AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 25. Jun 2026 08:06

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 725 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 49  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Tor 09. Aug 2012 13:56 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Okei den er grei då veit eg vertfall litt meir ang det. :)



Eg har lurt litt på å skaffe meg vinylspray i en farge,....og lakke opp igjen "skinnet" på dørene og den boksen som døropneren sitter i.. i litt meir blålig farge for å matche deksela eg har lakka blå...evt lakke alt opp igjen + dashbord.... har noken erfaring med vinylspray? blåfargen på bildet blei kanskje litt mørk men..

Eg såg for meg ett designresultat som dette... he he... kanskje eg ikkje er så god i knollen alltid men då kan eg ha orginalfargen i midten av dørene til å matche setene..for det er samme farge..+ c stolpe platene som er trekt med stoff... hmm..skal prøve å vaske skinnet på dørtrekka først..er så masse mygglflekker på dei

Bilde

Edit: trur eg heller gjer det so enkelt som dette å lakka opp dei dårlige plastboksene so har eg fått fordelt blåfargen allerede litt ut tenkje i.

Bilde

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 10. Aug 2012 23:29 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Fått O-ring pakning til eksosen i dag, og har fått eksosen tett her og der, jekka ned bilen, fylte på meir olje på girkassa, fyrte opp bilen og rygga litt fram og tilbake...og ja tok meg så like godt en kjøretur,girkassa var det god respons i og alt virka normalt, gode bremser og bremsa rett frammover... egentlig kunne eg bestillt eu kontroll time nå snart..men skal hive i passaskjerstol først og sveise i noen plater på den styggeste døra..fått i baksetet og meir vinduslister, smørd opp igjen kulene i forstilling med grisepresse... tja siste eg gjorde var å testa 10x15" felgen fremme... det går fint men ikkje med for høye dekk trur eg,, hadde eg gått for lowrider stuk på bilen hadde det jo vert greit med... men skal som nevnt tidligere prøve 295 dekk først framme og bak før eg bestiller evt ett til par med 10x15, men mulig eg må gå for 8x15.... :( ellers noen bilder i div vinkler...

Noken som veit kor høg dekksiden på 255/60/15 dekk er frå felgkant til mønster ca?

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Sist endret av OldisEinart den Tir 14. Aug 2012 20:37, endret 1 gang

Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 11. Aug 2012 07:07 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
det nermer sig da! hehe

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 13. Aug 2012 23:05 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Jau, i dag har eg fått slengt på uttestingsdekka 295/50/15, har prøvd både framme og bak, (berre 2 stk på samme side da) å ha 295 dekk framme kan eg berre glømme..so eg har allerede bestillt meg 8" felg og 225/60 japsedekk for det var billigt og passer meg bra nå for tiden.. bakdekka passte sånn sett bra bak, subba litt på ujevn vei men det problemet blei fiksa.. så eg lure på om eg skal bestille meg 295 dekk...eller 255/60 dekk.. einaste som er ,er at ballongsiden på dekket stikker så vidt utafor men mønsteret er under skjermkant.,.. er det ikkje greit det eller? egentlig bryr eg meg lite om det sånn sett men er ikkje det regelen som sier at så lenge dekkmønsteret på dekket er innafor buen så er det okå? vell uansett.. her kommer ett drøss med bilder igjen :S har også blitt ferdig med sparkling og grunning noen plasser..ellers litt igjen...

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde


Så slengte eg på bakhjula fram for testing..bare 7x14 da..rundt 3,5" bs.

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

ferdigsparkla og grunna

Bilde
Bilde

gjenstår litt meir sparkling her og på andre siden.

Bilde

Satt i passaskjerstol,støvsugd inni bilen og satt i gummimatter.

Bilde

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Sist endret av OldisEinart den Tir 14. Aug 2012 20:44, endret 1 gang

Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 14. Aug 2012 20:30 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Lør 17. Mar 2012 20:01
Innlegg: 273
Gjorde seg med de hjula bak, passet greit til bilen. Fremme må det noe annet..:)

_________________
1988 s10 Blazer (død)
1988 s10 Blazer
1991 s10 Blazer (tilsalgs)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 14. Aug 2012 20:34 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Devilstower skrev:
Gjorde seg med de hjula bak, passet greit til bilen. Fremme må det noe annet..:)

Ja det blir nok litt bedre med 8x15 med samme bs som bakfelga og med 225/60 dekk. så blir det vell greit nok tenker eg.

Fått pussa vekk overflaterust og løs gammal spraylakk kjørt på med rustmelk 3 strøk og lagt på masse grunning... :oops:

Viktig å bevise med bilder.. 8)

Bilde
Bilde

støvsugd opp all driten igjen..

Bilde

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 15. Aug 2012 22:55 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
jau, i dag blei det shopping på biltema, i dag har eg vaska vekk myggeloverflata på dørsidene,blei overaskende bra og reint etterpå :) har også sota alle ruter, har kjøpt 20 nye hjulmuttere,gått over bagasjeromspakning og limt og tetta kanter og hull, vaska rutene inn og utvendig, tappa kjøleveska og montert slangene via varmeelementet så nå funker varmeapparatet..har også kjøpt eksosbandasje og lagd meg noen sokker til tennpluggene og montert batterifeste.. ellers lurer eg på å kjøpe meg prøveskillt i morgen og ta en krusings uti fineværet og skjekke om alt vil holde seg på stell.

