AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Lør 27. Jun 2026 05:20

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 21 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Tromler og Nye bremser
InnleggSkrevet: Ons 06. Jun 2012 21:06 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 23. Jan 2008 17:34
Innlegg: 490
Bosted: Sandnessjøen
Du har ikke luft i bremsene fremme også da ? Var jo det som feila dem bake.

Terje :)

_________________
Mustan 70 HT.
347 stroker, Holley 600, 4R70W 98 -2002 spec, Baumann (OptiShift) electronics girkontrol, 9" 3.82:1 Detroit Truetrac.

Hjemmeside.
http://mustang.roros.net/


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Tromler og Nye bremser
InnleggSkrevet: Ons 06. Jun 2012 21:53 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 21:00
Innlegg: 2578
Bosted: Tromsø
Prøv deg frem på litt grus: Hvis den låser bak før den låser fremme så er det noe mygel ja...

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan rafineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Tromler og Nye bremser
InnleggSkrevet: Ons 06. Jun 2012 22:59 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 17. Feb 2007 02:59
Innlegg: 679
Bosted: Nesbyen
Jeg driver å bytter bremserør bak på min '79 Ranchero GT. Det var selvfølgelig stålbremserør originalt ifra gamledager og de knakk tvert av da jeg skulle løsne røra fra hjulsylinderne. Bilen min har stått lenge avregistrert og skal nå på skilt igjen,å i den forbildelse så var det å gå igang med å bytte slanger,hjulsylindere og som jeg fort merka...bremserør. Framhjula mine satt bom fast,så var tydelig at det hang her å der.
Jeg dro på biltema å handla meg 10 meter med bremserør i kobber+nipler med tommegjenger. Koningsverktøyet hadde fattern,så da var det bare å finne frem rørkutter'n i uthuset å kappe. Først tok jeg med de gamle (2 stykk) rørene ifra høyre å venstre side på bakakselen og bare holdt de inntil tugga med nye bremserøret ifra biltema,så bare kappa jeg sånn ca lengda. Grovbøyde det nye røret etter det gamle mens det var i rullen før jeg kappa. Så spenne fast røret i jiggen,på med konet å skru sakte ned,viktig å ikke dra til alt på en gang,ellers sprekker ofte kobberet. Er riktig som det blei nevnt her lenger opp...er fort gjort å dra konen skjevt,jeg måtte kappe å begynne på nytt 2-3 ganger selv,men på tredje forsøket så satt'n 8) . Igår kveld så lå jeg å krangla med myggen under bilen å fikk på plass det ene nye røret,litt jobb å fikling å få tredd det rundt festet til støtdemper'n og opp til hjulsylindern,det må åsså ligge ann på samme stedene på bakakselen slik som det gamle,viktig å få det likt,så det ikke ser for j..... ut 8) .
Imorra ettermiddag etter jobb så skal jeg montere andre siden med bremserør.
Så det går helt fint ann å lage rørene sjøl,jeg liker å lage deler sjøl,det er litt av morroa med å lage til bilen igjen :) !

_________________
-1977 Ford LTD II Squire Wagon,351 M
-1979 Ford Ranchero GT,351 W
-1996 Pontiac Trans Sport


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Tromler og Nye bremser
InnleggSkrevet: Tor 07. Jun 2012 09:34 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Man 20. Jun 2011 15:26
Innlegg: 86
Bosted: Kristiansund
Nå tror jeg ikke støtdemperene foran er av dårlig sort, nokså nytt :-)

Bremsene på Eu-kontrollen foran var bra, og målingene ga gode tall.
Da var det bakbremsene som ikke strakk til, faktisk null utslag. [-X

Fikk ett godt tips om å legge kanten på Bremsebåndet ned 45 grader i kort enden, og det gjorde underverker. Prøvde meg med noen gode oppbremsinger etterpå og hjulet låste seg ikke slik som tidligere.

Får jeg se da på etterkontrollen i dag, hvordan målingene blir... (kanskje skiltene kommer på etter 7 år med dvale) [-o<

_________________
Chevrolet Corvette 1979
Mercury Cougar XR7 1978


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Tromler og Nye bremser
InnleggSkrevet: Tor 07. Jun 2012 19:58 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Man 20. Jun 2011 15:26
Innlegg: 86
Bosted: Kristiansund
Så må jeg nok spørre igjen på dette emne.

Nå som bremsene er nye, kjenner jeg at tromlene er litt varme.
Hvor normalt er det at tromlene blir varme ? Vil dette gå seg til etter hvert som det blir kjørt litt ?

_________________
Chevrolet Corvette 1979
Mercury Cougar XR7 1978


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Tromler og Nye bremser
InnleggSkrevet: Søn 10. Jun 2012 22:37 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 23. Jan 2008 17:34
Innlegg: 490
Bosted: Sandnessjøen
Sigmund72 skrev:
Så må jeg nok spørre igjen på dette emne.

Nå som bremsene er nye, kjenner jeg at tromlene er litt varme.
Hvor normalt er det at tromlene blir varme ? Vil dette gå seg til etter hvert som det blir kjørt litt ?


Når band og trommel er nye å bremsene justert slik at bandene subber i trommelen. Så vil det nok bli lit varmere en det som vanlig vis er. Men etter at de har slitt seg til så skall alt gå tilbake tildet normale.
Men på en annen side så er eks. 100Gr ikke noe varme bremser.

Kjør å ta noen skikkelige harde oppbremsinger slik at bandene får skrubbet seg godt, å så se om det ikke ordner seg.

Terje :)

_________________
Mustan 70 HT.
347 stroker, Holley 600, 4R70W 98 -2002 spec, Baumann (OptiShift) electronics girkontrol, 9" 3.82:1 Detroit Truetrac.

Hjemmeside.
http://mustang.roros.net/


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 21 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support