AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Søn 26. Jul 2026 13:41

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 88 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Nedregg av G30
InnleggSkrevet: Tor 03. Jun 2010 07:05 
Avlogget
Get going
Get going

Glem alt som har med nedregg av G30 :(
Disse vanene går det IKKE ann å regge ned uanset
G30 har aldrig blitt levert\bygget med tot vekt under 3500.og det er der problemet ligger #-o
Det blir kun godtatt nedreg på biler som har blit levert orginalt fra fabrikk med tot under 3500,og som videre er klasset opp til over 3500
ved inførsel til avgiftsnorge :retard:
Så det der med papirer fra ditt eller datt hjelper ikke,for det finnes ganske enkelt ikke

Vist vi skal få dette til må det til en forandring i regelverket ](*,) ](*,)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 09. Nov 2010 01:14 
Avlogget
Rookie
Rookie

er det noe nytt i denne saken? er det mulig å nedregge en suburban nå for tiden eller?

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 14. Jan 2011 23:05 
Avlogget
Rookie
Rookie

Hørte noen sa att det er kommet nye regler nå etter nyttår.stemmer dett?

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 15. Jan 2011 13:52 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Ingenting nytt.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 15. Jan 2011 17:11 
Avlogget
Get going
Get going

suburban76 skrev:
Hørte noen sa att det er kommet nye regler nå etter nyttår.stemmer dett?

Hvist det kommer noe nytt fra den fronten,så er det fartsperre på alle\skriver i alle\max 2 seter\ikke lov med henger\ikke lov å bruke etter mørkets frembrudd\og kmavgift på 20 kr pr.km.\må kunn brukes på sommeren,men ikke i regnvær.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 27. Apr 2011 13:25 
Avlogget
Rookie
Rookie

Hei. har nydlig kjøpt meg en veldig urørt G30 st 400 med strøkent raudt skinn intergjør , av en eldre mann som brukte den 2 veker i åre på svenske turer , Og den var kjøpt ny på bergheim eller hva det hette i 91 og da var den Mini buss, så regga ned til kombinert bil og tok vekk dei 3 bakerste seta . og så var den regga til Person bil M 101 . og har papir på at det er godkjent , og har også det dokumente så bergheim sendte og han gamle eigaren betalte 500 kr for, der det står at med og fjerne nokke vekt så kommer den under 3499 kg. og det andre andre sjemaet eg har står der tydlig godkjent som person bil og 7 i antall sitte plasser. Men bilen veger bare 2710 kg og har stor nytte last ;s var en kompis ta far min så skal sjå på saken og fikk godkjent en sann g30 van fordi arbeidet var gjort i 2004 og det var ikkje bære bære og få det godkjent men med sammar beid frå amcar og Bt så fikk han det godkjent, arbeide på min bil også var gjort i 2004. og godkjent i 2004, og han meinte vist det hadde vår gjort i 2005 så hadde det ikkje vårte godkjent

Noen som vete nokke om dette ? er veldig usikker på om det virklig er godkjent ! Mvh Carl Petter

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 27. Apr 2011 13:47 
Avlogget
Rookie
Rookie

Chevy Van St 400 skrev:
Hei. har nydlig kjøpt meg en veldig urørt G30 st 400 med strøkent raudt skinn intergjør , av en eldre mann som brukte den 2 veker i åre på svenske turer , Og den var kjøpt ny på bergheim eller hva det hette i 91 og da var den Mini buss, så regga ned til kombinert bil og tok vekk dei 3 bakerste seta . og så var den regga til Person bil M 101 . og har papir på at det er godkjent , og har også det dokumente så bergheim sendte og han gamle eigaren betalte 500 kr for, der det står at med og fjerne nokke vekt så kommer den under 3499 kg. og det andre andre sjemaet eg har står der tydlig godkjent som person bil og 7 i antall sitte plasser. Men bilen veger bare 2710 kg og har stor nytte last ;s var en kompis ta far min så skal sjå på saken og fikk godkjent en sann g30 van fordi arbeidet var gjort i 2004 og det var ikkje bære bære og få det godkjent men med sammar beid frå amcar og Bt så fikk han det godkjent, arbeide på min bil også var gjort i 2004. og godkjent i 2004, og han meinte vist det hadde vår gjort i 2005 så hadde det ikkje vårte godkjent

