Hei og lenge siden sist.
Jeg hadde i sin tid strengen
Charger prosjekt i Moss. Har hatt denne bilen siden 2001 og har vurdert seriøst å selge den i sommer. Var egentlig litt mett av bilen pluss at vi har flyttet på oss som også krever sitt. Etter å ha veid frem og tilbake så har jeg konkludert med å beholde den og faktisk gjøre det meste av jobben igjen. Har fått visse hint fra fruen om at det er på tide med en mental undersøkelse

men det får gå. De første par månedene vil gå med til planlegging, innkjøp av deler, forhandling med lakkverksted osv, friske opp kunnskapen, samt finne igjen folk og relasjoner med kunnskap mht råd/veiledning osv. Har laget en grov prosjektplan med utgangspunkt i sluttføring innen juni 2012. Dårlig tid skal i alle fall ikke gå på bekostning av kvalitet og presisjon. Da er det bedre å ikke forhaste seg. I hovedsak er det to områder jeg med sikkerhet vil bruk ekstern mannekraft. Metallarbeid og lakkering. Her er jeg alt for mye amatør og resultatet blir deretter.
På innkjøpssiden vil jeg i hovedsak benytte
KS Auto så lenge leveringstid og priser er konkurransedyktig vs det å handle selv over internett. Nå er det allerede mye nytt på bilen og det ligger mye på hylla som er kjøpt inn gjennom årene og som ikke er montert. Kvaliteten er noe varierende så jeg vil gå gjennom del for del på nytt.
Vil først og gå gjennom hele drivlinjen fra forstilling-motor/gearkasse-bakaksel og bremseoppsett. Videre vurdere hvilke utbedringer som skal gjøres med hensyn til karosseri. Hovedfargen /dark metallic green vil trolig forbli men gjøres på nytt pga variabel kvalitet. Om det blir en customjobb eller ikke vet jeg ikke ennå. Originalt stuk med moderne kjøreegenskaper og funksjonalitet er trolig ledestjernen.
Vil etter beste evne legge ut bilder og dokumentasjon etter hvert som prosessen går fremover.