Vortec er bare billig, tippper det har med masseproduksjon mer enn kvalitet å gjøre.
Var det 5000 i jobb elr deler elr tilsammen ?
Jeg hadde aldri giddi det uansett, det er min mening. Ihvertfall ikke med no gamle topper som du må koste på 20 lapper i porting for å få grei flow på og som på slutten av dagen bare blir lavkomp uansett. Bortkasta penger om du skal ha krutt spør du meg. Hadde det vært no mussepigg topper elr no annet som var gromt for førti år sida så kanskje saken hadde vært annerledes. Med AFR topper (Air Flow Research) og en perfekt kam, edelbrock rpm (rpm-airgap om du har plass), bra gasser og greie headers har du "lett" 500+ hk og torque i massevis i motoren din.
"Lett" skriver jeg fordi om du bommer litt på kam, topper og kompresjon så har du masse potensielle hk du ikke får nytte, klønete skrivi men du skjønner hva jeg mener? Å få til et sånt oppsett krever masse research og er dyrt, evt om du stoler på Tony hos afr og lar dem plukke ut deler som matcher, da er du rett og slett i boks. Og du får den råeste 350 her på berget PUNKTUM Gatevennlig og superziinnna !!!
Regner med du har flat tappet kam, det finnes masse frekke kammer til flat tappet også, bare man passer på å ha nok tilsetning i oljen, tror det er sink som er viktig her, men det kan ikke jeg så mye om. Bare veit det er viktig for å ikke slite ut kammen, så sjekk ut det, er ihvertfall mye snakk om det og helt sikkert mange som kan mye mer om det enn meg her.
Om du ikke vil legge såå mye penger i det kan du gå for et top end kit fra trick flow elr så har jo summit endel kit også.
http://www.summitracing.com/search/Make ... =Price|AscBare å jobbe seg igjennom og kose seg:-)
Du finner helt sikkert mer elr mindre pålitelige tester i blader som carcraft, superchevy,
chevyhiperformance osv. Bare google kit´et du vil sjekke ut så popper det opp en etter en...
Dette er sikkert over budsjettet ditt, men uansett fin drømming hehe
Om du vil ha masse bang for the bucks virker vortec som en gull deal spør du meg. men de koster deg tre lapper å få inn per stykk. Grei tusenlapp å legge istedet for å overhale de nå så fine og sandblåste men allikevel så slappe toppene du har. Kjedelig med jobben med sandblåsing... Sånn er det av og til bare. Blir fett detta

Skal prøve å fatte meg mer i korthet neste gang hehe, blir litt engasjert bare hehe