Takk for det
Jau bilen er komt oppi lufta igjen, og venstre bremsetrommelinnmat og stikkaskling er demontert,bremsebånda var en god del igjen på så dei får bare være.. lagerbane hadde slitasje samt rullene på lager..så det blir uansett bytta ved simring skifte + silynder.. noen som har bytta slike lager før? er det bare å presse dei utav eller må dei varmes først o.l? om dei skal varmes, kan det brukes vanlig slik gassbrenner eller ka det heite? når eg bytta difflager på en diffklump en gang blei lagerene varmet med ett spesielt apparat for å utvide ringen på lager slik det skulle bli enklere å presse på..men eg har ikkje tilgang til slikt apparat lengre..men det lageret såg annaledes ut uansett da.. kom gjerne med tips.

Nå skjønte eg koffor det var så drit med å få av trommlene..var jo spor i trommelbane og på skoa.. :S

Tok noen bilder av innmat montert..kjekt å ha tilgjenglig når man skal montere ting igjen..

Demontering..

Simringen var noe drit med å få ut men flatt stort skrujarn og hammer så kom det til slutt...


Der inne er diffen ja....

Slitasje på lagerbane nede til venstre... lurer litt på koffor det pleier å bli slik egentlig..



Slitasje på rullene

Ødlagt pakning

Denne biten her låg løst inne i trommelen..eller låg vell oppå venstre bremsesko..humm..ellers såg eg ingen plass den hørte til.. :S

Lagerbane ute og delenr identifisert..

Har også begynt på reprasjon av taklys..smurt alle deler og skal fikse ledninger opp igjen, kromdekselet var spraybokslakkert svart matt (samt taktrekket) men med vaksetynner og autosol blei det så fint igjen atte.. og lysglasa blei pussa gjennomsiktig igjen.....sveisegnister på dekselet men..

