|
Yau.
da blev det subb på mig igjen, denne gang en kl.B
fandt den på nettet, og pratede med mannen. og han var flink, å sendte nogen extra bilder av bunnen på bilen. dro til Voss, med nattoget, å slingrekupe, skulle vist forestille å være en sovekupe, men jernbanen, er ikke stort bedre end de norske landeveie, så det er med store rystelser, at man forsøker å sove! ankom kl 0532, og der ventede selger med bil og kaffe. snilleste gutten man kan tenke sig, og er faktisk her på forummet et sted, skal se om han dukker op. sparkede litt dekk, å skravlede bil. jeanett satte sig inn i bilen, å satt å ventede på, at han og jeg skulle blive ferdig med forhandlingerne. ingen vits i å prute på prisen, bilen var akkurat som beskrevet. skrev under på vognkortet, og betalte.
satte mig i bilen, og kjente mig hjemme, med een gang, er sgu ikke ofte jeg prøver det. startede bilen, å la ut på en laaaaang tur hjem, ville ikke leke på småveiene hjem, så det blev E16 hele vegen. måtte stanse for at tanke diesel, precis 100 liter, var det plads til i tanken.
skal ikke kjede dere med detaljer, men jeg tok en masse fine bilder på veien hjem. fandt osse ut av at tuten ikke funkede, da en 911, brøytede sig ut på veien ret foran mig i en breisladd, og jeg forsøgte å fortælle han, at jeg havde større fart end han og betydeligt større vekt, og at han var i stor fare for at blive "flatbrød"
han opdagede mig heldigvis i tide, og fik funnet veigreb nok til å komme sig ind i den nermeste busslomme, han tok det med et smil og vinkede til mig, mens jeg tuslede forbi. (Er det ikke vanligt at porschefører, bruker den mitterste finger til at hilse med?) Jeg hilste tilbake, og priste mig lykkelig for, at jeg ikke skulle til at vaske porsche biter, vekk fra bunnen av bilen, på nermeste bensinstasjon.
behøver ikke fortælle, at der nå ligger et par temmelig kraftige tuter i bilen, å venter på montering.
resten av turen over file-fjell, var ganske koselig, jeanett, vågnede endelig fra turen til snorkkjøping, og kunne være med på resten av turen hjem.
da vi kom til Fagernes, opdagede jeg at førekortet mit, fortsat lå i Blazeren, og at jeg rent faktisk havde kjørt langt over 20 mil, uten den i bilen.
et stykke længere nede, fikk jeanett lov til å overta rattet, og kjøre stoor bil, noget hun satte pris på.
den har nogen feil å mangler, som må utbedres, men inntil videre ser det ikke så farligt ut, litt rust og bulk, og nogen lagre må byttes. så snart barna er store nok, til å selv komme ind i bilen, kaster jeg stigtrinnene.
| Vedlegg: |

sub1.jpg [ 41.86 KiB | Vist 6448 ganger ]
|

sub2.jpg [ 44.54 KiB | Vist 6448 ganger ]
|

sub3.jpg [ 35.37 KiB | Vist 6448 ganger ]
|

sub4.jpg [ 26.04 KiB | Vist 6448 ganger ]
|

sub5.jpg [ 26.28 KiB | Vist 6448 ganger ]
|
_________________ 1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse. Bursdagsgaven fra min kone.
|