AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Søn 13. Sep 2026 05:42

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 346 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 24  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 29. Sep 2006 23:26 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

je e en gammel gubbe som forstår meget godt at ungdommen ikke vil være med i klubbene.
spør dere selv hva dere har å tilby ?
I mine unge dager skrudde vi bil i uken og brukte de i helgen. Vi festa og burnet og ragga damer. Det var slik bil livet skulle være. Gjør ungdommen det i dag så kommer gamlingene :evil: med pekefingeren.
Og ærlig talt hvem 18 åring ville bli sett levende i en gammel t ford som ikke er noe annet enn en motorisert hestekjerre. Hører hjemme på museum. Høres faktisk ut som at vi enda har en sunn ungdomsgjeng som ikke vil melde seg inn i NVK :lol: . Ta dere en titt over grensen til sverige-rockabilly og 40 talls kjerrer er hva endel av ungdomsmiljøet vil ha.
Så ta det med ro ungdommene er på full fart inn igjen, bare ikke press de til og ha samme meninger som oss, la de bygge seg sin egen stil, de bygger mange lekre biler de også.
Og slutt å skryt av at dere har mange hester under panseret , la unggutta få se det en gang iblant. :wink:
============================

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 30. Sep 2006 10:10 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Nå var det vel ikke akkurat mindre pekefingrer fra gamlingene for 20-20 år siden enn idag? Snarere tvert imot.

Tror vi også kan gjøre vondt verre hvis vi 40 åringer og eldre legger oss til en klissete lissom-ungdommelig stil.
High school jakker på karer med pondus og tynt hår har alltid skjært seg litt i min øyne.
Greit nok å være tøff, det kan man selvsagt være uavhengig av alder. Men er man 40 så er man 40 år. Ikke mye å gjøre ved det.

Men ellers er jeg selvsagt enig i det du sier.
BRUK BILENE og helst der også andre type entusiastbiler dukker opp.

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 30. Sep 2006 18:58 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Vel sannheten er den at treffmiljøet var ikke så stort for mange år siden. Er vel først de siste åra det har tatt av helt. Og personlig så ser jeg fler og fler unge som kjøper amerikanere.
En positiv ting som alltid påvirker folk er film, og hvis man ser hva som hollywood bruker av biler i filmer i dag så er det faktisk gamle amerikanere.
Et lite tips til endel klubber kan faktisk være å overlate styre og stell til de yngre, vi eldre vet hva vi vil uansett. Men vi kan alltids hjelp de med noen tips.

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 13. Okt 2006 18:26 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Roar skrev:
Et lite tips til endel klubber kan faktisk være å overlate styre og stell til de yngre, vi eldre vet hva vi vil uansett. Men vi kan alltids hjelp de med noen tips.

Sitti og prata med far min du eller?????? For han sitter og sier akuratt det samma.
Og et lite tips til dem som skal vise hva bilen er god for og kjøre litt om kamp på veiene, ikke prøv dere på biler som Coswort og sånt, hvertfall ikke trimma Coswort, det går dårlig, prøvd sjøl, og den kom no forferdelig fort på slutten, men hold ikke så alt for godt følge på starten.

Et av di større problemene er at amerikansk bil i utganspunktet har et dårlig rykte på seg fra før av når det gjelder bensinforbruk, så mange styrer unna pga. det selv om dem liker bilene. Men trur fler og fler begynner og forstå at det ikke er så ille som alle skal ha det til.

Men nå trur jeg jeg skal ta meg en tur ut og kjøre litt mer.

1979 Buick Century - Solgt
1981 Oldsmobile Cutlass - Monte Wagon
1980 Oldsmobile Cutlass - Solgt
1988 Chevrolet S-10 Blazer

http://www.usccj.no

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 13. Okt 2006 21:19 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

