Motoren er en 350 som er bygd i USA og skal etter de data jeg har fått kunne yte 500 og litt over 400 FT.LBS
girkassa er en 350 med rev-lock up, den er ikke ny, men er sjekket etter at den stod bak en chevy 468 og kun kjørt på stripa. Kassa har ikke vist noen svakhetstegn enda og jeg håper den fortsetter med å fungere fint.
tech data for motor er:
10,5/1 i comp
3,48 stroke crank
pro comp alu topper med 210" runners
flat tappet cam
roller oppsett "oppe og nede"

På motoren kommet det et holley 950 PRO computer som styrer et stelth ram innsug. I tilleg til 950 softwaren er det en kar som har utviklet et program som automatisk tuner fuel map. dog tennings mappen blir ikke justert av dette autotune programmet. et søk på google så finner du den som har laget programmet på et forum som heter EFT university, eller noe sånt...
tidligere hadde jeg et modifisert TPI innsug jeg brukte denne computeren på. Dette er nå for salg sammen med et ledningsnett og holley 950 computer. hele greia går for 8000.- innsuget kan du se her etter at jeg satte det på ZZ4 motoren med hot cam. det fungerte fint å jeg brukte helt til jeg kvittet meg med denen monte carloen. da tok jeg ut motoren og brukte den i T/A'n en sommer, før det ble stelt ram. her er video av den:
http://www.youtube.com/watch?v=mDYSD4UX ... AAAAAAACAAlitt vibrasoner ble det i verkstedet når det starta...
motor:

I statene ble det også handlaget ett sett headers (long tube) som passer til denne K-member, med store grenrør. Disse ble så cheramic coted invendig og utvendig. disse tar seg godt ut på den motoren. Dette medførte selvfølgelig at jeg måtte bygge et nytt eksosanlegg. så jeg studerte litt på third-gen forum å fant noe greie måter å legge eksosen på. så nå ligger det dobbelt 2,5" med X-over nesten samme rute som det orginale.
skal sette inn bilder av dette senere....
Holley comander pro utgaven kjøres med WB O2 sensor. Controlleren og sensoren var ikke med til dette insprøytningsystemet når jeg kjøpte det. Men tidligere har jeg jobbet med å "lage min egen" ECU fra VEMS. de har også wbO2. VEMS controlleren er praktisk med at den har et eget instrument som viser A/F ratio og eksostemperatur. Den kan forøvrig konfigueres til å vise andre ting også. dette gjøres via en egen software som man får gratis.
jeg kjøpte denne å har fått den på plass. den ser ut til å virke supert. Må si at det er en klar forbedring å gå fra NB-lamda til WB-lambda. Nå er verdiene mye mere stabile og lettere å tune til.