvanlig kombo for oss i Norden !

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 10. Mar 2011 15:48 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Er digg når ting bare kan slipes rent.
Er stor forskjell på en bil som har gått lenge i Norge og en som kommer fra et tørt et sted over dammen. Bilene våre er vel gode eksempeler på hvor mye rust det blir når bilen går her i landet

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 13. Mar 2011 18:34 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Lakkering av deler på gang her :-) blir så fint atte, varer vel omtrent til innkjøringen av klosser og skiver ;-) lakken skal tåle 150 grader.. Blir vel fort såpass Selv om det ikke er snakk om bremsedeler?

Bilde

Bilde

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 13. Mar 2011 23:19 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Litt lakk gjør underverker 8)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 14. Mar 2011 03:08 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Jepp det gjør det :-)
Mangler fortsatt demperne og etter 3 1/2 mnd fikk jeg endelig tracking nummeret. Levert av ups på døra uten signatur den 30.12.10.
Og sjekka litt nærmere, joda adressen var feil. Den er levert til nr 301 istedet for 601 som jet carrier har..
Så da står jeg der da uten dempere. Mark Savitske som jeg har kjøpt ting av sier det er ups sin feil, ups sier de har levert til adressen de fikk beskjed om. Og Chassiworks som er produsent og har oppgitt feil adresse har jeg ikke handlet med. Skikkelig moro... Er jo støtdempere til 10 000kr så litt kjedelig kan du si ! Jeg er ikke kjent for å gi meg, så skal nok se at man ender opp med dempere etterhvert. Men skikkelig kjedelig å måtte være streng med en type som Mark som bare er hyggelig.
Jeg mener nå at han må ta sin del av dette, at han har et ansvar ikke bare når ting går bra men også når det går dårlig. Han har sagt han skal ta dette med chassiworks og lovet meg nye dempere, fint det, men jeg bestilte dem for 4mnd siden så de bør komme ganske fort !

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 14. Mar 2011 08:21 
Avlogget
Rookie
Rookie

Snyggt fint när grejerna är bra o lättarbetade.

:( Surt med dämparna, har de levererats fel borde det ju va nåns fel? Hoppas det ordnar sig!

Marcus

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 14. Mar 2011 11:33 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Da jeg fikk trackingnummeret ba jeg om bekreftelse fra ups på hvilken adresse denne skulle vært levert til fra ups. Da jeg så at denne var feil, gjorde jeg det samme med Chassiworks, og de også bekreftet feil adresse ! Så da visste jeg at feilen lå hos chassiworks eller før. Jeg ba også om en skriftlig bekreftelse ifra Mark, det kunne han ikke gi meg da han legger inn ordrene sine hos chassiworks på tlf !! (ikke rart at både gatenavn og gatenummer er feil og at navnet mitt var stavet feil) Så der har vi vel problemet da tenker jeg...
Så får Chassiworks og Mark krangla om hvem som skal betale, det blir ikke meg. Om jeg så må dra til California og hente demperne personlig.. Forøvrig ikke en tur jeg ville foraktet akkurat nå :-)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 14. Mar 2011 16:23 
Avlogget
Rookie
Rookie

Hei.

Artig prosjekt som minner meg en del om min egen bil. Ble obs på denne tråden fordi du kontakt meg ang. nedre bærearmer jeg har til salgs. Kipt å høre om problemet med fraktproblematikken pga. Mark hos SC&C/Chassisworks. Jeg har handlet masse fra han selv og det meste har gått fint, men bestilte komplett front end kit med idler arm (hjelpesnekke)/pitman osv. og da hadde de selvsagt lagt ved feil idler arm. 64 chevella er utrolig vanskelig pga. at den har så mange sære deler som bare er til det året eller at de har 2 forskjellige deler innenfor samme år. Uansett burde de klare å matche delene i et komplett kit :(

Håper det løser seg for deg og at du får delene. Blir spennende å se hva vegvesenet sier om søknaden din også, jeg har en liknende søknad inne og de var på nylig på besøk hos meg for å sjekke ramma og karosseri. Jeg totalrenoverer ramma og har søkt om å bygge om til coil-overs bak med nye innfestninger og en del ekstra forsterkninger her og der samt mellomakselloop +++

Bare som et lite obs kan jeg nevne at jeg hadde et par stygge sprekker i ramma og noen hull her og der. Sprekkene så jeg før sandblåsing, men mye dukket også opp etter at ramma ble blåst. I tillegg var ramma uforskammet skjev. Nå blir den perfekt og forsterket på alle de svake punktene jeg har samlet info om rundt om på nettet og ved å snakke med folk i miljøet. Sjekk i hvert fall ramma grundig siden du har så mye motor i bilen din!

