AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tir 12. Mai 2026 19:47

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 27 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 08. Nov 2007 17:02 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

må garantert få meg ett par sånne skilter, min 74 camaro ser helt ræva ut med stort skilt bak.,

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 09. Nov 2007 00:47 
Avlogget
Rookie
Rookie

er det lovig og sette på andre skilter då? så vist du er på klippe listen og politiet klipper skiltene så er det bare og stikke hjem og hente de gamle :lol:

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 09. Nov 2007 09:43 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Interessant tema

Jeg veit ikke hvor mye politiet bryr seg om skilttypen, men er ikke det å produsere uoffisielle regskilt og bruke dem som dette å regne som dokumentforfalskning?

Nyskjerrig på noen synspunkter på dette da jeg har lite skilt bak, men et helt jævla A4 ark forran. Ser ikke ut.

Men har lite lyst til å bli stoppa hver 5. meter. (blei det når jeg bodde i oslo og skaffet meg lovlig lite skilt bak)

Noen som har erfaring med å bli stoppa med denne typen "himkok" skilt?

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 20. Nov 2007 23:57 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

nå har jeg bestilt skilter i usa størrelse fra showplate.se, skal bli spennende å se hvordan de ser ut på bilen ;)

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 21. Nov 2007 09:55 
Avlogget
Rookie
Rookie

dan@biringt.com skrev:
nå har jeg bestilt skilter i usa størrelse fra showplate.se, skal bli spennende å se hvordan de ser ut på bilen ;)

ME TOO :) har kjørt rundt på skilter jeg har agd sjøl i 2 år . (alu plate levert til skilt maker ) :) uten problem . men det er 5000 i bot for dokument forfalskning. men de har ikke brydd seg om min...

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 21. Nov 2007 10:32 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

mopar skrev:
dan@biringt.com skrev:

ME TOO :) har kjørt rundt på skilter jeg har agd sjøl i 2 år . (alu plate levert til skilt maker ) :) uten problem . men det er 5000 i bot for dokument forfalskning. men de har ikke brydd seg om min...

5000 i dokumentforfalskning?! seriøst?

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 21. Nov 2007 22:00 
Avlogget
Rookie
Rookie

Ble stoppet av "lovens håndjagere" med -60 Plymouth'en min i fjor sommer med lignende skilt. Valget var bot, eller mangellapp.
Jeg valgte selfølgelig mangellapp, og dro på biltilsynet for å fortsette diskusjonen der.

Skiltet er skrudd fast på tank-luka, og der er det plass til skilt på 6X9".
De ville ikke gi meg "lite-skilt" på ca. 6X6", jeg var pent nødt til å montere det halv-meter lange utysket av et skilt på bilen, iflg. saksbehandleren ved Trondheim trafikkstasjon.

Da jeg sa at jeg isåfall ble nødt til å skru av skiltet hver gang jeg fylte bensin, sa han at; "da må du montere det et annet sted, sammens med skiltlys"

Som svar på dette, sa jeg at det ble uaktuellt å bore hull i karosseri eller støtfanger for å montere noe slikt! Det er jo tross alt ikke en Sierra fra Budalen dette, man gjør bare ikke slikt på en -60 Plymouth.
Da svarte han at "jeg orker ikke diskutere med deg visst du skal være så barnslig".

Enden på visa, for å få fjernet avskiltningsbegjæringa, var at jeg monterte skiltet, utenpå det hjemmelagede med ei stripe dobbeltsidig tape.
Etter jeg var inne og fikk skrevet ut oblater med riktig farge, gikk jeg ut og reiv av skiltet, for så å montere oblatet på det hjemmelagede skiltet, selvfølgelig mens kontrolløren så det hele. (Han gliste bare forøvrig)

De hjemmelagede skiltene var forøvrig godt laget, kontrolløren syntes at skiltene var helt greie, men de på kontorene inne i bygget hadde en mer firkantet mening...

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 22. Nov 2007 07:54 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

haha, gutta på biltilsynet er ikke blant de skarpeste knivene i skuffa! ;) at det skal være mulig å lage så mye mas å stress ut av en tåpelig ting som å ikke la oss ha skilt som passer på bilen, er jo ikke snakk om ufornuftig liten størrelse, er jo bare at vi vil ha skilter som passer på bilen, hehe men det er jo norge i et nøtteskall :P

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 22. Nov 2007 16:53 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Latterlig dette her, reglemanget burde i hovedsak være at skiltnummeret skal
være godt synlig og ikke noe annet. Borre hull i karosseriet på en -60 plymouth
for å montere et meter langt skilt? Skulle hatt pryl bare for å tenke tanken..

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 24. Nov 2007 17:05 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Big Iron skrev:
Ble stoppet av "lovens håndjagere" med -60 Plymouth'en min i fjor sommer med lignende skilt. Valget var bot, eller mangellapp.
Jeg valgte selfølgelig mangellapp, og dro på biltilsynet for å fortsette diskusjonen der.

De ville ikke gi meg "lite-skilt" på ca. 6X6", jeg var pent nødt til å montere det halv-meter lange utysket av et skilt på bilen, iflg. saksbehandleren ved Trondheim trafikkstasjon.

Da jeg sa at jeg isåfall ble nødt til å skru av skiltet hver gang jeg fylte bensin, sa han at; "da må du montere det et annet sted, sammens med skiltlys"

Som svar på dette, sa jeg at det ble uaktuellt å bore hull i karosseri eller støtfanger for å montere noe slikt! Det er jo tross alt ikke en Sierra fra Budalen dette, man gjør bare ikke slikt på en -60 Plymouth.
Da svarte han at "jeg orker ikke diskutere med deg visst du skal være så barnslig".

Enden på visa, for å få fjernet avskiltningsbegjæringa, var at jeg monterte skiltet, utenpå det hjemmelagede med ei stripe dobbeltsidig tape.
Etter jeg var inne og fikk skrevet ut oblater med riktig farge, gikk jeg ut og reiv av skiltet, for så å montere oblatet på det hjemmelagede skiltet, selvfølgelig mens kontrolløren så det hele. (Han gliste bare forøvrig)

De hjemmelagede skiltene var forøvrig godt laget, kontrolløren syntes at skiltene var helt greie, men de på kontorene inne i bygget hadde en mer firkantet mening...

På denne bilen kan du jo ha veteranskilt. F.eks. A-123

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 24. Nov 2007 20:26 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Blackbird skrev:
Big Iron skrev:

På denne bilen kan du jo ha veteranskilt. F.eks. A-123

stemmer det ja, er det ikke alle til og med 70mod som har lov til å kjøre med små skilter både fremme og bak?!

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 27. Nov 2007 16:01 
Avlogget
Rookie
Rookie

Er klar over dette, men det er så forbannet omstendig hos biltilsynet...

Jeg gikk bort til skranken og sa jeg ville ha veteranskilt med en bokstav og tre sifre. Da måtte jeg sette meg opp en oversikt over hvilke nr. jeg kunne tenkt meg, og levere der for godkjenning, det var ikke et alternativ å få tildelt et hva som helst ledig kjennemerke med en bokstav og tre sifre sånn uten videre. Når jeg skulle få godkjent et nr.valg måtte jeg bestille godkjente skilt selv hos skiltfabrikken, og det ville koste ca. 7-800,-. Dessuten ville det ta opptil 14-dager med hele prosessen iflg. vedkommende bak skranken.

Ettersom det var avskiltningsbegjæring på Plymouth'en, var det greiere å gjøre det som det ble gjort...

Mulig det blir veteranskilt ved en senere anledning.

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 27 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet