AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Lør 27. Jun 2026 08:05

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 8 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Tir 21. Jul 2009 00:55 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Lør 16. Aug 2008 00:29
Innlegg: 9
Bosted: Rørvik
Noen som vet om felger fra f.eks en mustang passer torino? Trenger å kjøpe noen rimelige original-størrelse hjul til 72 gran torino ( må få skilter på doningen ). greit å vite hva som passer. Vet det er 5"-4,5" boltsirkel og at det var 6 eller 7" brede felger originalt. går sikkert igjennom med 8" felger og.

Det er vel lite brukte torino hjul her til lands men hvis det er samme på andre forder går det kanskje an å finne noe som duger til en kontroll hos feiltilsynet.

Hvis noen har noe å selge meg ikke nøl med å sende meg en PM!

Gubben på biltilsynet nektet for at det kunne gå å registrere en bil med oransje parklys selv om dette er originalt, fungerer også som blinklys. Skal jeg bli nødt til å tusle bort til biltema og kjøpe noen stygge lamper som jeg bolter fast til støtfangeren eller???
Viste han tilogmed bilde av en nyregistrert gran torino MED oransje parklys.
Kjenner håpet svinner om å få doningen på veien i år... ...


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 21. Jul 2009 01:07 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 01. Okt 2008 18:44
Innlegg: 478
Bosted: notodden city
GTS72 skrev:
Noen som vet om felger fra f.eks en mustang passer torino? Trenger å kjøpe noen rimelige original-størrelse hjul til 72 gran torino ( må få skilter på doningen ). greit å vite hva som passer. Vet det er 5"-4,5" boltsirkel og at det var 6 eller 7" brede felger originalt. går sikkert igjennom med 8" felger og.

Det er vel lite brukte torino hjul her til lands men hvis det er samme på andre forder går det kanskje an å finne noe som duger til en kontroll hos feiltilsynet.

Hvis noen har noe å selge meg ikke nøl med å sende meg en PM!

Gubben på biltilsynet nektet for at det kunne gå å registrere en bil med oransje parklys selv om dette er originalt, fungerer også som blinklys. Skal jeg bli nødt til å tusle bort til biltema og kjøpe noen stygge lamper som jeg bolter fast til støtfangeren eller???
Viste han tilogmed bilde av en nyregistrert gran torino MED oransje parklys.
Kjenner håpet svinner om å få doningen på veien i år... ...



hei den forden hadde 6 ganger 14 på standar modellene...men på de største så hadde den vel 15...men kan vare eg husker feil..men de største hadde breiere dekk i allefall..vist du har den lappen på innsiden av døra enda så står det...mustang felger passer veldig bra:)særlig fra mac 1 og sånn.den boltsirkelen har en del andre amcar også.blandt annet dodge,crysler og sånn...felger fra nissan passer også...de har også 5 til 4.5 eller som det heter 5 til 114,3mm.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 21. Jul 2009 01:13 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Lør 16. Aug 2008 00:29
Innlegg: 9
Bosted: Rørvik
Hei og takk for svar!
Solgt din?

Modern har nissan almera, den er iallefall 4-bolts. Kanskje annerledes på de større doningene deres


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 21. Jul 2009 10:20 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Søn 27. Jan 2008 20:48
Innlegg: 2838
Bosted: Bergen
Orange parklys er det få biltilsyn som godtar. (Men enkelte gjør det). Orginale blinklys ser ut til å bli godkjent i år mens flere tilsyn forlangte dette bygget om på biler regget etter 71 i fjor.
Se om du har klistremerket i døren evnt sjekk med amcar slik at du ikke kjøper feile hjul igjen.Du har vel teknisk dokumentasjon fra Amcar el?

_________________
Forhjulstrekk er feminint
To much rice makes me sick!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 21. Jul 2009 17:17 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 17. Feb 2007 02:59
Innlegg: 679
Bosted: Nesbyen
Høres kjent ut dette med å ikke få lys godkjent på amcar. Selv fikk jeg kjeft så det holdt en gang jeg viste -79 ranchero'en min på biltilsynet her i hallingdal. De som vet åssen ranchero ser ut i trynet,vet at den har disse spisse hjørnelampene som fungerer som blink og parklys. Dette fikk jeg 2-er på fordi det var for mye hvitt lys framover sa'n. Fikk faktisk ikke kjøre fra eu-kontrollen før jeg hadde tatt ut pæra eller klippa ledningene til lysene.Nesten rart jeg fikk beholde blinklyset i lampa gitt =D> ...hurra for det norske biltilsyn. Nå har det seg slik at de liker overhodet ikke amerikanske biler på biltilsynet her i dalen,men kom gjerne med en eldre VW eller annet dritt som ikke er amcar,da får du godkjent alt. Samme skjebne lider folk med van,nytter ikke å vise seg på biltilsynet her i dalen,får du garantert kjøreforbud før de omtrent har sett på bilen.
Men må jo føye til at etter eu-kontrollen med ranchero'en,så var jeg kjapp med å putte i pæra i parklyset igjen da jeg stoppa på nærmeste rasteplass..hihihi 8) . Jeg driter nå i hva dem sier er lov å ikke lov...jeg skal kjøre med det som ranchero'en er oppsatt med fra fabrikk i 1979 ,dermed basta 8) !
Dem får heller henge seg opp i biler med alvorlige og trafikkfarlige feil og mangler,istedenfor å bråke med originalutstyr på amcar.Norske myndigheter har uansett ikke noen peiling på hva dem prater om,finnes jo ikke noe værre nasjon som er kritisk til bilhobby enn den norske stat #-o !
Sommerhilsen ifra Hallingdal 8) !

_________________
-1977 Ford LTD II Squire Wagon,351 M
-1979 Ford Ranchero GT,351 W
-1996 Pontiac Trans Sport


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 24. Jul 2009 00:00 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 01. Okt 2008 18:44
Innlegg: 478
Bosted: notodden city
GTS72 skrev:
Hei og takk for svar!
Solgt din?

Modern har nissan almera, den er iallefall 4-bolts. Kanskje annerledes på de større doningene deres


hei..ja den er solgt..blir vel ny doning på sikt....


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 24. Jul 2009 00:04 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 01. Okt 2008 18:44
Innlegg: 478
Bosted: notodden city
GTS72 skrev:
Hei og takk for svar!
Solgt din?

Modern har nissan almera, den er iallefall 4-bolts. Kanskje annerledes på de større doningene deres


ja er nok 5 bolt på en del av de større doningene:)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 09. Okt 2009 14:24 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tor 08. Okt 2009 17:52
Innlegg: 72
Finn en annen trafikkstasjon..Forbanna tullinger. Du må ikke finne deg i slik behandling. Jeg har selv fått godkjent flere biler med oransje parklys. Bl.a samme bil som du. Ring AMCAR og hør. De kan hjelpe deg!!

Har forresten liggende felger som passer på din bil..


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 8 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 0 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support