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 14. Mar 2011 17:12 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

MORO med fler Cheveller her :-) Alle vet at det er ingenting som oser 60talls muskelbil mer enn A-body Chevrolet !
Som jeg sa til deg på pm hadde det vært moro å hørt mer om bilen din så en prosjekttråd el no hadde vært topp :-) Er endel Chevelle prosjekter på gang her inne nå ;-)

Jeg har vel nevnt det i tråden tidligere men Biltilsynet har godkjent ombyggingen forutsatt at jeg holder meg innenfor original vekt, ikke mer enn 360hk må fremvise bremsepapirer, og at det "ikke benyttes harde foringer i deler som er utsatt for twisting radialt" hvis jeg ikke husker helt feil.. MEN, endelig vedtak fattes først etter visning og en testrunde bak på plassen der.

En morsom detalj som jeg ikke var klar over er at DOT approved tires faktisk er gyldige i Norge også. Det var det faktisk sjefen i ombyggings avdelingen som sa. "Department of tires" = DOT, en meget stor avdeling som utsetter dekk for massiv testing. Eneste han hadde å utsette på de dekkene var de med ekstremt lite spor i mm, dette sporet måtte være dypere enn at de var slitt ut når man kom rundt kvartalet...

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 14. Mar 2011 23:41 
Avlogget
Rookie
Rookie

Får vel prøve å få til en prosjekttråd etter hvert. Akkurat nå har jeg mer enn nok med påbygg/oppussing av hus og å få Buick cab'en klar til sommeren med ny budsjettmotor, 350cui til under 10 tusen er målet :) Ca. 300 ekte SAE hester i motor, 240 på hjula tipper jeg. Chevellen er allerede godkjent med LT1/4L60E drivverk så jeg er i hvert fall i mål på den biten selv om motoren hadde hatt godt av en liten oppgradering.

Bilen veide 1480 kg før prosjektstart så det blir spennende å se hva jeg ender på til slutt, men det blir nok en del mindre samt at jeg skal få vektfordelinga ned i 52/48%.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 17. Mar 2011 02:52 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Moderne motor og greier ja, det fårn si. Skal vel kanskje ikke snakke så høyt jeg for motorn min er fra 2003 :roll: Hvordan er forbruket ? Godt under literen eller ?
Responderer ganske bra på et kambytte og headers har jeg lest har du sjekka noe ut hvordan det er med trimming av motoren din eller ? Og hva er den tatt ut av forresten ?

Jeg holder på å knoter litt med Baer bremsene om dagen. Først prøvde jeg å finne ut hvordan alle braketter sku sitte. Så hadde jeg veldig lyst til å bruke stock bremseskjold. Det så ikke ut til å passe nevneverdig bra, Prøvde å skru det hardt fast og se om det klarte å bøye seg til. Så la det prosjektet på hylla og kjører uten. Mon tro hva BT sier til det ??

Bilde

Mangla den plastkiva som skal sitte mellom skjoldet og spindelen så lagde meg min egen i papp. Bør få spons nå eller ?

Bilde

Instruksjonene sier at det SKAL være .25mm mellom bremseskive og belegg. Det følger med shims så man kan shimse kalipern ut, men ikke inn. Min skulle vært .10mm inn ca. Har 0.18mm klaring på innsiden, så jeg er litt i tvil om hva jeg skal gjøre der. Er jo klaring, så vanligvis hadde jeg bare latt det gå. Men prøver å gjøre ting litt ordentlig om dagen, så er ikke helt sikkert på den...kom gjerne med tips.

Bilde

Er litt frista til å lakke over BAER merket, skal ikke være no rødt på mine kalipere, har til og med betalt ekstra for svarte, og så klarer de å skrive BAER i RØDT ??? tosker.