Noen som vete nokke om dette ? er veldig usikker på om det virklig er godkjent ! Mvh Carl Petter

Den er ikke godkjent i vognkortet vertfall, for vist du sjekker opp Reg nr, så kommer det opp at tilatt total vekt er over 3500 :) så da er den mest sannsynlig registrert som person bil med tilatt totalvekt over 3500 i vognkortet. Noe som gjør at du må ha C1 for å lovlig kunne kjøre den.

Men hva sier dei opp på biltilsynet vist du tar med deg alle papira på at den skal vere nedregga, men ikke har kommet inn i vognkortet.
Det kan muligens blitt gjort en feil en gang i tiden som gjor at det ikke komm inn i vognkortet, ved foreksempel omregistrering fra en annn eier eller utskriving av nytt vognkort. Vet at det har skjedd i andre tilfeller vertfall.

Men foresten vist du har papira så er det kansje en liten mulighet for å få den nedregga, for når jeg kom med noen gamle papirer fra en anna nedregistrering. Så skulle jeg får regge den ned vist jeg fekk taki samme dokumenter til den bilen det gjaldt og ikke en anna. Men hør for all del på Nordfjordeid før Ørsta. Da han torstein i ørsta har det med å sjekke opp alt litt for nøye og har det med å si det ikke går. Menst han ene på nordfjordeid har jobbet der en hel stund og klarer å ta egne avgjørelser å bruke fornuft :)

Sist endret av andrejas den Ons 27. Apr 2011 13:54, endret 1 gang

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 27. Apr 2011 13:49 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Carl Petter, se i vognkortet ditt. Står det max totalvekt 3499kg så ER det godkjent og du har ingenting å være bekymret for, uavhengig av når det ble gjort. Da kan du kjøre bilen på vanlig B-sertifikat. Men du har ikke lov å trekke tyngre henger enn 750kg totalvekt...

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 27. Apr 2011 13:55 
Avlogget
Rookie
Rookie

AW-100 skrev:
Carl Petter, se i vognkortet ditt. Står det max totalvekt 3499kg så ER det godkjent og du har ingenting å være bekymret for, uavhengig av når det ble gjort. Da kan du kjøre bilen på vanlig B-sertifikat. Men du har ikke lov å trekke tyngre henger enn 750kg totalvekt...

i vognkortet står der 3901 kg...

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 27. Apr 2011 16:21 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Det kommer an på hva sertifikat han har

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 28. Apr 2011 13:43 
Avlogget
Rookie
Rookie

Mhm ;) jah nei der ste 3901 kg :s men ej kan prøve det du sa andreas tenkte ej ;) tryggast når eg snart skal på tur og fått det fiksa for eg har bære sefikat for klasse B. Men i papira står det klart å tydlig godkjent som 7 seter person bil ,men så er det den forbanna meinings lause total vekta! Meinings laust og ha så høg total vekt når ingen kan egentlig kjøre den før dei har klasse C1 og bilen bære vege 2710 kg ;s
Men er klar over at vist eg Hadde fåre på biltilsynet i Ørsta hadde det vertfal ikkje gått ;) Va vel far din so sa torstein va oppdatert på ditta med ned reg av G30.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 28. Apr 2011 17:35 
Avlogget
Rookie
Rookie

Chevy Van St 400 skrev:
Mhm ;) jah nei der ste 3901 kg :s men ej kan prøve det du sa andreas tenkte ej ;) tryggast når eg snart skal på tur og fått det fiksa for eg har bære sefikat for klasse B. Men i papira står det klart å tydlig godkjent som 7 seter person bil ,men så er det den forbanna meinings lause total vekta! Meinings laust og ha så høg total vekt når ingen kan egentlig kjøre den før dei har klasse C1 og bilen bære vege 2710 kg ;s
Men er klar over at vist eg Hadde fåre på biltilsynet i Ørsta hadde det vertfal ikkje gått ;) Va vel far din so sa torstein va oppdatert på ditta med ned reg av G30.

