AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Søn 26. Jul 2026 09:01

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 10 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Ons 12. Feb 2014 03:20 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Trenger litt hjelp her, evnt til en trafikkstasjon som er litt amcarvennlig.
Jeg har en 68 camaro ss som er oppført med 125kw i vognkortet ( dvs 170hk) dette fordi eneste dokumentasjonen som ble levert fra ACCN tilsvarte en 70 mod 350cid til biltilsynet ved førstegangsreg i norge.
Etter og ha forsket litt via nett osv har jeg kommet frem til at MINSTE motor som ble levert til denne bilen er en 350 cid på 220kw (295hk) og største var en 396cid på 280kw (375hk)
Dette har jeg også fått dokumentert fra accn med vedlegg på motoralternativer som fantes til 68 SS. Jeg vil da såklart ha 280kw innskrevet i vognkortet. I tilleggsmerknader i vognkort er det oppført endel, som følgende:
Godkjent med halvbur - skivebremser på alle hjul - Ombygd fra halv til helramme - bakaksel med momentstag. + litt til.
Så bilen er jo absolutt klar for største motor etter min, og accn sin mening.
Og jeg ser ingen grunn til og måtte vise bilen med motor i da dette ikke har noe med trimming/tuning og gjøre, men at den skal ha rett effekt ifølge produsent.
Noen tips til hvilke stasjon, evnt navn på en jeg kan kontakte? Som har litt sunn fornuft mellom øra.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 12. Feb 2014 03:59 
Avlogget
Rookie
Rookie

Vis til skrivet du har. Og få et nytt vognkort?...

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 12. Feb 2014 04:06 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Kontakt risløkka i Oslo. Ombyggingsavdelingen der. Vil tror du får godkjent motoren din med framviste bremsepapirer på maks effekt av det bilen din kom med originalt. Jeg fikk beskjed om at det var ok, men ikke mer. Hører andre har fått romsligere behandling.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 12. Feb 2014 23:02 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

rokkern skrev:
Kontakt risløkka i Oslo. Ombyggingsavdelingen der. Vil tror du får godkjent motoren din med framviste bremsepapirer på maks effekt av det bilen din kom med originalt. Jeg fikk beskjed om at det var ok, men ikke mer. Hører andre har fått romsligere behandling.

Hvorfor må jeg ha bremsepapirer på en motor som ble levert orginalt? Dette er jo ikke snakk om ombygging, kun få rett effekt i vognkortet. Bilen ble levert med 350cid på 295hk og 396cid på 375hk. Det finnes ingen dokumentasjon på hvilken motor min ble levert med, ergo mener jeg at det ikke burde være noe problem og få 375hk i vognkortet. Spesielt siden bilen er oppgradert vesentlig og dette er innskrevet i vognkortet.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 12. Feb 2014 23:43 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Conan skrev:
rokkern skrev:

Hvorfor må jeg ha bremsepapirer på en motor som ble levert orginalt? Dette er jo ikke snakk om ombygging, kun få rett effekt i vognkortet. Bilen ble levert med 350cid på 295hk og 396cid på 375hk. Det finnes ingen dokumentasjon på hvilken motor min ble levert med, ergo mener jeg at det ikke burde være noe problem og få 375hk i vognkortet. Spesielt siden bilen er oppgradert vesentlig og dette er innskrevet i vognkortet.

Jo du får krysse fingrene å håpe dem ser det likens som deg. er det ikke slik at man klarer på noen vis å finne hva din ble levert med av motor.
Her i stavanger får vi godkjent med det største mulige som ble levert orginalt det året, vist vi kan dokumentere at bilen er forsterket ellers til den motoren.

Men det skal også sies at putter vi alt for mye gromme deler i understell og bremser en hva bilen ble levert orginal med, så kan dem plutselig steile å bli vrang #-o men nå er dine ombygginger skrevet i vognkortet, så det burde jo være ok

1982 Opel manta 2.0i 16v
2013 citroen berlingo
2008 peugeot 408 Gass/bensin
VW sharan 2003 1.8 Turbo. 190 hk. 300Nm Brukt bilen fra helvete.

Sist endret av grogei den Ons 12. Feb 2014 23:46, endret 1 gang

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 12. Feb 2014 23:46 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Du får nesten spørre bt på risløkka selv... Jeg har ikke tenkt til å forsvare dem. Jeg er helt enig med deg.
Jeg bare gjengir det de sa til meg når jeg var og hørte.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 16. Feb 2014 22:15 
Avlogget
Get going
Get going

170 hp kan det kanskje være rekke 6 motor kanskje ?
Nå er nok reglene endret i etterkant men da min chevelle ble godkjent i 2007 var kriteriene at den grunnmotoren jeg satte inn ikke hadde mere effekt enn største motor bilen kunne bli levert med. Om du siden trimmet hadde ingen betydning. Dette har det nok blitt endret på.
Unnskyld at jeg spør men hvorfor må du ha denne endringen i vognkortet ?

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 16. Feb 2014 22:33 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

bowtietwister skrev:
170 hp kan det kanskje være rekke 6 motor kanskje ?
Nå er nok reglene endret i etterkant men da min chevelle ble godkjent i 2007 var kriteriene at den grunnmotoren jeg satte inn ikke hadde mere effekt enn største motor bilen kunne bli levert med. Om du siden trimmet hadde ingen betydning. Dette har det nok blitt endret på.
Unnskyld at jeg spør men hvorfor må du ha denne endringen i vognkortet ?

For jeg vil ha rett effekt i vognkort, dette er en 68 ss, dvs en muskelbil og da vil jeg gjerne ha mere effekt enn i bruktbilen min :)
68 camaro ss ble aldri levert med så lite effekt, og jeg har mye mere enn 170 i min såklart. Rett skal være rett syntes jeg.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 16. Feb 2014 22:49 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Hei
Er det den camaroen som er på profilbildet ditt?

Trodde det stod i salgsanonsen at alt var godkjent i vognkortet i den

http://www.youtube.com/watch?v=2-P75SZ6 ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=RUyDkTuLKF4

http://www.youtube.com/watch?v=jscs58hMidc

OLD CHEVY`S NEVER DIE`S-THEY JUST GO FASTER

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 17. Feb 2014 18:09 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Det skal vel ikke være noe stort problem når det er en 68 mod, og skulle ikke trenge bremsepapirer på den, sjekk med Amcar, og hør om dei har dokumentasjon du kan bruke overfor svv

MyGallery

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 10 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet