AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 25. Jun 2026 05:37

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 7 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Tir 02. Feb 2010 02:13 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Tir 02. Feb 2010 02:01
Innlegg: 89
Bosted: Begnadalen, Valdres
Hei!

Akkurat kjøpt min første "amcar" :)

Det ble en 1988 Chevrolet Beauville 6,2 Diesel. Den har fungert fint siden jeg hentet den nå i helga. Nå er det ca 25 kuldegrader her, og i dag fikk jeg problem med at bilen gikk varm(ironisk nok). Sjekka selfølgelig frostveska med en gang, og der var det lite. Fulgte instruksene i boka, og fylte opp både radiator og tank. Nå holder motoren seg på normal temperatur, men får ikke varme inne i bilen! Blåser bare kaldt uansett hvor lenge motoren går... Utrolig frustrerende i denne kulda.

Noen som kan hjelpe meg?

Vifta til varmeapparatet går som normalt, men blåser kun kaldt.

Setter stor pris på om noen har en ide nå, da jeg er student og ikke råd til å ha den på verksted.

_________________
Anders Nataniel

1988 Chevrolet Chevy Van G30 6,2 D Starcraft-modifisert
1988 Chevrolet Beauville G20 6,2 D (rustholken)
1989 Chevrolet Starcraft Lx G30 6,2 D (delebil)
1977 Citroën Cx 2000
1973 Combi-Camp 500 TIL SALGS!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 02. Feb 2010 10:03 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Man 19. Jun 2006 23:54
Innlegg: 2633
Bosted: Halden
bunnfrøse varnmeregister er en mulighet. Inn i varmen med bilen.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 02. Feb 2010 12:25 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Søn 27. Jan 2008 20:48
Innlegg: 2838
Bosted: Bergen
Enten er det fremdeles for lavt nivå eller for tynn frostvæske slik at den er frosset.

_________________
Forhjulstrekk er feminint
To much rice makes me sick!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 02. Feb 2010 18:32 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Feb 2006 22:45
Innlegg: 959
Bosted: telemark
På vans mener jeg regristre til varmaperatet ligger høyre en radiatoren. Se om det er en skrue som kan skrues ut på et av røra på varmaperatet. ( Tenker da på noe alla tapeskrue til radiatoren)

_________________
moparman.
DODGE RAM 2500 SLT 99.
Dodge charger 68. 440cid
Dodge trandesman B 200 74.
Prosjekt dodge dart 69 bad boy
prosjekt dodge maxi van B200 big block 76
1986 Le baron cab

Massively Over Powered And Respected
http://www.chargernorway.com


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 02. Feb 2010 23:21 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Tir 02. Feb 2010 02:01
Innlegg: 89
Bosted: Begnadalen, Valdres
Tusen takk for svar!

Fikk sett litt nærmere på det i dag, og skiftet ut all frostvæsken da denne så gammel og ubrukelig ut. Trolig hadde den gamle væska frosset i registret, så satt en vifteovn inne i bilen, og da jeg startet den igjen senere kom det til min begeistrelse varmluft igjen! :D

_________________
Anders Nataniel

1988 Chevrolet Chevy Van G30 6,2 D Starcraft-modifisert
1988 Chevrolet Beauville G20 6,2 D (rustholken)
1989 Chevrolet Starcraft Lx G30 6,2 D (delebil)
1977 Citroën Cx 2000
1973 Combi-Camp 500 TIL SALGS!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 02. Feb 2010 23:24 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 23. Jan 2010 19:29
Innlegg: 299
Bosted: Bamble
Syns nesten det hørtes ut som luft i systemet.. men bra du fikk fiksa det da :)

Få ut noen bilder av gliset :D Er ny med van jeg og :) Henta min første i Oppdal før helgen som var..


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 04. Feb 2010 09:27 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tir 01. Sep 2009 10:26
Innlegg: 141
Var det mye stress å skifte frostvæske? Er ny med amcar/van og diesel jeg også. Har hatt den i 6 mnd. nå og lærer nye ting hver dag...

_________________
1993 Chevy Van Starcraft G30 SE EXT
2004 HPI Savage 25 1/8 Nitrobil

-*-If it ain't broken, try to improve it-*-


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 7 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support