AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 25. Jun 2026 02:31

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 66 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 18. Nov 2007 11:14 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 28. Sep 2006 15:09
Innlegg: 1086
Bosted: bergen
ahaaaaaaa!!!

vi har gjort heeeeeelt feil med tenningen!!!!!
skal bort der etterpå og få det riktig :D se om vi får noe gromlyd...hehe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 18. Nov 2007 12:20 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Bruker også gjerne denne, er ganske mange forklaringer, og tips her!!!

http://www.autozone.com/home.htm

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 18. Nov 2007 23:00 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 28. Sep 2006 15:09
Innlegg: 1086
Bosted: bergen
bilen starter på første forsøk nå når vi fant ut av tenningen..heheheee....

OG motor MÅ ut.... :shock:

Det er en STYGG rådebank i motoren...


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 22. Nov 2007 00:00 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 28. Sep 2006 15:09
Innlegg: 1086
Bosted: bergen
jadda...nå har meg og en kamerat overhalt en 305 som skal inn i vanen.

vi har honet blokken, byttet lagre utenom cam, og montert med nye pakninger.

her kommer noen bilder :D

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

motor består av orginal innmat. 75cc topper, edelbrock aluinnsug, carter 625cfm gasser, 65000volt HEI fordeler. og det blir headers og 2,5"anlegg med to simonspotter på vanen.

og så er litt av stereokomponentene kommet..
fikk en basskasse med 2x12"subber i dag..venter på en haug med høytalere og forsterkere.
vi tenkte å lage en "avdeling" helt bak med stereo..med heimalaga hytalerkasser med litt "design" :D

12"

Bilde

Foressten...noen som vet om van fra 1982 skal ha katalysator?

mvh chevy8


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 22. Nov 2007 16:27 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 11. Jun 2006 21:08
Innlegg: 251
Bosted: Buskerud
tror det ble påbudt med katalysator på nye biler ifra 1989.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 24. Nov 2007 04:19 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 28. Sep 2006 15:09
Innlegg: 1086
Bosted: bergen
ok....det høres bra ut :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 09. Des 2007 22:08 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 28. Sep 2006 15:09
Innlegg: 1086
Bosted: bergen
tjaaaa....
motoren ble solgt, og vi har overhalt vanmotoren også,
den står i vanen nå!
kommer bilder til uken!!!!!!!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 10. Des 2007 23:45 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 28. Sep 2006 15:09
Innlegg: 1086
Bosted: bergen
ka som titter fram hær???

Bilde

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde


gutta må ha kebab for å fungera ;)

Bilde

fikk skrudd på en headers i kveld, bensinpumpe, mellomaksling, reimhjul på veiven, og fikk festa motorfestene skikkelig :D var også innom biltema i dag, skulle bare ha noe småting, og kom utigjen med en kvittering på over 2200kr! hehehehehe

vi har handlett inn skikkelig båtfløyte også :D

burnevideo på freddan kanskje?? :D :D


da eg sku sei atteee..... d skjer no noe her for tiden :D
kom med kommentarer folkens, dette er en russebil, og det trenger derfor ikke være 700% bra lakk/kaross osv :D
så lenge den har v8 lyden så er vi nøgd 8)

takker og bukker

chevy8


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 10. Des 2007 23:57 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Søn 11. Nov 2007 17:45
Innlegg: 42
Konge opplegg :D
Vi hadde en Chevy Beauville van med borra 350 i russetiden, vi også!.. Og vi hadde den feteste lyden av alle bilene i hele Trondheim.. Råarti :D

Det der blir dritbra!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 11. Des 2007 00:04 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 28. Sep 2006 15:09
Innlegg: 1086
Bosted: bergen
hihihi, forrige eiger sa motoren starter veldig lett, og gikk som en drøm

når vi kjøpte den sto den UTEN tennplugger :shock: og fyren hadde satt fordelerlokket feil på, sikkert i håp om at vi ikke skulle få start på motoren.
når vi fikk start var det skikkelig banking i motoren, gikk som en drøm??? jada

prøvde å sette den i gir, INGEN respons

nå har vi overhalt motoren, og satt i en nylakkert th350 kasse som eg vet funker, sto i min camaro 74.
og ting begynner å se VELDIG bra ut i motorromm osv! skal bytte bremsesko og klosser. så begynner det å bli bil utav dette.!!!

borra 350 hadde vert noe ;) men vi får nøye oss med 305 heheh


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 11. Des 2007 00:24 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Hmm, om ikke den bliver mishandlet helt til døde i russetiden, kunne jeg såmænd godt tænke mig å kjøpe den!
hehe

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 11. Des 2007 00:31 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 28. Sep 2006 15:09
Innlegg: 1086
Bosted: bergen
det blir mye blårøyk kan man si :D men blir ikke mye idiotkjøring ellers..vi er ordentlige karer, iallefall meg og kristian haugland, haugland= kompis som kan skru, han andre som er med på bilen torstein, gjør mere skade enn bra :( han sølte ut all herderen til den svarte 2k lakken min på lørdag :cry:

då vart eg forbanna kan du si.. :evil:


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 11. Des 2007 00:35 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Det er noget som kan skje, begge barna mine, får ikke lenger lov til å gå alene i garagen!

Daniel klarte å få en sprayboks klemt ind under forhjulet på min buick, og da jeg ryggede bilen ut fra garagen, fik jeg lakeret fælg og innerskjerm, og dekk! var ikke blid da, men kan se moro med det i dag!
er noget han helt sikkert kommer til å høre for senere i livet! hehe

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 11. Des 2007 00:35 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tir 19. Des 2006 00:50
Innlegg: 200
Bosted: Drammen
Heisann! Ser ut til at dette kan bli en fin bil! Greit med en motor som er satt i stand, så VET dere hva som er gjort og ikke, for å si det slik...

Et tips (som dere sikkert visste), prøv å få bilen som et rullende prosjekt fortest mulig, da blir f.eks. motoren kjørt litt inn, og evt. andre problemer kan løses med bedre tid enn hastverk :D
Litt kjipern hvis man skulle stoppe opp på vei til Kongeparken eller Tryvann, eller hvor en nå skal hen i mai :P

Har flere kompiser som har måtte fylle deres bil med folk som står langs veien, hvor kjerra har dødd...

Mentor'n...

_________________
--== Team Redneck ==--
BBC + MPG = WTF
Alt er mulig, noe er bare vanskelig!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 11. Des 2007 00:45 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 28. Sep 2006 15:09
Innlegg: 1086
Bosted: bergen
det som er planen! vi jobber som faen med bilen, nesten hver dag etter skole og jobb...
den er rullende, og kjørbar FØR helgen :D

veldig greit å vite at det faktisk ER nye lagre osv i motoren, ikke kjøpt bil med nyoverhalt motor av en eller annen kar som "kan" sitt fag hehe
hadde nyoverhalt og trimma 355 i camaroen,
nyoverhalt og trimma??? dårlig justerte ventiler, og olje lekk var det, samt den brukte sikkert 3-4++liter på milen!

vi betalte ikke all verden for bilen, og regnet nesten med at motor/gir var noe tull med, selv om selger sa dette var i tipp topp stand,
hvordan er motor og gir i tipp topp stand, og så mangler det reimhjul,tennplugger, noe brakketer, og "sabotert" fordeler??

hehe mange sleipinger ute å går, men vi ville ikke klage på selger, da prisen står til hva vi har kjøpt oss.

utenom litt smårust og bobbling, så er bilen veldig fin i lakken! blir synd å lakke den rød!, men planene er noen lunde SKIKKELIG grunnarbeid, og lakke med sprøyte, i en nyvaska garasje.
to svarte striper blir det over hele bilen og ;)

noen som har tips angående interiør?
står 255/60/15 dekk framme, på 7 eller 8 brei felg
bak er det 275/60/15 dekk med 10 brei felg vil eg anta! men får vi dette godkjent? kan vi evt sette på 2 255 dekk på bakfelgene under eu? har dekk liggende skjønner du;) og kan skifte dekk på felg på en halvtime-time :D

chevy8


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 66 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 9 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support