8) Spennende å lese denne tråden. Nå har jeg lest hele samlingen og må si at det er mange som har gode meninger om hva som må til for å senke gjennomsnitts alderen i Amcar miljøet.
Jeg tror vi må slutte å se ned på de som kjører det vi kaller plastraketter, vi er så pass få som holde på med bil som hobby i dette landet at vi må ha plass til alle. Se bare på crusinger i vårt naboland, der er det plass til de fleste. Vi arrangerte 4 juli cruising i Mosjøen i sommer og fikk lov til å åpne gågata så cruisingen gikk i den gamle råne runden. Vi inviterte alle med entusiast biler, men det kom kun to ikke-amerikanske biler og det var ei jente med en Honda Civic og en Datsun 240z.
Jeg tror vi som er medlemmer i, eller i miljøet rundt Amcars har kanskje for vanskelig å slippe frem ungdommen. Hvis vi står og prater så er ringen tett, vi har vanskelig for å åpne opp og slippe ukjente inn i varmen.
Jeg husker fra sent 70 tall når jeg selv begynte å vanke i Amcar miljøet ble jeg sluppet inn i varmen og fikk være en del av miljøet selv om jeg var så ung at jeg ikke hadde bil. Nå skal det sies at det tok jaggu noen år før jeg kom meg på treff med egen amcar. Det skjedde i år med Olds rodden min. Jeg har selv sett ungdom som har vist interesse for bilene våre, men som synes det er vanskelig å ta steget fram og snakke med oss. Vi framstår nok som en litt lukket klikk.
Jeg ser her i Mosjøen at det er noen ungdommer som har kjøpt seg Amcars og de drar på litt andre treff en oss gammel gutta. Tror nok at denne forgubbinga alle er så redd vil jevne seg ut med tiden når mange tar steget fra japansk/euro til Amcars.
Men som mange allerede har sagt før meg, det viktigste vi kan gjøre er nok å bruke bilene våre mer slik at de er synlige i bybildet.

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 14. Okt 2006 20:43 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Fikk i dag en hyggelig mail fra en far (på min alder) som var på utkikk etter en tidlig 60 tallsbil til sin eldste sønn på 21. Han har en drøm om en 60 Impala eller en 60 Cadillac. ( Min er ikke til salgs) ;-) Har alltid vært drømmen hans i følge hans far. Så nå begynner leteaksjonen etter en bil til poden. I tillegg så har han 2 kompiser som også har fått "feberen". De ønsker seg begge Chevelle helst 1970. Så folkens, om noen skulle ha eller vite om noe i denne "gata" så gi meg beskjed.
Rekrutteringen har startet, ungdommen er på vei. :D :D

For ordens skyld så kan det nevnes at disse gutta i de 2 siste årene har vært aktive på gatebil, en VW-Golf, En BMW 3 serie og en Audi A-4.

Noen flere "solskinnsmeldinger" i høst ?

www.biltreff.com

www.biltreff.com
Proud member of Dreams on Wheels. Arrangør av : Biltreff Classic.

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 15. Okt 2006 16:48 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

:D Det var nok dagens solskinnshistorie.
Selv har jeg hatt besøk av et vennepar med to jenter på 5 og 14 år. Jeg lot dem begge prøve 4hjulingen til dattra mi. I tillegg fikk den største seg en liten kjøretur bakpå Triumphen. Da var dagen hennes redda. Hun fikk også lånt med seg en liten stabel bilfilmer som hun skulle hjem og se sammen med noen venner. Så hvis jeg får fortsette å påvirke blir det nok ei som skal ha seg bil med åra.

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 15. Okt 2006 16:56 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Har i dag også fått PM fra en av ung-gutta her inne på forumet: Mr Trans-am. Hyggelig med ungdommer som han som har flotte planer for bilen sin. Han har i tillegg også valgt en av mine favorittmodeller, (så er det sagt). Stå på Mr Transam. Få med deg flere jevnaldrende. Dette gir meg i tillegg en ny ide, skal utvide premieringen til neste års treff. Hva med en pris og en egen klasse for ungdommen ? Herved er ideen sådd, også til andre treff-arrangører. "Ungdomsklassen"

Med høsthilsen
www.biltreff.com

www.biltreff.com

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 16. Okt 2006 09:01 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Jeg er nå nylig fylt 19 år, har en 1972 Plymouth Duster, som jeg kjøpte for et år siden, en måned etter jeg ble 18. Brukte bilen noen måneder, før jeg begynte på en liten shining, som har drøyd "litt" ut... Tror det er flere ungdommer med interesse for amcar en vi tror :wink:.

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 16. Okt 2006 11:24 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Jone skrev:
Har i dag også fått PM fra en av ung-gutta her inne på forumet: Mr Trans-am. Hyggelig med ungdommer som han som har flotte planer for bilen sin. Han har i tillegg også valgt en av mine favorittmodeller, (så er det sagt). Stå på Mr Transam. Få med deg flere jevnaldrende. Dette gir meg i tillegg en ny ide, skal utvide premieringen til neste års treff. Hva med en pris og en egen klasse for ungdommen ? Herved er ideen sådd, også til andre treff-arrangører. "Ungdomsklassen"

Med høsthilsen
www.biltreff.com

Takk for de varme ordene! :)

Det er noe av det beste ved dette miljøet mener jeg. Det har ikke noe å si om man er 15 eller 50. Alle har de samme interessene og alle har en mening om noe! Det syntes jeg gjør det veldig spennende.

