grunning kan hives i en tectyl-sprøyte og føres inn i hulrom med slange, og gjør en skikkelig jobb med tynnstoffet etterpå så skal du se at det blir bra.

evt så kan du som tidligere nevnt få den zink-behandlet. men forutsetrningen for et bra resultat er at det er reint overalt eller så legger man bare bekyttelsen over den gamle dritten, og da er det helt bortkastet.

det hjelper så lite å behandle en del som har gammel rust, hard tectyl, o.l. da er ikke bilen noe bedre enn den var når du begynte, den bare ser bedre ut fra utsiden. første pri er å få bort alle ulumskheter og deretter behandle det på nytt. det stiller selvfølgelig store krav til personen som skal gjøre etterarbeidet, men heller det enn å bruke masse tid og krefter på noe som ikke er helt rent i utgangspunktet. men ja, med syredypping så fjerner man alt, også de plassene det er bra. men det er deilig å lyse inn i kanalene med lommelykt og se at det er HELT rent og ser ut som om det er nytt!
er det noen her som har skiftet kanal på en restaurert gammel bil som tilsynelatende er "strøken"? inni der er det ikke gjort noen ting siden bilen var ny, og det er rust, hundre ganger tectyl som er tykk og hard, osv. plateskjøtene er tette av dritt, og når man skal sveise på nye deler så smelter man den gamle tectylen og den renner ut i sveisen og lager et helvete for deg. jeg har også opplevd biler som har hatt spillolje i kanalene.

hvis du har vært borti dette så vet jeg at du kjenner deg igjen. om du står å sandblåser aldri så lenge så kommer du aldri til å få bort dette, med mindre du tar å skjærer av alle deler på bilen og blåser de hver for seg, og deretter sveiser de på bilen igjen. men når det er sagt, alle har sine egne meninger om hva som er best, og jeg tror ikke det er noen som har fasiten. men jeg mener da at dette er det beste alternativet for min del, og jeg angrer ikke for at jeg gjorde det jeg gjorde.