ja vet ikke hvor opdatert han er egentlig er vell heller det at han kun veit det som har skjedd nå i det siste med nedregging, og derfor mener det er helt umulig.
Han er nokså ny der oppe så tror det er det at han er redd for å gjøre noe feil og derfor er meget nøye. Det gjelder alt, som foreksempel da han østgaard skulle få gokjent senkesettet på bmw'en, så måtte han bytte til klare parklys pærer først. Det har absolutt ingen ting med senkesettet og gjør. og skal heller ikke kontrolerest. Men det er sann han gjør det på alt, full teknisk gjenomgang av bilen uansett. Og er der noen mangler så får du ikke godkjent noe :P
ja problemet me han torstein er at vist han lurer på den minste ting, så sjekker han det opp meget nøye i steden for å bruke sunn fornuft og ta egne avgjørelser. Men der er en på nordfjordeid som er mer vetige så du får dra dit :)
Men hadde jeg hatt papira du har nå hadde jeg fått nedregga den jeg huggde nå nettopp. Er bare det at det ikke går å skaffe dei papira nå lenger.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 28. Apr 2011 22:54 
Avlogget
Rookie
Rookie

Mhmmm jah var vel far din så fortalte meg ditta om han torstein og ned reg av G30 ;) og han frode ryste på auto service som kjenne godt til han torstein også på grunn av ned reg av div wv bila vi selge på auto service, Men det far din sa var at han som hadde vår på nordfjordeid ei stond og kunne ditta med ned reg av G30 hadde akuratt slutta då når du skulle få G30 din ned rega , huska ikkje du det ? , Men som du skrive så har eg papira ;) So går nå and og prøve og legge dei fram og sjå hva dei mener om saken! For fin G30 til og ikkje bli brukt ... Hørt snakk om dei drive å grubla på ka dag BT skal ha stengt i veka for og ta meir kontrolla i ørsta diskrikte. Så hadde ikkje blitt så artig og blitt stoppa...

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 28. Apr 2011 23:21 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Går fint å få godkjent en personbil med totalvekt godt over 3500 ja... Personbilregistreringa har ingenting med sertifikatklassen å gjøre.

Biltilsynet har all rett til å henge seg opp i "små detaljer" selv om du er der for å skrive inn noe helt annet. Det er deres jobb å sjekke at alle biler er i henhold til godkjenninger, hvorfor skulle de være noen forskjell på om du blir stoppet på teknisk kontroll etter veien, eller om du frivillig drar inn i "løvens hule" på teknisk kontroll? Så JA, de sjekker hjuldimmensjoner hvis du skal montere bakseter, og de sjekker lykter om du skal montere senkesett...

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 28. Apr 2011 23:23 
Avlogget
Rookie
Rookie

Chevy Van St 400 skrev:
Mhmmm jah var vel far din så fortalte meg ditta om han torstein og ned reg av G30 ;) og han frode ryste på auto service som kjenne godt til han torstein også på grunn av ned reg av div wv bila vi selge på auto service, Men det far din sa var at han som hadde vår på nordfjordeid ei stond og kunne ditta med ned reg av G30 hadde akuratt slutta då når du skulle få G30 din ned rega , huska ikkje du det ? , Men som du skrive så har eg papira ;) So går nå and og prøve og legge dei fram og sjå hva dei mener om saken! For fin G30 til og ikkje bli brukt ... Hørt snakk om dei drive å grubla på ka dag BT skal ha stengt i veka for og ta meir kontrolla i ørsta diskrikte. Så hadde ikkje blitt så artig og blitt stoppa...

å ja :) Ja er ei stund siden nå ja, Jau stemme det du. Ja er verdt et forsøk vertfall. Må få prøvd å få regga den ned, er en steike fin bil vertfall :D vist ikke det går så har nå du ett anna alternativ, men det trenger vi ikke å ta her :)

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 88 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 9 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support