AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tir 26. Mai 2026 01:04

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1725 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 115  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Lør 26. Mar 2011 10:50 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Wurth er et kurant lim det men det beste etter min mening er kent sitt lim.. Det er helt konge :D

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 26. Mar 2011 11:14 
Avlogget
Get going
Get going

Smog skrev:
Pappa Wolf skrev:
da har svaret kommet fra statens vegvesen, og det blei et nei, på baggrunn av bilens nyttelast, maximale belasting på forakslen, og ombygginen av bilens bremsesystem.
jeg tager det ikke så tungt, bruker nå tiden på å sanke deler, og så søker vi igjen til neste år.

en snodig formulering. bremsesystemet, må ikke ombygges med annet end for bilen originale deler.
jeg vil bruke en hydrobooster, men hvis den ikke passer, må jeg ikke lage noen justeringer, for at få den til å passe.
og ved en evt. ombygging av bremsesystemet, må jeg sende bilen til en komplett bremsekontroll, med full nytte last.
jeg må heller ikke overstige egenvekten på forakslen, på 1185 kilo, hvilket kan bli et problem med en 600 kilo tung motor, og bilens egenvekt.

Har du sjekket med Amcar, husker ikke akkurat årstallet men mener det var rundt midten av åttitallet. De bygde om en Cutlass 350 Diesel til 6.2, det var en bil med AC så det ble dårlig plass, men tror den ble godkjent. Capricen har jo bøttevis med plass. Skjønner ikke helt hva BT har problemer med :evil: .
Når det gjelder bilhets, så har jo alt annet enn 2dørs HT, og Cab alltid blitt sett ned på i Norge, har ikke skjønt hvorfor. Alle må få gjøre istand den bilen man ønsker [-X . Alle biler er like mye "verdt", bare ikke målt i pengeverdi.

---------------------------------------------------

Jeg har et gammalt Amcar der det artikkelen heter "Detroit Diesel Blues". Og hvis jeg ikke husker feil er det en midsize Olds Cutlass Cruiser som opprinnelig hadde den gamle 350DX (diesel) motoren, den havarerte, eieren satte inn en 350 Olds bensin, men syns den var for tørst og lette opp en 6.2 D. Han fikk den inn, men måtte modifisere litt. Usikker på om rattakselen ble flyttet litt ut mot venstre. Det ble bare 1 cm klaring dit. Men den ble godkjent. Det er vel poenget her. En Caprice tåler jo mer vekt og har mye mer plass der framme, så kan ikke skjønne BT's problem her. Det finnes jo flere Caprice med 6.2 D, men jeg tror jeg bare har sett Wagons, men det spiller liten rolle.

Caprice av denne årgangen (77-90) er en meget kurant bil å drifte. Dette er vel den Chevroleten som har nærmet seg Buick og Cadillac mest i kjøreinntrykk. Caprice ble jo laget da GM bestemte at lederne i de ulike divisjonene måtte kjøre en bil fra sin egen divisjon. Så lederne i Chevroletdivisjonen som kjøre Cadillac måtte pent bytte den inn. Dermed kom Caprice som en forfinet Impala på slutten av 60-tallet. Caprice ble jo en suksess, det vet vi jo nå. B-body GM er generelt meget gode biler.

Jeg har en 89 Brougham som bruksbil. Veldig fin bil på alle måter, men i forrige uke kjørte jeg en tur med en 76 DeVille 500 cid. Godt gikk det ikke, men du verden for en flyt, også så stille som den var på motorveien! Så ja, det er nok et lite steg opp til cadillac/Buick fremdeles hva utstyr og støydemping angår, men likevel. Caprice er en fordømt god bil å kjøre!

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 26. Mar 2011 14:37 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Jeg må rette på meg selv. Artikkelen står i Amcar nr.2 fra 92. 79 Olds Cutlass, reg. nr. BL67384, fremdeles i drift, og godkjent \:D/ . Så her er det bare å stå på. Samarbeid med Amcar mot BT vil nok føre fram til ønsket resultat.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 28. Mar 2011 00:09 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Jeg synes du gjør en meget god jobb her Wolfen!
Synd BT satte ned foten,men det er jo bare å prøve igjen og igjen til de ikke gidder mer... :)

Selv ser jeg ikke helt en Caprice med et dieseldyr under panseret,men det er da et spennende prosjekt jeg virkelig håper på at
du får satt sammen!

