AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 30. Apr 2026 11:00

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 20 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Tir 03. Apr 2007 21:32 
Avlogget
Rookie
Rookie

hei.lægg ut nå bilda av Bel Airn. 58`n e en bil vi e meget glad i.gubben har haddn sidn hain va 20år.først va`n mattsvart me sidepipes,no e denj grønn å hvit.denj ska bli mattsvart igjæn,denj e senka å går ganske bra.d står en trimma 350 i denj. æ kjørt dragrace me denj i fjor sommer,å d va utrolig arti.skikkeli opplevelse.biln e i daglig bruk.sommer å vinter,høst å vår :D

Bilde
Bilde
Bilde

Sist endret av mercury-girl den Søn 08. Apr 2007 20:02, endret 2 ganger.

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 03. Apr 2007 23:13 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

kjempecool bil. kunne gå tenkt meg en ræggerbil selv

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 04. Apr 2007 07:05 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Skikkelig fin klassiker!

kunne godt tænke mig sådan en, også!!

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 05. Apr 2007 21:13 
Avlogget
Rookie
Rookie

ja,d e en fin bil,vi har hadd d my arti me denj. :D legg også ut et bilde av cadillacen.1955 mod Eldorado coupe.en bil me STOR personlighet :D

Bilde

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 06. Apr 2007 04:08 
Avlogget
Get going
Get going

ja kjempetøft....men bare få ytre meg om en ting....er fulstendig klar over att det går ann og kjøre amcar på vinteren de er faktisk ikke ille på vinterføre heller mangen av dem har hatt piggdekk på camaroen min oxo eg men vitsen med og ikke bruke bilen om vinteren er jo netopp og bevare dem lengst mulig...nei synd og SKAM ogbruke en slik tøff bil om vinteren,få den i en varm garasje så kansje varer den 30-40 år til....

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 07. Apr 2007 22:33 
Avlogget
Rookie
Rookie

madmax skrev:
ja kjempetøft....men bare få ytre meg om en ting....er fulstendig klar over att det går ann og kjøre amcar på vinteren de er faktisk ikke ille på vinterføre heller mangen av dem har hatt piggdekk på camaroen min oxo eg men vitsen med og ikke bruke bilen om vinteren er jo netopp og bevare dem lengst mulig...nei synd og SKAM ogbruke en slik tøff bil om vinteren,få den i en varm garasje så kansje varer den 30-40 år til....

for nånn så e amcar en livstil å for nånn e d en hobby,for oss e d en livstill,å d innebære å bruk dæm. ganske trist å vit at du syns d e SKAM å bruk dæm om vintern. forgubbing av amcarmiljøet kalle æ d du gjør. æ å samboern min har fått utrolig my respons av YNGRE folk,at d e tøft at vi bruke bilan om vintern.så vi kjæm bestandig te å gjør d.(d går faktisk an å vask dæm)
Bilde

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 07. Apr 2007 23:46 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

>Bruk de hele året. No more coments.

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 07. Apr 2007 23:53 
Avlogget
Get going
Get going

Eg personlig meiner att eit av dei største problema i amcarmiljøet
Er for liten toleranse :D :D
Vi har alle ulike meininger om korleis og når bilane bør brukes, sommar, vinter, kvar dag eller kunn når det er fint vær etc. og bilane er svært forskjellige orginal, kustom, hotrod, showbil, bruksbil, raggarbil etc. etc.
Alt for mange i miljøet påstår dessverre att deira valg er det RETTE og alt anna er FEIL eller ei SKAM eller jævla FORGUBBING etc. etc. 8)

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 07. Apr 2007 23:57 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Kanskje jeg ska skrive det slik. Bruk bilen når det passer deg. Det er din bil.Personlig har jeg endel biler som ikke vil bli brukt om vintern, men andre bruker jeg gjerne ( om jeg har tid ).
Pokker jeg er 43 år nå, alt for gammel til å leke moraltante.

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 08. Apr 2007 00:45 
Avlogget
Rookie
Rookie

Roar skrev:
Kanskje jeg ska skrive det slik. Bruk bilen når det passer deg. Det er din bil.Personlig har jeg endel biler som ikke vil bli brukt om vintern, men andre bruker jeg gjerne ( om jeg har tid ).
Pokker jeg er 43 år nå, alt for gammel til å leke moraltante.

hehe...enig me d ja :D Men husk at dæm fleste av bilan vårres faktisk aillerede ha vorre brukt som delebila osv, så d e jo itj nå prakteksemplar vi kjøre me da... :wink:

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 08. Apr 2007 00:50 
Avlogget
Rookie
Rookie

