Halloen!!!
Mitt navn er Sindre Digernes, og har for ikkje så lenge siden registrert meg her på amcarforumet. Fattet for lenge siden interessen for amerikanske biler, men det var ikkje før nylig at muligheten for eget kjøp dukket opp. Er opprinnelig fra Ørsta, men har de siste 3-4 årene vært busatt i Stavanger pga studier etc.
Når det kjem til amerikanske biler så er det Pontiac som er den store favoritten. Likevel har eg med tiden blitt ganske alt-spisende, og langt inne skal man ikkje sjå bort i fra at det befinner seg en skap-mopar i meg…
Når det gjelder avataren min så er den mest retta for å irritere min gode venn simon, som er svoren chevy-entusiast. Vi har hatt mang en diskusjon om hva som er det grommeste merke, og heldigvis klarer vi aldri å bli enige.
Min første amerikanske bil ble lite overaskende en Pontiac Trans-Am. Siden eg første gang som pitteliten gutt såg en 87 Trans-Am i et bilblad, har eg alltid sagt at ein slik bil skal eg ha. Når det for ei stund tilbake dukka opp ei annonse med det råeste som ble produsert dette året, en 87 T/A GTA, var det ikkje mykje å tenke på. Eg slo til og var plutselig eier av min egen Flaming Red Bird!!!
Dette er ein bil som nok aldri kjem til salgs igjen, og man skal ikkje sjå bort i fra at den en gang i tiden får selskap av en BB 73 T/A som står som nummer 2 på ønskelista.
Ligger noen bilder av bilen min under ”den store firebird / Trans-Am tråden”, men legger her ved noen nye bilder