AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Man 25. Mai 2026 12:29

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 16 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Litt av en tilfeldighet :-)!
InnleggSkrevet: Søn 13. Apr 2014 23:44 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Jeg sjekket rammenummeret på min 1977 Ford LTD II wagon idag ved hjelp av shop manualene,skulle notere ned av nysgjerrighet opplysningene man kan dra ut av rammenummeret. Og mens jeg driver med dette,så har jeg samtidig et bilde av en annen LTD II wagon med norske skilter framom meg på skrivebordet,så da gikk jeg inn på sida til vegvesenet og tasta inn regnummeret. Tenkte jeg bare skulle sjekke om den fortsatt var registrert den jeg hadde bilde av foran meg her. Fikk opp opplysningene,bilen var avregistrert for mange år siden. Jeg tok en titt på rammenummeret på denne også med det samme jeg hadde oppe sida på pc skjermen,da ser jeg at min stasjonsvogn og denne andre stasjonsvogna jeg tok bilde av for mange år sida,de har produksjonsnummer etter hverandre :).
Så da lurer jeg på,hvor stor er oddsen for at man opplever noe slikt 8) ? Min bil har 165548 og denne på bildet jeg nevnte har 165547. Begge er av typen Squire med woodgrain og alle andre tall og bokstaver i rammenummeret er helt likt. Da stod dem vel etter hverandre på assembly line hos Ford,ingen tvil om det. Dette er kanskje ingen big deal for mange her,men for meg som er litt over gjennomsnittet interessert i Ranchero/LTD II,så var dette artig å oppleve :-).
Er nesten så jeg skulle ha prøvd å kjøpt denne stasjonsvogna om den hadde vært til salgs,sånn for kuriositeten sin skyld,siden de er brødre ifra fødselen av..hehe :lol: .

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 14. Apr 2014 09:52 
Avlogget
Get going
Get going

Morsom situasjon :) :)
Veldig spesielt å oppleve dette med en såpass tilårskommen bil ;)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 14. Apr 2014 13:24 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Ja,jeg stussa litt og måtte sjekke flere ganger på min egen bil og det som stod på skjermen over den andre bilen. Tenkte først at dette var et nummer preget inn på kjøretøyet her i landet før den blei sendt ut på markedet i norge,men etter et par sekunder slo jeg fra meg den tanken. Dette er jo understellsnummeret fra fabrikken.
Selv om de er sjeldne nå til dags og lite å se av langs veiene,så blei det laga over 17 000 av Squire utgaven. Så å finne igjen den bilen som blei laga før min bil er artig og ikke ofte man opplever,og særlig når man tenker på at disse stasjonsvognene blei laga kun i '77:-).

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 14. Apr 2014 14:28 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Artig sammentreff!
Skal avgårde å se på en 77 LTD wagon etterpå (dvs ikke den jeg skal se på men den står på samme plass)
Har vært woodgrain på den også. Kanskje det er en trilling :wink:

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 14. Apr 2014 22:55 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Var ingen trilling. Sjekka vin nr, og det var den andre du hadde bilde av med 47 nr. Så litt sammentreff det også. Den er tilsalgs, så muligheten er der ;)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 14. Apr 2014 23:17 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Galaxie skrev:
Artig sammentreff!
Skal avgårde å se på en 77 LTD wagon etterpå (dvs ikke den jeg skal se på men den står på samme plass)
Har vært woodgrain på den også. Kanskje det er en trilling :wink:

Jøss, sier du det :-). Det hørtes spennende ut. Skulle gjerne like å se bilder av den LTD Wagon altså, er det en LTD II eller den litt større LTD du da har sett :-)? Må ikke finne på å si til meg at Forden er til salgs, da får jeg ikke sova inatt..hehe 8)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 14. Apr 2014 23:20 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Artig.
Begge bilene må sikkert ha vært bestllt av samme person/firma og derfor produsert etterhverandre.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 14. Apr 2014 23:32 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

v8power skrev:
Artig.
Begge bilene må sikkert ha vært bestllt av samme person/firma og derfor produsert etterhverandre.

Ja det kan hende det altså. Ford norge importerte slike biler, og Drammen var et utsalgssted for LTD II og derfor har mange av dem KE regnummer.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 14. Apr 2014 23:35 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Galaxie skrev:
Var ingen trilling. Sjekka vin nr, og det var den andre du hadde bilde av med 47 nr. Så litt sammentreff det også. Den er tilsalgs, så muligheten er der ;)

Akk å ve...var det jeg "frykta"...hehe :-), at den er til salgs, var'n dyr da eller, og tilstand? Ja der ser du, nå er nattesøvna ødelagt :lol: , kunne du fiksa bilder av den?

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 15. Apr 2014 00:03 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Hehe Den er lakkert blå metallic og ser ikke altfor ille ut. Men står ute. Noe den har gjort en stund. Vet ikke noe om understell, motor osv. Annet enn at det sitter en 351 i den. Fikk heller ikke sett innvendig. Nevnte dette med vin nr for eier, og han sa du fikk ta kontakt og komme med bud. Vet det ligger bilde av den på fb, så kan sende deg link der :)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 15. Apr 2014 01:31 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Ok,så dette er samme bil som jeg har vin-nummeret på altså,nummeret etter min? Så den er blå idag altså :-)? På det bildet jeg har,så er den kobber/brunfarga (som veldig mange av disse var),og med Squire listverk og woodgrain. Tror jeg tok bildet på Dagali på Mustang treff om jeg ikke husker dårlig. Det var før dem flytta Mustangtreffet til...hmm...er det Elverum det er nå idag? Jaja..samme det,var ikke det detta handla om..hehe :-).
Ja send meg link til bildet og personen på fb du,så skal vi se å det blir til :-).

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 15. Apr 2014 01:35 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Ranchero skrev:
Ok,så dette er samme bil som jeg har vin-nummeret på altså,nummeret etter min? Så den er blå idag altså :-)? På det bildet jeg har,så er den kobber/brunfarga (som veldig mange av disse var),og med Squire listverk og woodgrain. Tror jeg tok bildet på Dagali på Mustang treff om jeg ikke husker dårlig. Det var før dem flytta Mustangtreffet til...hmm...er det Elverum det er nå idag? Jaja..samme det,var ikke det detta handla om..hehe :-).
Ja send meg link til bildet og personen på fb du,så skal vi se å det blir til :-).

Ok,var litt kjapp på meldinga istad,så nå at du hadde alt sendt meg en melding på fb,takker og bukker 8) .

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 15. Apr 2014 03:58 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Han som har den nå, fjerna tretapeten og fikk lakket den blå.
:)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 16. Apr 2014 00:18 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Har vært inne på fb å kikka på bilen,så fin ut den :-). So far so good,men det høres ut på madammen her at jeg har mer enn nok prosjekter,så det må visst noen runder med diplomati til om jeg skulle handla en bil til..hehe 8) , så akkurat nå får jeg avvente litt med å handle ei stasjonsvogn til av dette slaget. Men takk for tipset iallefall :-)!

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 16. Apr 2014 20:39 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Ser den. Det er vel ofte sånn hehe.
Ser fin ut på bildet, men den har stått lenge etter det bildet ble tatt. Og er nok som prosjekt å regne nå.
Så den burde absolutt fått litt omsorg før det er for sent :wink:

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 16 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 17 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet