Chevy350 skrev:
Kult at du pusler videre med dette, kjenner jeg er veldig nysgjerrig på bilder av hvordan disse greiene ser ut.

Hvilken grad av automatisering er det på den? Styrer du bremsen selv, eller velger du akselerasjon per sek og gasser på, osv? Helt manuelt, delvis automatisert eller fullauto? Utregninger, korreksjonsfaktorer på resultatene osv? Type styring, osv, givere signaler osv? Litt miljøskada av jobben min, pusler litt med Siemens Simatic PLS, og logger verdier under igangkjøring av vannturbiner i kraftstasjoner rundt i landet. Fortsatt fersking, så skal ikke skryte på meg noe.

Fortsatt utrolig kult å ha noe som dette tilgjengelig, selv om naboer til der den blir installert sikkert ikke er like enige.

Halla!

ja koser meg med å få den istand! Er ganske nysgjerrig på hvordan den fungerer sjøl faktisk. Forrige eier hadde lite å fortelle om den. Infoen jeg har er fra han som drev den i en 7års tid.
Bremsen styres manuelt via en fjernkontroll. Fjernkontrollen styrer hvor mye motstand bremsen skal gi. Man kan kjøre både med og uten brems og få nøyaktige resultater. Forskjellen er at med brems så kan man holde fullgass og justere turtallet for å oppnå ønsket rpm. Dette for å feilsøke feks dipp i effektkurve. Kan ikke logge foreløpig.
Så bremsen styres manuelt via fjernkontroll ikke autmatisert med "300rpm pr sek" el lignende.
Ang korreksjonsutregningene, benken har temperatur og luftfuktighetsmåler og gir korreksjoner ferdig utregnet via disse.
Utregningene gjøres ved å benytte rpm og hastighet, pluss at det også er et følersystem på selve bremsen. Denne registrerer vridning, og kalibreres med vektstang osv. Skal være det samme prinsippet/systemet som registrerer bremseeffekt når biler bremsetetes på eu kontroll. Maha lager også slike apparater.
Men vettu hva.. jeg kan orklare deg dette til vi lir begge gule og blå.. Og har like mange spørsmål. Kan ikke du ta deg en tur og kikke en dag du er i byen a??
Kan selvfølgelig sende deg bilder.
Her skal det lages torque og futt!