Oppdatering:
Situasjonen var nok ikke så ille som jeg først hadde trodd. Etter litt lesing så fant jeg ut riktig prosedyre for peiling av girkasse, og med alle gir kjørt igjennom og passe varm kasse så var nivået akkurat slik det bør være. Rookie mistake
Ikke har den brukt like mye olje heller, så var nok litt ivrig etter motorstans med å peile. Den har nok ca brukt en halv liter. det kan ha sammenheng med at forrige eier kjørte på helsyntetisk olje, mens jeg har byttet til tjukk quaker state olje, og da kan det vel ta litt tid før den nye oljefilmen setter seg.
Kjølevesken derimot, den forsvinner ganske radig, samtidig som det ryker hvitt ut av eksosen. I tillegg så virker det som den ikke går på alle sylindrene, og den har begynt å "skyte" litt både i pottene og i gasseren. Blir nok å bytte pluggledninger og plugger før jeg tar av toppen, men synes ting peker litt mot at pakningene må byttes.
Har uansett handlet komplett pakningssett fra Sarpsborg motor, det var rimelig synes jeg, samtidig som de var veldig trivelige. Blir nok kunde der igjen tenker jeg!
Så slik er ståa nå, så får vi se hva det blir til til etterhvert!
Bilder og oppdateringer kommer underveis!
-Fredrik