Ornamental skrev:
Country, og annen slik truckermusikk takler jeg stort sett særdeles dårlig, kun noen få unntak. Hva er det egentlig med lastebilkusker, er det en egen subkultur hvor musikk lagd etter 1980 er bannlyst?
Hva som skjer om man spiller en countrylåt baklengs?
-Bilen starter, kjerringa kommer tilbake, huset reiser seg opp, og bikkja står opp fra de døde.
1. jeg er 24 selv, digger country (som du sikkert tok etter første posten..hehe)
men jeg hører for det meste på det som er laget ETTER 1980 da.. hehe
og jeg er latebilkusk.. men har elsket country siden jeg kan huske..
2. det med country sang baklengs er rimelig utbrukt.. hehe..
for det første så finnes det maaaaaaange mange sanger som går ut på å ha det gøy, leve livet, feste og være med venner..
finnes og maaaange mange sanger som går på kristendom (noe som og passer meg da jeg er kristen..)
er vel færre som er negative (dama går vekk, bikkja dør og huset raser sang)
men det som fenger meg mest med country, er ikke bare musikken, men og tekstane.. for jeg kjenner meg igjen i de.. jeg kan sette meg inn i sangen..
og på den måten bearbeide hva jeg nå enn måtte gå gjennom..
og jeg lyger ikke når jeg sier at det finnes en sang/tekst for uansett hva..
dama dumper deg, du finner en sang om det!!
du får ny dame, du finner en sang om det..
vinner lotto, jaggu, det finnes sanger om det og.. hehe
så uansett hvordan man har det, det finnes en country dang som forteller det at det er fint, det går bra og alt blir bedre..
det mange bommer litt på er mellom country og blues.. i bluesen, der går dama fra deg, bikkja dør og alt er helvette..
er derfor det heter blues.. for at man er blue.. blue er da samme som deppa (de som ikke skjønte det.. hehe)
men det jeg absolut ikke liker når det kommer til musikk, er de som disser og sier de hater en type sjanger før de i heletatt har haørt det.. og da snakker jeg om mer en en sang..
jeg selv hørte maaange sanger av div typer sjangere før jeg fant ut at, ok.. detta var ikke så ille..
eller, nei huff.. detta var ikke bra i det hele tatt!!
smaken er jo ulik fo alle.. men man kan ikke dømme en sjanger utfra en sang.. må noen flere til ja!!