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Lakka trommlene kvite..hm..trur dei blir svarte igjen...tanken var bare for å markere felgen litt mer..men såg litt rart ut når bilen er rødbrun..
Bilde

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 18. Aug 2012 00:36 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
I dag blei det prøveskillt på bilen og ting har gått bra untatt om bakakslingen som trenger en liten oppspøting, begynte å lekke ut litt olje av tetninga på venstre trommel bak..men men kjørte lenge fordiom..trur bremsebånda er ganske slittne også,,kviner når eg bremser og slikt...så blir vell kjøp av nye hjullagrer,tetninger,bremsebånd og muligens bremsesilyndrer.og bør vell bytte foringene også,,virker veldig nervøs på rompa....ellers skulle man hatt ny kasse snart også tok noen bilder når eg var hos noen kjente...

Spørte også hun bt dama i skranken om det var mulig å få ett skriv på tekniske spesifikasjoner ang kjøretøyet..den gode nyheten var at det sto drivstofftype: 1.BENSIN og slagvolum 5,735l :lol: da tenker eg at dieselmotoren som kom orginalt i bil er ute av verden ;)

lol

Bilde

Her var det en litt bedre bil med på bildet..
Bilde
Bilde

og litt til..
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Sist endret av OldisEinart den Fre 06. Mar 2015 12:23, endret 1 gang

Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 18. Aug 2012 08:18 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Søn 01. Nov 2009 07:56
Innlegg: 260
heilt ærlikt så va an jækla tøffe
stå på og få an i orden =D>


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 18. Aug 2012 22:06 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Takk for det :P

Jau bilen er komt oppi lufta igjen, og venstre bremsetrommelinnmat og stikkaskling er demontert,bremsebånda var en god del igjen på så dei får bare være.. lagerbane hadde slitasje samt rullene på lager..så det blir uansett bytta ved simring skifte + silynder.. noen som har bytta slike lager før? er det bare å presse dei utav eller må dei varmes først o.l? om dei skal varmes, kan det brukes vanlig slik gassbrenner eller ka det heite? når eg bytta difflager på en diffklump en gang blei lagerene varmet med ett spesielt apparat for å utvide ringen på lager slik det skulle bli enklere å presse på..men eg har ikkje tilgang til slikt apparat lengre..men det lageret såg annaledes ut uansett da.. kom gjerne med tips. 8-)


Nå skjønte eg koffor det var så drit med å få av trommlene..var jo spor i trommelbane og på skoa.. :S

Bilde

Tok noen bilder av innmat montert..kjekt å ha tilgjenglig når man skal montere ting igjen..

Bilde

Demontering..
Bilde

Simringen var noe drit med å få ut men flatt stort skrujarn og hammer så kom det til slutt...

Bilde
Bilde

Der inne er diffen ja....

Bilde

Slitasje på lagerbane nede til venstre... lurer litt på koffor det pleier å bli slik egentlig..

Bilde
Bilde
Bilde

Slitasje på rullene
Bilde

Ødlagt pakning

Bilde

Denne biten her låg løst inne i trommelen..eller låg vell oppå venstre bremsesko..humm..ellers såg eg ingen plass den hørte til.. :S

Bilde

Lagerbane ute og delenr identifisert..

Bilde

Har også begynt på reprasjon av taklys..smurt alle deler og skal fikse ledninger opp igjen, kromdekselet var spraybokslakkert svart matt (samt taktrekket) men med vaksetynner og autosol blei det så fint igjen atte.. og lysglasa blei pussa gjennomsiktig igjen.....sveisegnister på dekselet men..

Bilde
Bilde

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 18. Aug 2012 22:38 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 01. Jan 2007 18:39
Innlegg: 2502
Bosted: E-18 , Bamble, Telemark
lagret kapper du ett snitt i med vinkelsliperen og gir den ett kakk med en meisel så inneringen sprekker, da løsner det...

Drivakselen i frysen over natta... lageret på kokeplata til mor... smelter stearin er det ok...ikke noe mere...

Vær 2 stykk, sett drivakselen på en 2x8 trebit så du ikke banker istykker hjulboltene mot bakken/betong..
kapp av ett stålrør som passer akkurat på indreringen til lageret... + slegge...

så er det bare å passe NØYE PÅ, at du får på deler, pakinger eller annet som skal bak lageret..., om det skal noe bak som ikke kommer over lageret...

ISkald drivaksel, varmt lager, rør, slegge, og 2 personer...... =D>


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 18. Aug 2012 22:43 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Aha godt hjemmemekktips det der ja, :D;) men da skal eg prøve det, om eg ikkje låner ei presse for å få på lager igjen :P

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 18. Aug 2012 23:21 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Har også merka vibrasjoner i bilen i går når eg kjørte i bra fart feks eller oppoverbaker vel og merke, la meg under i dag og var litt slark i krysset framme ved girkassa, dvs at lagerskåla på ene siden virket det som at splinten ikkje låste skikkelig så det var litt løst..prøvde å banke inn skåla litt med hammer og brukte en dor for å prøve å slå låsesplinten mer på plass..blei litt fastere men det går løsner vell sikkert litt igjen... så bør vell få sendt akslingen til rep kanskje..

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 20. Aug 2012 14:15 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
fått ut hjullageret nå..kom ett par små snitt i akslingen av bladet men det skal vell gå bra..

Bilde
Bilde
Bilde

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 21. Aug 2012 01:08 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 01. Jan 2007 18:39
Innlegg: 2502
Bosted: E-18 , Bamble, Telemark
=D>


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 725 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 49  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 15 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support