Det blir nevnt støydemping i Caprice her,og må si meg helt enig. Har kjørt en del Cadillac,og støyen er minimal der i forhold til Chevy'n.
Selv har jeg gått til innkjøp av en reel haug med støydempings matter som skal klistres tett rundt i hele bilen når jeg får tatt kverken
på all stålormen som bor der.
Ellers synes jeg da den generelle comforten er meget god i disse bilene!
Får med jevne mellomrom tilbud om å selge grombilen min,men nei,selger heller en arm. (Det er jo tross allt en automat!) ;)

Lykke til med prosjektet wolfen!

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 28. Mar 2011 15:01 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

jo takker alle samme, er herligt når så mange følger med.
akkurat nå, holder jeg en liten pause, mens lakken tørker.
har drevet med detaljer på motoren i snart en uke!
ikke store ting, men tidskrævende, såsom og fjerne støpekanterne på blokken, og toppene. gjøre det samme på innsuget, alle braketterne, bensinpumpen, forgasseren, polere kanalene i innsuget, rette bulk i bunnpannen.
ting som ikke er nødvendige, men som irriterer mig, og hvis ikke jeg gjør det, vil det til slutt irritere mig nok til at jeg drar ut motoren, og gjør hele jobben om igjen!
lakkere motoren, toppene, brakettene, bensinpumpen, finne frem ventildeksler, rense de!
men jeg har fået et lite problem, jeg kan ikke finne mit kamera! aner ikke hvor pokker det har blitt av, men jeg skal lete etter det nu!

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 28. Mar 2011 16:04 
Avlogget
Get going
Get going

Ja, let let! Bilder er bra :)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 30. Mar 2011 07:56 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

etter tre dager har jeg funnet kameraet, ingen som gjetter, hvor jeg fandt det!

jo da, har jo skruet en del på capricen, specielt på registret, og jo, ret under vifta, lå kameraet.
det sitter nå til ladning, for det har jo ligget slått på i tre dager, så tomt for batteri var det!
skal knappe et par bilder av motoren senere i dag.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 30. Mar 2011 07:58 
Avlogget
Get going
Get going

Utrolig jobbing, og flaks med kameraet :)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 30. Mar 2011 15:42 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

ja, flax er greit, har kjøpt en lotto! hehe

bilder så langt.

Bilde
Bilde
Bilde

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 30. Mar 2011 23:01 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

elcamino skrev:
Wurth er et kurant lim det men det beste etter min mening er kent sitt lim.. Det er helt konge :D

Drivi litt med detta på jobben i det siste. Kent sit er fint og legge, men tørker faen aldri. Vi laga en test, og etter 1 døgn var enda ikke kent sitt gjennomherdet. Wurth sitt var hakke bedre, men brukte fortsatt lang tid. Så vi bruker nå bare Teroson. Dritten med mye av Teroson sitt er at det må varmes og blir jævlig bløtt og vansklig og legge bra, men men den nye 1 komponenten dems trenger ikke varme, fin og legge og tørker mye hurtigere enn konkurentene. Mente selv Kent var jævlig fint og bruke før, men skremte meg og se at det tok votter og vinter før det tørka.

Pappa Wolf skrev:
jeg stak på WURTH, og bad om den bedste, husker jo ikke hva den heter, men den var ikke akkurat billig, jeg fik 60% rabat, og måtte stadig av med over 300,-

et par tips til dere som vurderer å montere frontruta selv, vær to personer, når den skal inn på plass, ellers er det store muligheter for at du ikke rammer riktigt, og/eller ødelægger frontruten.

etter limen er lagt på, finn en tannpirker, eller lign, og stikk spissen ned i limen, og arbeid limen godt ned i metallet, så undgår dere den lille irriterende dråpen, som pipler ned over innersiden av frontruten, første gang bilen vaskes!

sørg for at ruten og limen får GOOD kontakt, ellers vil den lekke!

