AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Lør 27. Jun 2026 17:32

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1725 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 115  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Man 23. Jan 2012 08:43 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Hehehe, nei Tomas. Jeg er overbevist om, at jeg er frisk som en fisk, og at legen har tatt feil.
og siden jeg har drømt om en slik i mange år, var det nærliggende æ kjøpe denne!
blir en del jobb, men mye mindre end den første jeg så på, hehehe

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Man 23. Jan 2012 10:03 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Søn 30. Jan 2011 20:00
Innlegg: 656
Bosted: Sandefjord
Gratulerer, hva er planen, beholde karosseri originalt eller full ombygging?

_________________
88 Caprice wagon


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Man 23. Jan 2012 10:45 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Jo, tak skal du ha!
I første omgang, blir det å få den hjem, og inn i vedskjulet, (noe som i sig selv blir en utfordring, siden jeg må tømme vedskjulet først, og forsterke gulvet)
deretter blir det demontering, den må ha overhalt rammen, noe som innebærer nye bremserør, og mængder med rustbeskyttelse, muligens en endring av bakakslen, fra org, til en 79 malibu med LSD. Rustsveisning av karosseriet, ser flere av karosserifestene er ganske rustne, og trenger til utbyttning.
Bakskjermene er nesten borte, så de må jeg lage i glasfiber.
Er ikke sikker på om det følger interiør med, men jeg har en bil her, som blir strippet, da får den skinnseter, både for og bak! Jeg er ikke den store fan, av tromlebemser, ihvertfall foran på en bil, så der er duket for utskiftning til skiver, noe som betyder at den org, master blir byttet til en med vakuumbooster, og at den får en annen forstilling!
har ingen planer om når den skal være færdig, men håper den er kjørbar til sommeren 2013
motorvalget faldt på en 305, har ikke behov for større på inneværende tidspunkt. Girkassen har Roar stadig liggende!
blir komplett nytt ledningsnett i bilen, tror ikke jeg har tålmodighet til å lage et fra bunnen av! hehe
Lakk?? den får vel det på et tidspunkt, er bare ikke prioritert inntil videre!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Man 23. Jan 2012 12:46 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tir 29. Mar 2011 10:12
Innlegg: 141
Bosted: vestfold
åssen gjør du det med godkjenning med tanke på motor, er det noe problem?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Tir 24. Jan 2012 14:25 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
jetslide skrev:
åssen gjør du det med godkjenning med tanke på motor, er det noe problem?


En god dialog, med BT, er alfa og omega her. bruk de resurser du har, og søk op al den info du kan, om andre bygge!
http://www.nsra.no er et sted, hvor det finns en del hjelpsomme folk. de har også diverse skjemaer tilgjengeligt.
og vær realist, ingen vits i å montere en 572 med presse, og No2 anlegg, det holder bilen ikke til uansett.

på min er det planer om en ganske almindelig 305, da man stort set får de kastet i nakken i dag, alle skal ha så stor motor som muligt!
men det er ikke umuligt, at jeg starter med en rekkesekser, og kjører bilen i et par år på den måten!

En kjempe takk til vmyrv, som fikset noen mål til mig, hvilket betyder, at rodden min, får skinnseter (har donorbil, med komplett skinninteriør, og litt stumper, som kenneth kan bruke i sin!)
dette igen betyder at jeg sparer så mye, jeg kan på nye deler, og bruker/tilpasser det jeg har fra før av!
blir mange deler som skal tilpasses fra G-body, og andre modeller.
det har blitt mange mailer, til folk i det meste av europa, for at høre hvilke deler de specifikt kjører med på deres rod.
og mange lange timer, foran datoren, med nærlesing av diverse byggetråder, fra inn og utland

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Ons 25. Jan 2012 13:57 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tir 29. Mar 2011 10:12
Innlegg: 141
Bosted: vestfold
morro som fan detta, leker mer å mer med tanken på å gjøre lignende sjøl, gidder ikke å finne opp hjulet på nytt så all info man kan få av andre er gull verd, kommer til å følge tråden din så morro om du kan legga ut litt info og dokumentasjon å slik underveis :-))