Mr Fox skrev:
Vi har alle ulike meininger om korleis og når bilane bør brukes, sommar, vinter, kvar dag eller kunn når det er fint vær etc. og bilane er svært forskjellige orginal, kustom, hotrod, showbil, bruksbil, raggarbil etc. etc.
Alt for mange i miljøet påstår dessverre att deira valg er det RETTE og alt anna er FEIL eller ei SKAM eller jævla FORGUBBING etc. etc. 8)

enig me dæ å.men bli litt lei mæ,når æ får hør at d e skam å bruk dæm om vintern,tru d eil ei,men vi passe faktisk på bilan vårres :)

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 08. Apr 2007 10:40 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Mr Fox skrev:

Kan ikke være mer enig :!:
Skjønner godt at en som har brukt masse tid og penger på bilen sin ikke vil bruke den på glatte vinterveier, og i tillegg utsette den for saltet som vegvesenet er så glade i (også her i Nordland etter hvert) :evil:
Det betyr vel ikke at den samme personen skal diktere når andre skal få bruke bilene sine :?:
Har jo ingen klassiker selv, men hadde sansynligvis brukt bilen året rundt uansett hva slags bil jeg hadde hatt. Det er vel snakk om vedlikehold.

96 Jeep cherokee
68 vw boble US importutgave
72 MB 240D
01 Mondeo V6

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 08. Apr 2007 14:19 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Tøft å se noen som tør å bruke bilene! kjenner meg igjen i mye av kritikken for vinterkjøring. har selv kjørt en 58`Volvo Pv som bruksbil de siste 4 årene. Har stadig fått kommentarer på hvor synd og skam det er å dra den ut på vinterføre ,og at jeg isteden burde restaurert den til 100% strøken stand. for meg dreier det seg om kjøreglede. jeg føler meg mer hjemme i en gammel bil, enn i en nyere plastikkbil. så hva er vel bedre enn å få oppleve den kjøregleden året rundt? får også nevne at jeg kjørte 65 dodge coronet stw en vinter, og fremkommeligheten var overraskende ypperlig.eneste minuset må vel være mange store vinduer å skrape is av :)

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 08. Apr 2007 19:57 
Avlogget
Rookie
Rookie

salt å glatte veier e en uting,d e nå dritt. :evil: men d e skikkelig trivelig å kjør gammel bil om vintern.æ kjøre på me flere bilda æ da.d første e 58',som mattsvart.å så et bilde av en skikkelig sliter,1953 Chevrolet210,4dr..vorre i Norge,sidn ny.brukt vær dag.orginal rekke sekser,med 3trinns manuell kasse.å sånn ska d få værra.en hærlig bil me hærlig patina,går som ei klokke :D i fjor vinter kjørt vi tur retur,Trondheim,Oslo me denj,d va arti.d va 30minus på Tynset,d va litt kald d da :lol:

Bilde
Bilde

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne: om det og bruke bilen sin...
InnleggSkrevet: Tir 10. Apr 2007 22:49 
Avlogget
Get going
Get going

hei mercury girl...her har jeg,antagelig vært inne og sølt ennå mere bensin på ett bål som allerede brant godt fra før av :twisted: . var kansje litt brå da jeg sa det var en SKAM og bruke bilen om vinteren...det eg mener la meg begrunne min mening med følgende..(med fare for att det kan bli ett langt innlegg :D )...vinteren bringer me seg mye dritt..saltete veier...fuktighet,fuktighet fører til rust,rust fører til reprasjoner og utlegg...selfølgelig betviler jeg ikke att dere tar vare på bilene deres,faktisk meget tøffe biler med en sjarm og en patina som ikke kan beskrives med utallige bilder.....gud forby att disse bilene blir restaurert i det uendelige...til de ligner glansbilder,dette er biler som må bevares som dem dem er og holdes kjørbare og i drift hehe kanontøft kjempestilig..syns eg...og er enig i att bilene er til for og brukes mest mulig oxo der er vi enig men forholdene på veien må tilsi att jeg ikke treffer på snøstorm på min vei....for helt erlig vel har dem snø og vinter og kulde der borte over dammen oxo men har sjøl vert på seiletur med en 56 chrysler new yorker ned måbødalen vinterstid med piggdekk,og dem er ikke enkel og haskes med når dem er på gli hehe no gikk dette heldigvis bra...men dem er ikke serlig egna for norske vinterforhold (min erfaring)så er det dette med saltet...salt er noe forba...a dritt som vi bilfolk sku vurdert tanken med og gå til væpna revolusjon mot myndighetene for og få slutt på for det spiser opp bilene våre,og uansett om du vasker bilen din en gang i måneden eller en gang i uken og spyler den under masse,så tviler jeg på att du klarer og få vekk saltet,for det biter seg fast,uansett hvor mye man vasker og steller,så er det fuktighet,våte sølete sko,snø,mm som blir dratt inn i bilen....hmm sier ikke mere hehe nei buk bilene dine som du vil du med god samvittighet,men sku ønske du satt dem inn vinterstid,for bilene sin del.....

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 20 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 10 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet