AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 24. Apr 2026 21:19

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 96 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Ons 10. Mar 2010 03:24 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Fint ! Har sendt deg pm

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 21. Mar 2010 01:12 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Tror forige eier hadde tenkt å skrote bilen for hele ledningsnettet er klipt i stykker for å få ut diverse ting.

Lurer derfor på om noen har koblingssjema på bilen. 1980 malibu classic sbc350.

Heilt konge hvis noen vet hvor jeg kan finne det, eller har et som kan scannes og sendes pm eller no..

Sist endret av Powerheia den Tir 26. Apr 2011 18:00, endret 1 gang

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 21. Mar 2010 01:17 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

elnett under dashbordet eller hele? Mulig noen kan ha et slikt nett liggende som du kunne kjøpt

Sist endret av Roar den Søn 21. Mar 2010 01:43, endret 1 gang

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 21. Mar 2010 01:31 
Avlogget
Rookie
Rookie

Blir nok tøff den her ja, med passe skremt 350 og greier.. Er langt i mellom ung-gutter med egen bil nå om dagen :s

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 21. Mar 2010 20:02 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Planen er nå endret til å kjøpe topper innsug og gasser fra sarpsborg motor, som skulle gi grei effekt. 1,6" og 2,2" ventiler og 64cc forbrenningskammer. edelbrock innsug og gasser. Burde gi nok effekt med tanke på at detta er førstebilen.
Noen som har forslag til effekt med disse delene pluss kam osv som jeg har linket til tidligere i "topicen"?

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 21. Mar 2010 22:49 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

slettet

Sist endret av Powerheia den Tir 26. Apr 2011 18:02, endret 1 gang

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 22. Mar 2010 00:39 
Avlogget
Rookie
Rookie

Hvordan skal bilen bli i lakken etterhvert? :)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 22. Mar 2010 13:05 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Jeg får se.. Planen er å fikse alt tekniske, og ta den lille rusten som er på bilen foreløpelig. Har selfølgelig lyst til å hel-lakkere den, men det er en omfattende jobb hvis jeg skal ha en annen farge, for da må jeg jo ta farmer og bagasjerom osv... hagge vært lurt å ta det nå da, for interiøret er ute osv..
Jeg skal jo ogsa bytte fjærer, dempere og foringer...
Motor gir er jo blitt overhalt.. motoren er ikke helt ferdig enda dah...
Men jeg har et håp om at bilen blir brukbar når den er ferdig...

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 22. Mar 2010 18:20 
Avlogget
Rookie
Rookie

Syns den var tøff farge nå, burde ha den i noe lignende, synes da jeg... :)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 23. Mar 2010 01:00 
Avlogget
Get going
Get going

Nordmenn lever godt og har høye lønninger. Dermed bør du være helt sikker på hva slags maskinarbeide du vil ha gjort, før du bruker penger. Det er som Bead-lock sier. Du får mye moro for 20 lapper, men for ei overhaling er du knapt begynt... Tusenlappene hagler gjerne for motorarbeidet ved overhaling, og de strømmer ut i mange små strømmer på delefronten også. Det er dyrt å være fattig, og ikke ha råd til ferdig bil... Snakk litt med for eksempel Bead-lock her inne, han har lang og solid erfaring på motor. Jeg vet like godt som de fleste at det er litt vanskelig å lære av andre når man er ung og entusiastisk, men man kan spare mye penger på å få hjelp.

Vet om en ung mann som bygde seg race-motor på ei Ford blokk fra Mustang 302. Dette var på 80-tallet da 20 000 kroner var astronomiske summer... Og da var dt ikke moro å oppdage at det var brukt en formue som like godt kunne blitt skylt ned i do, siden motoren var sprukket allerede før borring... Dårlig forarbeid av den unge mannen... Juhui så gøy med racemotor ja... Mange deler som kunne brukes om igjen, selvsagt, men likevel. Moroa gikk ut av prosjektet, Ford 289 i ok bruksstand ble handlet for den nette sum av 3000 kroner og delene ble liggende i 15 år. Godt innoljet berget de jo..

Så man bør vite hva man har som utgangspunkt, hvordan man vil at det skal bli og deretter får man summere og se hva det vil koste. For koste; det gjør det....

Og regninga kan bli veldig høy i forhold til hva man sitter igjen med, hvis man ikke vet hva slags motor man vil ha?: hva slags bruk skal du ha av den? Hva slags bakaksel skal du ha i bilen? Utvekslingsforhold? Har du ektremt lav utvekling, og det var det av og til på disse bilene, trenger du ikke mye turtall. det er viktig for kamvalg for eksempel. Og med et utgangspunkt som ditt, der du starta med ei blokk som var full av vann, ville jeg vel vært mer bekymra enn godt er for hvordan kvaliteten er på selve blokka. Trur jeg ville satsa på en motor som gikk jeg, og tatt det derfra. Kjøpe seg en motor fra en eller annen som har store planer og nykjøpt LS1/2, og derfor ønsker å kvitte seg med "gamlemotoren" Mange slike i omløp for tida. Dem finner du litt over alt. Ligger vanligvis flere på autodb og finn. Og i mange garasjer, om du kommer i snakk med noen av gutta som har vært med i noen år.. Og noen selger no alltids..

Så, ikke for å rakke ned på det du har gjort, men ta en tenkepause: Definer hva motoren skal brukes til. Les deg opp på motorsida; bygg motoren etter en plan, og ikke etter innfallsmetoden. Og vær forberedt på at det koster penger uansett, og mere av sorten om du er utålmodig. De gode tilbudene dukker opp innimellom, hvis du vet hva du skal ha, men de dukker ikke opp hver dag, nødvendigvis... Brukt er jo greit, hvis du vet kvaliteten og det stemmer med din plan. Og rett deler må man da ofte vente på over lengre tid, bare spør nostalgirodderne..

Nei, må slutte av dette. Føler meg som en gammel skolelærer, og det var ikke meninga. Men det er fort gjort å la seg rive med, så hør gjerne med dem som har vært med ei stund. Dyrt å gå i fella. De fleste har gjort det, og kan fortelle om hva de lærte på turen. Hør med dem. Les gjerne gamle Hot-rod og sjekk ut deres budget-bygger. Mange gode tips der, som det går å lære mye av.

Og lykke til! Gleder meg til å følge tråden din og se hva det blir til!

67 Nova stasjonsvogn
69 Nova 4-dørs
76 Chevrolet Caprice Wagon

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 23. Mar 2010 03:16 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Nova-Freak skrev:
Føler meg som en gammel skolelærer, og det var ikke meninga. Men det er fort gjort å la seg rive med, så hør gjerne med dem som har vært med ei stund.

Mye kloke ord her på tross av alle formaningene :-p
Viktig å ha en plan på ting for å ikke gå i fella! Syns du har kommet godt igang, og får håpe blokka di er bedre en nova freak´en frykter ! Jeg har selv lite erfaring, men leser meg opp mye om ting, og har god sans for mye bang for the buck. Mange her inne som det er verdt å høre på om dagen. Håper du finner ut av det og får deg en killer 350 !

Forresten, ang bang for the buck (hehe) sjekk pris nøye rundt omkring på delene du skal kjøpe, er ofte 3 ganger så dyrt å kjøpe i Norge som i statene hvor dissa delene vokser på trær og det er høy konkurranse. Men man får ikke "garantien" på samme måte, men til gjengjeld kan man kjøpe delene ihvertfall to ganger for samma prisen... Innsug får du feks helt sikkert meget billig brukt på ebay, og er ikke mange delene som kan gå istykker på dem :-p

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 23. Mar 2010 11:58 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Blokka er ferdig og den var veldig fin hele veien.

Sist endret av Powerheia den Tir 26. Apr 2011 18:04, endret 1 gang

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 23. Mar 2010 18:32 
Avlogget
Get going
Get going

Enig med Halvor og eieren av tråden her: ønsker man virkelig denne diskusjonen; ta den i alle fall i en egen tråd, ikke kupp en seriøs tråd med useriøs sjitprat. Dette er WAY OFF TOPIC!

67 Nova stasjonsvogn
69 Nova 4-dørs
76 Chevrolet Caprice Wagon

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 23. Mar 2010 20:02 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

hvorfor har ikke moderatorene fjernet dette?

Bilde

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 24. Mar 2010 11:02 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Er vel litt drøyt med de kommentarene som har kommet.. Blir nok en ålreit bil det her da den blir ferdig :lol: Stå på og ha det moro.. Viktigste er at du som eier trives med den.. Andre ullsokker kan gå å røyke sokka sine.. Moderator bør vel slette noen innlegg..

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 96 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 21 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support