Der finnes mange amcars i dk, men som været er i dk, især med al regnen om sommeren, er der ikke mange som rent faktisk kommer ut å kjøre.
og om vinteren skal man se godt efter, hvis man vil se en caner, på vejen.
men amcar interessen er stor i dk, ikke mindst iblandt unge mennesker.
mange af dem har bare ikke mulighet for at købe en amcar, fordi de er sindsygt dyre.
eks. 57 bel air, i god stand. 237000,-
eks. Buick Skylark 2.8 V6 1980. 35000,-
og er man under 25 år gammel, kan det nesten ikke lade sig gøre at forsikre bilen, da forsikringsselsaberne får panik, hvis man nevner ordet amcar.
men som i norge, findes der forsikringsselskaber der har aftaler med klubberne i danmark, og til en ganske fornuftig pris.
næsten alle amerikanerbiler, kommer kun ut på sommeren, og da kun i helgerne.
der findes dog de, som trodser elementerne, og tager deres biler med til utlandet, og i serdeleshet sverige. her tænker jeg på tref i sverige.
Nordmænd er bedre til at rejse ut, med deres biler, end danskerne.
men hvis dere er intresserede i klublivet, i danmark, så er der her et link.
F.D.A.
FDA (Forenede Danske Amerikanerbilklubber) er en parably organisation der varetager
de danske USA-bilklubbers interasser.
www.fda-biler.dk