Bead-lock skrev:
grogei skrev:
skal du bruke slange fra tanken og fram ?
Trur du kan slite på visning med det, vist den skal vises biltilsynet
Du har ingen oversikt katti disse blir mårken. mest mulig rør og kun overganger fra motor til ramme i slange, er vel hovedregelen?
Stålomspunnet går bra...
Å man finner ut om den er mårken,
når det lukter og lekker bensin..

Virker som de vanlige gummislangene varer i mange år, så de stålomspunnede burde vare like lenge, om ikke lenger.
Hadde bilen blitt kjørt året rundt og slangen ikke hadde liggi beskytta inne i ramma, så er jeg enig i at rør er bedre.
Rør ruster etterhvert og er mye mas å bytte. Slanger blir morkne og er mye lettere å bytte.
rokkern skrev:
Fin slange ! Hihihi
Og forstillinga di, makan så fett det blir kristian !
Stålomspunna slange er tøft. Er sprøtt, 1.8 meter med Russell AN8 slange koster bortimot 1000lappen. 5 meter med AN8 slange fra Torshov Bilrekvisita koster 449kr. Eneste man merker forskjell på er at Russell slangen er litt stivere.
En ting som er dritkjipt er at jeg kjøpte blå og røde koblinger i høst. Nå har de fått inn svarte koblinger på Torshov
De er så sinnsykt mye finere. Men kjøpt er kjøpt, nå blir det røde og blå koblinger på børsa.
Forstillinga ble nais. Gleder med til å få på resten. Får nesten en liten stivert i buksa av nye og nymalte deler med nye bolter og muttere.
Syns det er fett at bilen er fin under og skranglete utapå. Helt motsatt av de fleste andre.
Fikk montert litt bensinopplegg i går. Hadde tenkt å montere bensintrykkregulatoren på torpedoen og kjøre bensina inn fra baksida av gasseren, men fant ingen logisk måte å få slangen ut fra ramma og opp til torpedoen. Ble til at jeg monterte alt som det var.
Bensinpumpe, slange og regulator montert. Klamra slangen fast i hull som var i ramma fra før. Er så mange høl, så gidder ikke å borre opp nye for å få alt til å line opp perfekt. Ble nesten sånn jeg ville ha det. Brukte Russel slangen under bilen, så bruker jeg Torshov slange på resten.

Her kommer det til å gå en AN8 90 graders kobling med slange inn bak dynamoen og opp til gasseren.

Må få pussa ned, malt bensintanken og montert bensintanken før jeg kan fortsette videre bakover.
Var et varmeskjold foran bensinpumpa, tror dere jeg tenger å ha det?

Styresnekka tømt for olje, slipt ned, lakkert og montert. Den er jævlig tung og vanskelig å montere alene.

Fått vrengt på nye dekk hos Dekkvarehuset på Storo. 275/60/15 General Grabber HP. Ville helst ha BF Goodrich dekk, men dissa er mye billigere. Er bedre å børne bort billige dekk enn dyre dekk. Håper de ryker bra. Hvordan får jeg bort blåfargen på hvitskrifta?