Bilde

Selv om jeg liker gamle ting best, må jeg innrømme at det er litt frekt med nytt stæsj også ;-) Koser meg faktisk med detta ! :P

Bilde

Sist endret av rokkern den Fre 18. Mar 2011 23:01, endret 2 ganger.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 17. Mar 2011 09:06 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

hehe tøff skive :)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 17. Mar 2011 10:37 
Avlogget
Rookie
Rookie

rokkern skrev:
Fine og brukervennlige komboer å sett inn nyere motor og overdrive gir. Injection og alt ;-) Responderer ganske bra på et kambytte og headers har jeg lest.. Så kanskje like greit å bytte det om den skal få en gjennomgang.

Veldig brukervennlig :D . Er som å ha en ny bil og overdrive er uvurdelig. Har faktisk klart å kjøre den ned i 0,8 på mila på forholdsvis rolig langkjøring (bare noen få skikkelige forbikjøringer). Burde vel kanskje få slengt inn en ny cam, men da må toppene modifiseres med nye ventilfjærer også i hvert fall.

rokkern skrev:
Jeg holder på å knoter litt med Baer bremsene om dagen. Først prøvde jeg å finne ut hvordan alle braketter sku sitte. Så hadde jeg veldig lyst til å bruke stock bremseskjold. Det så ikke ut til å passe nevneverdig bra, Prøvde å skru det hardt fast og se om det klarte å bøye seg til. Så la det prosjektet på hylla og kjører uten. Mon tro hva BT sier til det ??

Det er ofte en del knot med sånne detaljer, bremseskjold har jeg faktisk ikke tenkt nevneverdig på, men det burde jeg nok...

rokkern skrev:
Mangla den plastkiva som skal sitte mellom skjoldet og spindelen så lagde meg min egen i papp. Bør få spons nå eller ?

:D

rokkern skrev:
Instruksjonene sier at det SKAL være .25mm mellom bremseskive og belegg. Det følger med shims så man kan shimse kalipern ut, men ikke inn. Min skulle vært .10mm inn ca. Har 0.18mm klaring på innsiden, så jeg er litt i tvil om hva jeg skal gjøre der. Er jo klaring, så vanligvis hadde jeg bare latt det gå. Men prøver å gjøre ting litt ordentlig om dagen, så er ikke helt sikkert på den...kom gjerne med tips.

Er ikke helt sikker på hva du mener, men for å tilpasse camaro 98-2002 bremser på en vanlig GM aksel må det visst også ofte shimses. Da shimses caliper innover med shims på baksiden av festebraketten på akselen. Kan det være noe tilsvarende?

rokkern skrev:
Er litt frista til å lakke over BAER merket, skal ikke være no rødt på mine kalipere, har til og med betalt ekstra for svarte, og så klarer de å skrive BAER i RØDT ??? tosker.

DU skulle fått betalt for å kjøre rundt med reklame ;)

rokkern skrev:
Selv om jeg liker gamle ting best, må jeg innrømme at det er litt frekt med nytt stæsj også ;-) Koser meg faktisk med detta ! :P

Ser veldig bra ut med nytt, spesielt når man vet at disse greiene funker skikkelig bra.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 17. Mar 2011 13:36 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Nye blanke deler er alltid fint. Digger biler som er fine under 8)
Syns du skal beholde den røde skrifta. Synes ikke gjennom plåtisene dine uansett.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 18. Mar 2011 23:40 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Ang shimsinga.
Det følger med runde skiver (shims) som skal sitte mellom kaliper og brakett for å tilpasse avstanden. Hvis jeg legger imellom så går den feil vei og det blir mindre klaring. Vurderer et par starter shims som jeg har endel av liggende, el ihvertfall får tak i hos triconor om det skulle trengs. Kan være en løsning, disse kan brukes mellom brakettene og da vil ting flytte seg riktige veien.

Ellers er jo et kambytte og ventilfjærbytte ikke allverdens, hadde av fjærene på min BBC, var litt styr men gikk mye bedre når jeg først skjønte hvordan man skulle gjøre det :lol:

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 561 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 38  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support