AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Lør 27. Jun 2026 01:30

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 7 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Senking av 4x4 suburban
InnleggSkrevet: Ons 30. Apr 2008 21:24 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tor 06. Mar 2008 16:48
Innlegg: 15
Hei..
noen som vet hvor mye det er mulig å senke en 1991 chevrolet suburban? eller om det er mulig? hvor kan man få deler?

_________________
1991 Chevy starcraft suburban


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 30. Apr 2008 23:20 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tor 24. Jan 2008 22:38
Innlegg: 96
Bosted: Nordagutu
Trur eg ville leita etter droppa spindler. Mener du kan få tak i det. Et litt mer komplisert alternativ : Luftfjøring :wink:

_________________
1980 Chevrolet Van G-20
1991 Chevrolet Suburban Starcraft


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 30. Apr 2008 23:44 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 31. Mai 2007 14:11
Innlegg: 726
Bosted: Narvik,Norway / Iola, Wisconsin, USA
1991, det er vel siste år for "gammelkarosseriet", og stiv foraksling på 4X4 Suburban og Blazer?
Det er ikke mye du kan gjøre for å senke en 4X4 med stiv foraksling! Fjæringsveien foran er bare noen få cm. originalt, her er ikke mye å senke på.
Det eneste er kanskje dekk med lavere profil, mange av de har jo dekk med 80 profil orig? Husk like dekk på alle 4 hjul på en 4hj trekker.

_________________
-39 gMc 1/2t flatbed 302cid 6cyl/th400
-55 gMc 1/2t fenderside 248cid 6cyl/hydramatic
-77 GMC 1/2t SB fenderside 350/th350 (Pontiac ohc 6 kandidat!)
-84 GMC C1500 SB wideside 250 L6/th700 (i USA)
2014 GMC Sierra 1500 sb 5,3l v8 (i USA)

INLINER #3417


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 01. Mai 2008 10:00 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tor 06. Mar 2008 16:48
Innlegg: 15
var d jor hadde trodde.... :P kansje det blir heving da.. men større felger kommer... har 75 profil på dekka på 16" kunne tengt meg 20" hadde nokk passa bra.. :)

_________________
1991 Chevy starcraft suburban


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 03. Mai 2008 20:09 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Lør 02. Sep 2006 02:59
Innlegg: 68
Bosted: Fredrikstad
ouff!!! :o
en 4Xx skal ikke senkes er mitt synspunkt 8) er det noe som bør gjøres med disse er det heving :D
Er ikke bra på våre norske veier med forlite gummi på disse tunge kjøretøyene. MEN det er MITT synspunkt da.
Lovlige ting å gjøre med disse er "bare" 5% regelen da det ikke finns TUV godkjente sett til disse desverre.
Orginalt er det 235/85-16 på disse så du kan med breddere få på 335/45-20
noe som i mine øyne ser sykt ut
Det finns en kalkulator på http://www.miata.net/garage/tirecalc.html hvor du kan prøve deg frem litt.
Personlig hadde jeg gått for 33*12,5-16 eller lignende i typen MTR eller MUD

_________________
Bilde
-91 subb, Medlem nr 188 Suzuki 4X4 Club Norway
Medlem nr 5 Østfold Offroad Klubb http://www.offroadklubben.no
aktiv bruker http://www.pirate4x4.no http://www.offroad.no http://www.amcarforum.no


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 05. Mai 2008 17:19 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tor 06. Mar 2008 16:48
Innlegg: 15
søsken barnet mitt har 335 bredde på en silverado pickup på 20" syns d så bra ut.. han har ikkje breddere på sin.. noe som ikkje så så bra ut... har bredding på min.. :) får c hva som kommer... vil at bilen skal være behagelig å kjøre også.. prøvde en sub som var hevet 5" med 35x12.50-15 dekk.... den var ikkje god å kjøre vinglete som fy... :P

_________________
1991 Chevy starcraft suburban


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 05. Mai 2008 22:46 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Lør 02. Sep 2006 02:59
Innlegg: 68
Bosted: Fredrikstad
Heving kan gjøres på mange måter :shock:
Fjørløft er og blir den beste måten (og dyreste)
Fjørløft foran og kloss bak er nesten like bra og endel rimligere.
siste og "enkleste/rimligste" er bodylift hvor en bytter foringene mellom ramma og karosseri.
De har alle sine fordeler og ulemper.
Fjørløft hever tyngdepunktet på bilen, noe bodylift ikke gjør da motor og lignende ikke endres.
Sikler sjøl på 4" fjørløft og 35 eller 37" mud eller MTR

_________________
Bilde
-91 subb, Medlem nr 188 Suzuki 4X4 Club Norway
Medlem nr 5 Østfold Offroad Klubb http://www.offroadklubben.no
aktiv bruker http://www.pirate4x4.no http://www.offroad.no http://www.amcarforum.no


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 7 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support