AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 25. Jun 2026 07:16

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 6 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Lading under belastning
InnleggSkrevet: Tor 06. Aug 2009 14:33 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Søn 08. Jun 2008 17:48
Innlegg: 18
Hei,

Når bilen står i drive, og på tomgang. (feks i lyskryss) :) så lader ikke dynamoen nok
Har prøvd å justere tomgang, men den ble altfor høy i nøytral da.
Noen som vet hva jeg kan gjøre her?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Lading under belastning
InnleggSkrevet: Tor 06. Aug 2009 22:22 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tir 08. Jan 2008 12:17
Innlegg: 975
Bosted: Selbu
Større reimhjul på veiva eller ny dynamo..


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Lading under belastning
InnleggSkrevet: Tor 06. Aug 2009 22:59 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Ons 14. Jun 2006 08:40
Innlegg: 192
Bosted: Skedsmo
Jeg synes det høres helt normalt ut. Får du problemer pga. det?

_________________
1989 Astro CL 4WDprosjekt/delebil? Til salgs
1989 Astro V8 TPI prosjekt. Godkjent. Til salgs
1992 Astro AWD shorty
2004 Astro AWD LPG


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Lading under belastning
InnleggSkrevet: Tor 06. Aug 2009 23:11 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Søn 08. Jun 2008 17:48
Innlegg: 18
dvil skrev:
Jeg synes det høres helt normalt ut. Får du problemer pga. det?


Ja problemet er at cd spilleren slår seg av. Har nye dynamo som er i orden, og ny regulator


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Lading under belastning
InnleggSkrevet: Tor 06. Aug 2009 23:34 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Ons 14. Jun 2006 08:40
Innlegg: 192
Bosted: Skedsmo
Er det med ny dynamo og regulator du har problemer?
Uansett høres det litt rart ut. Hvis du kortvarig har for dårlig lading skal jo batteriet levere strøm. Du skal dra bra mye strøm før spenningen går under 12 volt, med et friskt batteri. En stereo skal vel virke på 12 volt mener jeg.

_________________
1989 Astro CL 4WDprosjekt/delebil? Til salgs
1989 Astro V8 TPI prosjekt. Godkjent. Til salgs
1992 Astro AWD shorty
2004 Astro AWD LPG


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Lading under belastning
InnleggSkrevet: Fre 07. Aug 2009 00:01 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Søn 08. Jun 2008 17:48
Innlegg: 18
dvil skrev:
Er det med ny dynamo og regulator du har problemer?
Uansett høres det litt rart ut. Hvis du kortvarig har for dårlig lading skal jo batteriet levere strøm. Du skal dra bra mye strøm før spenningen går under 12 volt, med et friskt batteri. En stereo skal vel virke på 12 volt mener jeg.


Ja begge deler ble kjøpt i fjor. Men kanskje eg skal kjøpe nytt batteri og prøve det. :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 6 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support