Fikk regninga for et nytt år som medlem i Amcar her om dagen,det blei en solid prisstigning for 2013.
Jeg for min del har kommet frem til at nok er nok,ikke bare pga pris,men åsså fordi jeg driver å reduserer på bilparken og antall blader jeg abonnerer på. Er vel åsså litt lei at det meste av plassen i bladet blir viet klin strøkne biler som er astronomisk restaurert når det gjelder pris,og for meg som driver med Ranchero/LTD og da har fått beskjed av Amcar at det ikke skal trykkes bilder av disse bilene,så har jeg mer nytte av å finne disse bilene på nettet,enn i Amcar...hvor de ikke er å se.
Diverse rabatter som norske firmaer reklamerer for i bladet eller andre steder kan aldri matche prisene fra ebay osv. Rabattene for å være med i Amcar har jeg aldri benyttet meg av,fordi jeg finner mye billigerer deler på nettet. Selv med prisen på delene+frakt+forenklet tollbehandling...så sparer jeg mye penger på deler til Ranchero/LTD. Dette landet har igrunn å bunn priset seg selv ut for lengst....her skal det være dyrest å ha bil tydeligvis.
Joda...jeg veit man burde støtte norske butikker som selger deler for amcar,men for meg så gjelder det å ha muligheten til å kunne handle deler der man slipper å tømme hele lommeboka for bare en håndfull deler.
Kan komme med et eksempel:
Min far har en 1998 Toyota Rav4,han trengte reg.reim,spurte meg om jeg kunne finne slikt til han. Jeg sjekka først mekonomen,der skulle de ha 2500,- for registerreim-sett,antar da at det følger med strammehjul i den pakka. Jeg tok en tur på ebay,fant et sett som inneholder reima+2 strammehjul+vannpumpe+diverse O-ringer og pakninger. Alt dette med frakt+tollbehandling kom på 750,- norske kroner,altså ei pakke som inneholder mye mer enn man får i norge...til en helt annen pris. Bare å kalle meg forræder eller noe den som vil,men er det noe rart man bruker nettet til å handle seg deler til bil med slike forskjeller? Altså...uten ebay så hadde ikke jeg kunne holdt på med amcar eller andre bilmerker,da hadde det blitt for dyrt,med norske butikkpriser.
Jaja...hvor mange her abonnerer egentlig på Amcar?
Ha en fortsatt god kveld

!