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Man 30. Jan 2012 12:14 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Ja, etter et par timers samtale på FB i går, dukket det opp en MII forstilling! og en byttehandel er igang! hehehe

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Ons 01. Feb 2012 02:48 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 17. Des 2006 02:44
Innlegg: 255
Bosted: Vestavdeg
Hei pappa! jeg ser du er opptatt! Just checkin' in buddy, some nice street rod material there :D

_________________
Keith Hansen <><
'66 Mustang cab
'67 Chevelle
'68GTO
'69 Mach1
'71 C10
'95 GT cab


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Ons 01. Feb 2012 09:43 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
'69Mach1 skrev:
Hei pappa! jeg ser du er opptatt! Just checkin' in buddy, some nice street rod material there :D


Hey Buddy, It`s been a long time, since I have heard anything from you!
How are you doing, and how are your projects comming along?

yup, this is going to be fun, been wanting something like this for al loooooong time, but never found the time, nor the money to do anything about it. until now! Hehehe
Right now, I`m trying to make my life easier, by cleaning up the shed, and putting all my spareparts, on shelves!
so that I can get the rod under roof, and start working! hehe

How`s the family.

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Man 06. Feb 2012 11:43 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
etter en helg med god hjelp fra tommy, datteren og svigersønnen, er vedskjulet tømt, og klart for en liten sjekk av gulvet!
enten blir alt verktøyet og benkene satt inn dit, eller også blir det plassen for rodden, men liker ikke tanken om at sveise på tregulv!!
så blir sikkert til at gjøre noe med gulvet, og flytte verkstedet inn dit i stedet!!
trenger bare bedre temperaturer ute nå! hehe

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Man 06. Feb 2012 12:06 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tor 02. Des 2010 10:58
Innlegg: 201
Bosted: Drammen
Når får du hentet "ny" bilen da?

_________________
79 Trans Am
viewtopic.php?f=3&t=14037&start=0

Bmw prosjekter
http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f ... 00&start=0


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Man 06. Feb 2012 12:25 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
den blir skam levert, når veiene er litt mere farbare!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Søn 19. Feb 2012 20:31 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Da er Rodden på vei, den er her om 2.5 time!
mannen kjører den fra Romedal og hit nå!
gleder jeg mig??? JA MON IKKE! hehe

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Søn 19. Feb 2012 21:11 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 03. Nov 2010 20:01
Innlegg: 456
Bosted: Sarp
Pappa Wolf skrev:
Da er Rodden på vei, den er her om 2.5 time!
mannen kjører den fra Romedal og hit nå!
gleder jeg mig??? JA MON IKKE! hehe

julaften feires på nytt og nyttårsaften i samma slengen i Tyristrand ser jeg.

ha kameraet klart når ekvipasjen kommer og glem ikke fuktighetsmåler slik at vi får et inntrykk av hvor mye du sikler eller griner når du får se rodden :shock:

:mrgreen: :mrgreen:

_________________
Jeg er 100% riktig skrudd sammen, men det er bare de andre som ikke skjønner bruksanvisningen
http://www.troublecodes.net/GM/


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Søn 19. Feb 2012 21:16 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
sitter med varme i peisen, og lader opp til å gå ut. han har med masser av deler, blandt anne to rekke motorer!
og ca en miliard andre stumper. Så jeg må børste et par paller rene, og hente presseningen opp fra kjelleren, og gjøre klar jekkestropper og andre ting.
litt lys vil sikkert være på sin plass, og gjerne litt musik til jobben!
Flytte Buicken, så vi har litt plass å jobbe på!
vil gjerne ha den lastet av så fort som muligt, så den arme stakkar også kan komme hjem til fornuftig tid!
er 2.5 timer hver vei, pluss avlasting!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1725 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 115  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 17 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support