AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Ons 24. Jun 2026 21:15

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1725 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93 ... 115  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Tir 07. Apr 2015 21:48 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Tor 28. Nov 2013 16:41
Innlegg: 89
Bosted: Tysvær
Veldig bra arbeid, Wolf =D>

Det som har imponert meg gjennom tråden din, er den ukuelige optimismen din. Du ser jo aldri problemer, bare utfordringer.
Hadde alle hatt pågangsmotet ditt, kunne mye vært annerledes i verden. Tommel opp =D>

Blir spennende å følge med åssen Masteren blir.

_________________
"I don't read nothin' in scripture that says thou shall not put the pedal to the metal."

'73 Camaro Z28/Type LT 355 Cid, Muncie M21, 3,73:1


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Tir 07. Apr 2015 22:48 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 10. Okt 2012 22:03
Innlegg: 134
Bosted: Kr.sund
JA, det må jeg si om tråden din, du har pågangsmot og virker alltids blid uansett hva som skjer, og er innom å titter, en vet aldrig når en en kan plukke opp et tips eller 2 :)

_________________
There is no Replacement for Displacement


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Lør 11. Apr 2015 09:55 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Takker så mye, det varmer.

Etter litt detektivarbeide har jeg kommet frem til følgende.

"V0213DDM"

305HO bygget fra 1983 og frem. Selve blokken er fra 86.
145hk :o :o :o
Og den kommer fra F/B body (hva pokker det så er!)

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Uansett så er det en liten motor, men her i starten funker det greit, men det er plass til modifikasjoner. hehehe

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Lør 11. Apr 2015 21:29 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
først en kraftig rengjøring med aceton.
Og deretter et tynt lag med lakk.

Bilde

et par lag til.

Bilde
Bilde
Bilde

jeg har en svakhet for bronzeplugger.

Bilde

de passer så godt til den røde fargen.

Bilde
Bilde

Og veiven kom også på plass.

Bilde

Må se om ikke jeg får bedre tid i morgen til at ta mig av resten av motoren.

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Søn 12. Apr 2015 18:18 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
I dag ble jeg litegranne forsinket på turen ut i garasjen.

Men jeg fikk da unna litt, da jeg endelig kom mig ut.

Begynte å montere stempler.

Bilde

Ja disse var ikke pene.

Bilde

Alt inne, og roterer perfekt.

Bilde

Ny roller timingkjede (har hatt den liggende i snaue 6 år!)

Bilde

Timingcoveret ble pent etter sandblåsing og lakk.

Bilde

Den bakre simringen er på plass igjen.

Bilde

Studs er cool, men ikke alltid like lette å få på plass!

Bilde

Og så oppdaget jeg hvor fine de ble etter en tur med stålbørsten.

Bilde

Og da var det gjort, alt ble sandblåst.

Bilde

"Top"

Bilde

"This side down"

Bilde

Umulig å se under de 3 lag med forskjellig lakk.

Fikk også renset gjenger på de små boltene til toppene.

Dette var helgens, skal jobbe sent denne uken, så ikke umulig det blir noen timer innen jeg skal på jobb.

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Søn 12. Apr 2015 21:34 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Går unna her, snart oppstart jo ;) har du planer om å fyre den i gang når den er komplett, enten i bil eller på bukk?

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Tir 14. Apr 2015 11:23 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Jeg kommer til å bygge en bukk, så jeg kan teste motoren ute av bile, å kjøre den inn. sjekke lekkasjer, og og se om min radiator tåler å bli brukt på den motoren. Det gjør det enklere å fikse eventuelle feil, fremfor å skulle plukke motoren ut av bilen, for deretter å sette den på bukk, og så fikse den. det sparer tid, og jeg kommer til å få enda et cool verktøy i garasjen. hehehe

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Tir 14. Apr 2015 18:34 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 21:00
Innlegg: 2578
Bosted: Tromsø
Kan aldri få for mye verktøy... :) Bare for liten garasje... :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan rafineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Tor 16. Apr 2015 11:21 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
AW-100 skrev:
Kan aldri få for mye verktøy... :) Bare for liten garasje... :)


Sent from my iPhone using Tapatalk


For liten er den allerede. hahaha

Men etter å ha jobbet på Norpapp på Nav støtte i snaue 6 måneder, fikk jeg på mandagen endelig kontrakt. og startet ut med å jobbe overtid. Gleder mig til første ordentlige lønning på flere år! hehehe

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Tor 16. Apr 2015 11:43 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Trodde du skrev Nordkapp :lol:

Gratulerer så mye med kontrakt, resulterer til mer bildeler det ;)

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Søn 19. Apr 2015 21:19 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Motoren har fått lov å vente, mens jeg jobber r..a av mig! hehehe
Men det gir penge i kassen til slutt (forhåbentlig!) hehehe

Men i dag fikk jeg lov til å boltre mig litt ute.

Så jeg begynte å takle et problem som jeg har hatt et stykke tid. nemlig montering av bremsebraket, booster og master sylinder.

Og selv om jeg ville ha elsket å ha det gjemt unner dashen, må det bli neste gang.
Så ut i motorrommet med booster å master.

Har dessverre ikke bilder av begynnelsen, da jeg faktisk hadde glemt alt om kamera og bilder i solsteika.

Men aner ikke hvilken bil delene kommer fra. skal finne svar på det senere.

