hei
har hatt en drøm om å eie en eldre amerikansk muskelbil i noen år. jeg synes jo det er morsomt å gjøre jobben selv så tanken er jo å finne tak i et greit prosjekt som man kan jobbe på.
Inntrykket mitt er at det finnes få greie objekter å finne her til lands. rett og slett fordi det meste som selges her er enten i bra bruksstand eller fiks ferdig. dermed blir prisene deretter. Det føles litt feil når man har planer om å plukke bilen helt ned allikevel. Teorien er dermed at man kanskje burde bruke ebay for å finne noe.
Det er da det dukker opp litt spørsmål om prosessen rundt det å få hentet inn og registrert en bil fra 60-tallet og regler som gjelder rundt det.
De mest aktuelle kandidatene per idag er -68 camaro eller -68 firebird.
Disse bilene synes jeg man bør oppgradere både motor, bremser, understell, dekk/felger på. så da lurer jeg på hvor greit dette lar seg gjøre eller om man får problemer med godkjenning av bilen.
Jeg har forstått det slik at alt er litt lettere så lenge man er på eldre biler enn -71.
selve importprosessen kan det jo være lurt å sette ut også. noen som kjenner til noen som kan gjøre den jobben mot en fornuftig pris? Jeg tenker da noen som har kontakter i f.eks USA slik at en enkel inspeksjon av objekt kan gjøres så man reduserer risiko for å bli lurt trill rundt.
Hva mener dere man må forvente for å finne seg en grei prosjektbil å bygge på?
Med grei prosjektbil mener jeg en bil som faktisk er mulig å få skilt på her til lands uten store tiltak og som kan kjøres en sesong. altså en fungerende bil som ikke nødvendigvis er så pen å se på lengre

.