Eksempelvis var jeg på Senteret her på tangen for et års tid siden og satte meg ned på et bord ved siden av en harley kar. Han satt i tlfen også hørte jeg han snakket om en pontiac (Mener han som han snakket med er medlem her. Møtte han senere og). Det tok meg ikke mange sekunder før jeg var i prat med karen. Endte opp med at vi satt der i en to-tre timers tid og bare diskuterte biler. Viste seg at han hadde hatt Trans am og en haug med andre biler. Så han syntes det var dritkult at en ungvalp som meg var så brennende interessert for dette.

For min del øker det interessen enda mer, og jeg har blitt akkurat slik selv med de som er yngre enn meg igjen. Får stadig vekk henvendelser fra folk som trenger tips og råd ang kjøp av sin første amcar.

Legger ved et bilde av neste generasjon:D

Bilde

F-Body Club of Norway: http://www.fbcn.no

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 17. Okt 2006 00:08 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

joda, så får jeg vel legge inn noen ord jeg og da...
er som nevnt i "presenter deg selv"-tråden godt og vel 19 år nå, og har min 3 amcar stående i gården til ho mor. de to første var riktig nok en delebil og en "bruksbil", men alikevell (amcars er amcars), de er solgt/hugget, og mitt neste prosjekt er i gang.. det har riktignok tatt litt lengre tid enn planlagt (eller hva jeg i det minste håpet på), men på sikt så tar det nok form etterhvert. har erfart at studier i en by 3 timer borte kan være vanskelig for bilhobbyen....:cry:

jeg er på sett og vis et produkt av uttrykket "skal tidlig krøkes", da min far og noen kompiser faktisk startet amcarklubben her i haugesund. jeg har i hele min barndom vært på amcartreff og andre tilstelninger. nå derimot, er jeg en av de som brenner for klubben og miljøet, og er med å arrangere. jeg må vel overta etter min far når den tid en gang kommer! :lol:

min onkel hadde tidlig i min barndom en 1974 Trans Am 455, som jeg alltid skulle sitte på i! da min far akkurat hadde startet butikk og ikke hadde amcar da, var det onkel som alltid vant meg da vi skulle på tur! det snakkes fremdeles den dag i dag om den gangen jeg kjørte me onkel i 17mai toget... 5 år og tannløs, med armer kortere enn spaghettien på butikken, hang jeg ut vinduet og så skikkelig karslig ut! Jeg og onkel, alltid på tur! :lol:

bilmiljøet i min kjære hjemby har etterhvert sett en gradvis økning av amcars! det er flere og flere ungdommer som melder seg inn i klubben her i byen, og en del som bare "råner"... alikevell, amcars er amcars, og all økning er god økning! :D det gjør godt å se at det står en amerikaner og to på den lokale hang-out parkeringen, og ikke bare euro/japs tull....

tut og kjør!

halvor

Bilde

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 19. Okt 2006 17:46 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Nå kommer det flere biler i ungdomsmiljøet på Jessheim også. En av dem er min egen 1979 Buick Regal og er rimlig sikker på at Imperial`s 1982 Chevrolet Caprice også er på full fart inn (har Patrick kjøpt????).

1979 Buick Century - Solgt
1981 Oldsmobile Cutlass - Monte Wagon
1980 Oldsmobile Cutlass - Solgt
1988 Chevrolet S-10 Blazer

http://www.usccj.no

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 19. Okt 2006 20:08 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

bilmiljøet i min kjære hjemby har etterhvert sett en gradvis økning av amcars! det er flere og flere ungdommer som melder seg inn i klubben her i byen, og en del som bare "råner"... alikevell, amcars er amcars, og all økning er god økning! :D det gjør godt å se at det står en amerikaner og to på den lokale hang-out parkeringen, og ikke bare euro/japs tull....

tut og kjør!

halvor[/quote]

Dette er flott Halvor og til dere andre unge. Velkommen skal dere være. Bruk bilen din, rekrutter nye ved å være synlig i trafikken. Du er velkommen østover på treff til våren. Følg med på sidene våre: www.biltreff.com

Flott at undommen er på vei :D :D

www.biltreff.com

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 20. Okt 2006 23:08 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

fler og fler ungdommer kommer i garasjen og vil ha bil, dette ser bra ut.

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 21. Okt 2006 17:59 
Avlogget
Rookie
Rookie

Ønsker meg Amcar, men alle jeg sier det til er bare helt der: Neeei Neei Neeei, ALT for dyrt og kjøre osv.. Men var på Bendix treffet 2006, Var mye hygglige folk osv, Så Det blir nok amcar på meg :)

Er by the way 19år..

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 346 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 24  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 8 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support