Men Boosteren, og masteren ble vinklet opp over og gikk rett i panseret, og bremsepedalen kunne trykkes 2 cm ned. hvilket ikke er helt nok.

Bilde

Bilde

Bilde

Så jeg kappet ut en bit av torpedoen i ca samme størrelse som braketten og boosteren, og vinklet den innover i bilen og boltet braket og booster fast. og flyttet litt frem å tilbake på fliken av metall, til jeg var fornøyd med vinkelen!

Bilde

Etter litt snakk frem å tilbake med mig selv om å fjerne fliken helt, å hellere lage en ny plate til forsterking, med bremsepedalen og boosteren montert i den.

Bilde

Så litt 2 mm plate ble plukket frem og tilpasset unne under dashen.

Bilde

Braket i samme ståltykkelse.

Bilde

Og slik ser det ut i begynnelsen.

Bilde

Torpedo forsterkning, holdes på plass av sveisetangen, så jeg kan markere alle hullene.

Bilde

Markert.

Bilde

Huller.

Er 9 bolte nok, eller skulle man bruke et par til??

Bilde

Jaja, jeg er lat, og sveiset boltene fast.

Bilde

Og punktet braketten på.

Bilde

så da ble det slik.

Bilde

Og plutselig ble vinkelen mye bedre!

Bilde

Og allerede her oppsto den første bekymringen, vil den klarere pansersiden?

Bilde

Men her var det bra, og god vandring på pedalen.

Bilde

Her må jeg lage et ankerpunkt, så bremsene er forankret i tverstiveren som går under dashen.

Bilde

Og så ble min bekymring for stor, og jeg måtte hente nesestykket og panseret, og sikre mig at alt passet innen jeg gikk lengre!

Og det gjorde det.

Bilde

Det er faktisk forbløffende god klaring!

Bilde

Så da begynner vi å bukke bremserør igjen, slik jeg kan få de ned hvor jeg vil ha fordeleren!

Bilde

Fordeleren ble vasket, sandblåst, vasket igjen, preppet, og lakkert svart.

Bilde

Med toppen av bremserørene på plass, sjekket jeg igjen klaringen til pansersiden, og den var akkurat passe.

Bilde

Jeg må si, at jeg med vilje har skeiv montert nesestykket på bilen, slik jeg har for lite klaring nå. Når nesestykket sitter på rette plass, får jeg et par cm mer!

Bilde

Siden det vil være litt vibrasjon mellom karosseriet og rammen, må det en loop til i bremserøret, så det kan bevege sig litt, uten å bli utsatt for metalltretthet.

Bilde

Ikke plass til å bolte fordeleren rett i ramma, så en braket måtte lages.

Bilde

Det tok jeg altså ikke bilder av, men det er bare en 2mm plate med 2 huller, og avrundede hjørner.
Når jeg skal plukke karosseriet av neste gang, skal jeg lage et par huller til, og bolte den fast!

Bilde

Men det viser sig at jeg også må skifte det bakre bremserøret. Hele bremsesystemet er basert på amerikansk bil, og røret jeg har lagt ut bak er 5mm. og det er for lite, det skal være 6mm, ellers passer det ikke i niplene jeg har liggende. hehehe

Så karosseriet må av en gang til (Minst) og jeg må på jobb i morgen, kanskje jeg kan ta et par timer etter maten i morgen. hehehe

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Søn 19. Apr 2015 23:16 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Man 03. Jan 2011 04:29
Innlegg: 96
Bosted: Lillestrøm
Fantastisk spennende å følge med på dette bygget! Konseptet man tar hvad man har blir Jo tatt til nye høyder hver uke! Du som drikker så mye kaffe må Jo ha en skikkelig koppeholder I bilen. Kom over bildet nedenfor på et annet forum og tenkte det måtte vært perfekt I Masteren. Du har vel også nok stempler liggende :mrgreen:

Keep up the good work! =D>

Bilde

_________________
1957 Cadillac Eldorado Seville
1960 Chevrolet Apache 10 Stepside
1979/91 Jeep Grand Wagoneer
1982 Cadillac Fleetwood Brougham
1987 Chevrolet S10 Ext Cab 4x4 http://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=3&t=18034
1988 Chevrolet S10 Ext Cab 4x4


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Man 20. Apr 2015 05:33 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Cool, en slik må jeg lage! takker

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Man 20. Apr 2015 08:58 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 02. Okt 2006 12:04
Innlegg: 1031
Bosted: Holmestrand, Vestfold
Henger meg på den. Spennende å følge med i garasjen din. Og med ditt tempo, er det nok ikke lenge før denne blir å se langs veien :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Lør 25. Apr 2015 19:33 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Og da fikk man noen timer i garasjen.

Fikk lakkert toppene.

Her med første lag lakk.

Bilde

Primer på de andre sandblåste delene!

Bilde

Selv boltene fikk en tur.

Bilde

Litt kjølig i garasjen, så det tok lenger tid end forventet å få dritten tør!

Bilde

Og så et par runder svart felglakk

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Toppene løst på motoren.

Bilde

Må si at jeg liker det litt matte utseende på ventildekslene!

Bilde

Er kanskje en bagatell, men jeg liker de svarte boltene på timingcoveret!

Bilde

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1725 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93 ... 115  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 15 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support