Veldig riktig som du sier, hver alltid 2 stykker. Men har lært meg til at det er som regel mye bedre og legge limet på ruta og ikke bilen. Sørg for og få en høy nok fuge og legg på limet helst uten avbrudd og få skjøten i bund. Bruk en liten skrutrekker eller no for og få tette glippa. Når ruta er i, klem litt på ruta hele veien rundt så du er sikker på at det er tett så blir det bra. Men obs obs, noen rutelim må man ha primer til.

1979 Buick Century - Solgt
1981 Oldsmobile Cutlass - Monte Wagon
1980 Oldsmobile Cutlass - Solgt
1988 Chevrolet S-10 Blazer

http://www.usccj.no

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 31. Mar 2011 14:27 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Er jo derfor jeg bruker min lokale wurth, de er så flinke til å printe ut datablad, og komme med gode råd ang. bruk av deres produkter.
Prøv å kjøre på biltema, og spørg om hvordan man bruker tettepasta til en utet eksos!

Dagens lille økt, kom med posten, og jeg var kjapt inne på postbutikken for at hente den.

Bilde

En "nesten" komplett opgradering av min HEI fordeler. jeg hadde ikke den fjerneste ide om at hullerne i vektene ikke passet.
Men ikke noget problem, jeg er flink på gjenbruk! hehe

Her er den gamle fordeleren, ikke pen og ganske anløpen og møkkete.

Bilde

Jeg har demontert den, fjernet det meste av innmaten, vasket den i delevaskeren.

Bilde
Bilde

Men jeg likte dårligt å montere nye deler på den, syntes den var litt for sliten å se på, så frem med polèr maskinen.
Så kom den til å se sådan ut.

Bilde

Den justerbare vakuumklokken blev monteret, og jeg gjenbrukte de gamle skruerne.

Bilde

På med varmepasta (eller hvad pokker det nu heter!)

Bilde

Smør det godt ut, så det dekker.

Bilde

Og her kom den første feilen, jeg monterte den med skruerne, uten å tenke på andre elementer, som måtte inn på plass.

Bilde

Yup, jeg hadde glemt denne, så av med skruerne igjen, og set stikket på, monter igjen og skru fast.

Bilde

Etter monteringen av vektene, syntes jeg den noget ledløs, men ku ikke akkurat finne noget feil, så jeg tok en annen fordeler, og demonterte den, for å se om jeg hadde gjort noget feil. viste sig at hullerne i vektene, er for store til festepinnene.
Så jeg tok de gamle og de nye vektene med inn, og la de på brevvekten, en forskjell på 3 gram.
Så det var bare å ta en telefon til en kompis, som forklarte mig, at jeg bare ku ta de gamle vektene å montere de, og bruke de mellomste fjedrene. og deretter justere, når motoren var kommet i bilen!

Men sådan ser fordeleren ut etter tre timer! penere end utgangspunktet

Bilde

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 31. Mar 2011 20:14 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Flott bil, og pent arbeid :)

"A car ain't useless, until you can't fix it any longer"

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 02. Apr 2011 22:50 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

NOVAUNGEN skrev:
Flott bil, og pent arbeid :)

takk, skal du ha.

snart en uke har gått, med renovering av småting, og omrokering av andre deler. fjerning av unøvendige ledninger.
funnet en annen pussermotor, som jeg gjerne vil ha montert, sammen med en bryter på ratstammen i stedet for den som sitter i dashen.
men er så mange småting som må på plass først, at det er til å bli sprø over.
"the devil is in the details! sier de kloke, "they have no idear!" sier jeg.

håpet er motormontering på onsdag, med prøve opstart.
vil helst ha den klar til vårmønstringen, den 17 april i hønefoss. men er fortsat laang vei dit!

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 03. Apr 2011 19:00 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

har bygget en startmotor av diverse reservedeler, og er igang med å rengjøre en vannpumpe.
fået justert ventilerne, og en masse annet smårusk, skal snart ut igjen, men da bler det montering av garasje radio!
må ha musikk til jobben. fikk og kastet noen deler etter insurbordination, da han var på besøk i dag. han kommer på onsdagen, og hjælper med motormontering!
skal ha kameraet klar!

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 03. Apr 2011 20:27 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Dette blir bra!

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1725 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 115  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 8 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support