Først og fremmest, velkommen!
alt afhængigt, af hvor mye du sjøl er i stand til å skrue!
skal den på værksted, skal du nok regne med 15.000 - 20.000,-
kan du skrue sjøl, kan du sikkert halvere omkostningerne!
under alle omstændigheter, vil det være lurt å kjøpe en reperations håndbok. kan så vidt jeg husker kjøpes på biltema!
bremserne er ikke det sværeste å fixe, da mye kan gjøres, med å bytte bremsevæske, og gjøre bremserne rene! (bremsevæske skal byttes annethvert år, da den optager vand, hvilket kan få væsken til å koke, og redusere bremse effekten til nul!)
Om jeg ikke husker helt feil, koster klosser og skiver ca 3500,-
Hvad angår oljelækasjen i motoren, så vil jeg anbefale å spraye motoren med parafin, og vaske den grundigt med høytryksspyler, kan være noget så simpelt som en utæt pakning!
koster ikke alverden å bytte, men kan være besværligt, pga. pladsmangel! sæt god tid af til dette!
det samme gælder på girkassen!
hvad angår lednigsnettet, så er det faktisk et generelt problem på nesten alle biler! ikke annet å gjøre ved det, end å begynne å rydde op!
start med sikre dig, at der ikke er spænning i ledningerne, så du ikke kortslutter et eller annet, derefter kan du lukke enderne med krympeplast!
Køp et lager af pærer til bilen, og ha dem liggende i bilen, kjækt å ha, om en springer, når du er ute. (Desuten er de dyre som f... på bensinstationer!)
Parkeringsbremsen, Se om ikke en god gang smøring kan afhjælpe problemet, ellers kan du spørge herinde, om nogen evt. har reservedele liggende, er billigere end å kjøpe nyt, og jeg tvivler på at nogen herinde kunne finne på å snyte nogen, specielt, når vi snakker så mye sammen, som vi gjør herinde!
Huff! det var mine forslag, om der er noget jeg tager fejl med, ska de nok sige fra herinde!