Malibu ss 64 skrev:

Marcus
Bare en liten bekymringsmelding

Sammenligner litt med dette bildet:

Tenkte på utsparingen der bolten til stabstaglenkearmen skal gjennom bærearmen, som går helt i ytterkant. Nå er jo strukturen i bærearmen stivet opp endel både før og etter dette punktet, og det kan gi mye krefter som virker på ett lite sted. Det kalles skjerv på norsk, det nærmeste jeg kommer annen forklaring er "stress riser", "spenningskonsentrasjon", eller lignende. Når man ser at utsparingen er ca midt mellom senterpunktene for fjæra og bærekula, vil det si at stedet med høyest belastning (bøymoment) samfaller med stedet som er svakest, noe som ikke er helt bra. Et hull i forsterkningsplata gjør at "spenningsflyten" i dette området blir en helt annen.
Det er fullt mulig jeg bare er litt nervøs for sånne ting, men det er helt klart et punkt jeg ville sjekka jevnlig etter litt bruk av bilen, som med alle andre ting man sveiser og ordner selv. I utgangspunktet er bærearmen noe myk, og fjærer litt i dette området, så når man da tar bort denne "mykheten" kan det skje ting. Hvis delen skal til pulverlakking senere, er det jo ikke for sent å snu?

Noen andre som har tanker rundt dette?
Ellers er ser det bra ut med tanke på at bærearmene er stivet opp skikkelig rundt bærekula, der de som det er nevnt tidligere har en tendens til å sprekke opp. Skulle jo tro dette var et greit alternativ til den plateremsa på utsiden som det lille bildet viser.