AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 25. Jun 2026 03:52

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 6 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Turteller 1969 Camaro
InnleggSkrevet: Tir 28. Jul 2009 01:58 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tor 24. Apr 2008 01:22
Innlegg: 75
Bosted: Bømlo (Hordaland)
Har kjøpt meg komplett ny turteller og konsollinstrumenter til min 69 camaro!(Orginal)Men når eg har koblet turtelleren får eg ikkje start på bilen,når eg kobler den fra starter den med ein gang :roll: .Er det nokon som har erfaring med dette?Er det nokon som har koblingsskjema?Takker for svar!

_________________
1969 Chevrolet Camaro 350 Sport Coupe
1986 Chevrolet Camaro Z28 Targa

Drøm:1969 Chevrolet Camaro Yenko 427


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Turteller 1969 Camaro
InnleggSkrevet: Tor 30. Jul 2009 18:12 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 20. Nov 2007 13:49
Innlegg: 225
Skal ikke være noe hokkus pokkus detta.
Vil tippe det er 3 ledninger ut fra turtelleren +dem til eventuelt lys.
Sort er som regel Jord. +en er oftest Rød, Orange eller hvit.
Den som skal kobles til tenningen er oftest grønn.
Du sier ikke om hvilken tenning du har, men vist det er orginal kan denne ledningen kobles på Coilen.(som oftest grønn ledning).
Noen turtellere krever Adapter for å fungere, da de trekker for mye strøm. Trenger mer info for å kunne gi deg mere hjelp.


Mvh. Joda

_________________
Jada=Mc2


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Turteller 1969 Camaro
InnleggSkrevet: Fre 31. Jul 2009 20:41 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tor 24. Apr 2008 01:22
Innlegg: 75
Bosted: Bømlo (Hordaland)
Det er 3 ledninger ja!Orginal tenning og orginal turteller.Det er lys fra før av i dashbord.Har kobla både + og - på coil.Men det blir vell kanskje feil?Har hatt med meg ein elektrikar som har kobla.Me prøvde først med - på karrosoriet,men da trur eg ikkje det skjedde nokon ting.Men så prøvde me å koble til - på coil og da fekk me ikkje start på camaroen....

_________________
1969 Chevrolet Camaro 350 Sport Coupe
1986 Chevrolet Camaro Z28 Targa

Drøm:1969 Chevrolet Camaro Yenko 427


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Turteller 1969 Camaro
InnleggSkrevet: Fre 31. Jul 2009 21:07 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 20. Nov 2007 13:49
Innlegg: 225
Minus-ledningen fra Turtelleren, skal være koblet til Jord (karosseri).
Pluss ledningen fra turtelleren, skal tilkobles der en har spenning med tenningen på.
Den siste ledningen skal kobles inn på Coilen, der stifta er koblet til.
Skal sjekke litt mere, men tror dette skal fungere!

Mvh. Joda

_________________
Jada=Mc2


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Turteller 1969 Camaro
InnleggSkrevet: Fre 31. Jul 2009 21:14 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 20. Nov 2007 13:49
Innlegg: 225
Here we go again!

http://www.rickscamaros.com/product.asp ... 5Fid=3158#

Sjekk Linken, har du en slik en i din Bil?

_________________
Jada=Mc2


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Turteller 1969 Camaro
InnleggSkrevet: Fre 31. Jul 2009 22:38 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tor 24. Apr 2008 01:22
Innlegg: 75
Bosted: Bømlo (Hordaland)
Trur ikkje d nei!Men tusen takk for info :D Skal prøve å koble på ny når eg får tid!!

_________________
1969 Chevrolet Camaro 350 Sport Coupe
1986 Chevrolet Camaro Z28 Targa

Drøm:1969 Chevrolet Camaro Yenko 427


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 6 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support