AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 25. Jun 2026 07:34

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 16 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: 34 plymouth rod
InnleggSkrevet: Fre 10. Feb 2006 18:37 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 06. Feb 2006 15:22
Innlegg: 215
Bosted: mosjøen
mitt navn er runar aufles fra mosjøen.driver og bygger bil som vanlig.driver no og bygger en rod av en 34 plymouth 2dr sedan.har kappet taket 2" forran og 1" bak.fjernet takrennene.har montert en 360 magnum crate motor i den.727 automat.8 3/4 bakaksel med sperre fra en dart.tilt ratt stamme fra gm :oops: .skal bli elektriske vinduer.el åpning av dører.har montert luft belger forran og bak.har original ifs forstilling som har 3" droppede spindler.
karosseriet forøvrig skal bli tilnærmet originalt.skal ikke bruke panser sider.
15" american racing felger.el håndbrek er konstruert.fram stoler fra en ford courier.bremspedal fra toyota.lokar gearshifter,gasspedal og wirer.


Vedlegg:
Photo-0102.jpg
Photo-0102.jpg [ 231.56 KiB | Vist 8752 ganger ]
Filkommentar: original ifs forstilling kun på 34 plymouth
Photo-0109.jpg
Photo-0109.jpg [ 195.42 KiB | Vist 8752 ganger ]

_________________
1971 cuda prosjekt 6.1 hemi

1934 plymouth coupe hot rod
1934 plymouth sedan prosjekt
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 10. Feb 2006 19:20 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Fre 27. Jan 2006 08:41
Innlegg: 310
Bosted: Strømmen
Detta blir tøft :!: \:D/
Her må du legge ut mer bilder når du kommer videre =P~
Stå på =D> =P~

_________________
MASSE bilder fra treff, prosjekt bilder, Classic Junkies, andre grombiler ++ --> FRANTZENRACING.com


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 12. Feb 2006 12:07 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jan 2006 00:33
Innlegg: 5285
Bosted: Brønnøysund/Bosque County Tx
Hei Runar.
Hvor kjøpte du de droppa spindlene? Og ble det my frakt på å få de hjem.
Jeg angrer veldig på at jeg ikke kjøpte det til 57 Oldsen når jeg var over sist.
Så jeg tror jeg går for kappa fjærer i første omgang.
Skal ta meg en tur ned i garasjen å "beundre" neste gang jeg drar til Trofors for skru på Oldsen.
Kom hjem med 76 Electraen i går kveld,godt å endelig få den hjem.

_________________
Per Arne Sund

Bilde
67 F100 stepside*75 Buick LeSabre cab*72
Malibu 350 Tx*48 Hudson Tx*48 Pontiac Silver Streak Tx*
97 Lincoln Tx


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: spindler
InnleggSkrevet: Søn 12. Feb 2006 20:15 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 06. Feb 2006 15:22
Innlegg: 215
Bosted: mosjøen
hei
ha du en fin tur heim.hørte det var kaldt.
kjøpte spindlene fra fatmanfab.com fant ikke ut at dem har til 57 oldsmobil.
du får ta deg en tur inom når du er i mosjøen.har no montert luftbelgene forran og bak.holder på og skal lakkere torpedoveggen no.må bygge om bakskjermene 2" så det blir plass til hjul.har bygd inn baksjermene til ramma.flyttet baksetet litt fram slik at det blir plass til batteri og luftkompressor og lufttank.skal prøve og lage litt plass til bagasje og.får se om jeg ikke lakker den selv.skal jo ha den ferdig til 1.mai og det er mye arbeid igjen.

_________________
1971 cuda prosjekt 6.1 hemi

1934 plymouth coupe hot rod
1934 plymouth sedan prosjekt


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Rod
InnleggSkrevet: Søn 12. Feb 2006 20:27 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Feb 2006 22:45
Innlegg: 959
Bosted: telemark
Hei dette blir rått =D> =D>
rod bygd på mopar er tøft.
Stå på videre mopar man. =D> =D>

_________________
moparman.
DODGE RAM 2500 SLT 99.
Dodge charger 68. 440cid
Dodge trandesman B 200 74.
Prosjekt dodge dart 69 bad boy
prosjekt dodge maxi van B200 big block 76
1986 Le baron cab

Massively Over Powered And Respected
http://www.chargernorway.com


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: rod
InnleggSkrevet: Tor 23. Feb 2006 18:26 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 06. Feb 2006 15:22
Innlegg: 215
Bosted: mosjøen
hei
ha montert i motoren og holder på og montere deler.er det noen som veit av ei lita servopumpe som bygger lite og har lite reimhjul.må ikke flowe mere en ca 2.5-2.5 gallon.det ble dårlig plass til original pumpen.ha ei mustang pumpe og men den ble og for stor.skulle kanskje hatt ei pumpe med løst olje reservoar.skal ta noen flere bilder i løpet av noen dager

_________________
1971 cuda prosjekt 6.1 hemi

1934 plymouth coupe hot rod
1934 plymouth sedan prosjekt


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: lakk
InnleggSkrevet: Tir 18. Apr 2006 17:52 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 06. Feb 2006 15:22
Innlegg: 215
Bosted: mosjøen
har akkurat fått lakk på bilen(sort matt)flammer gikk det dårlig med.vannbasert lakk er ikk egnet til og lakkeres i en kjeller med vann på gulvet.tørka aldri så jeg måtte slipe den ned igjen.no skal jeg begynne med interiøret.begynner og bli travelt til 1.mai.


Vedlegg:
Filkommentar: nylakkert sort matt
Photo-0143.jpg
Photo-0143.jpg [ 64.59 KiB | Vist 8426 ganger ]

_________________
1971 cuda prosjekt 6.1 hemi

1934 plymouth coupe hot rod
1934 plymouth sedan prosjekt
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 01. Mai 2006 14:56 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 02. Feb 2006 19:12
Innlegg: 1303
Bosted: Brumunddal
Blir tøft det her :lol:

_________________
Lazy rides brumunddal


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Bilder
InnleggSkrevet: Tor 04. Mai 2006 15:00 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Tor 23. Feb 2006 20:04
Innlegg: 52
Bosted: Hemnes
Her er noen bilder av Plymouthen som er tatt under Vårmønstringen 1. mai og Amcar Cruise Night 3. mai.

_________________
1972 Chevrolet Camaro
1978 Pontiac Firebird Esprit
Helgeland Motorforum
http://helgeland-motor.all-forum.net


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 04. Mai 2006 18:08 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 17. Mar 2006 23:37
Innlegg: 717
Bosted: Jessheim/Elverum
Tøft. Men syns den minner veldig om 1934 Chevrolet, men er vel som med alle andre tidlig 30 talls amerikansk, minner veldig om værandre, skulle nesten tru dem var laga etter samme tegninga. Men blei tøft, og blir jo litt spes, skiller seg litt ut fra mengden innen rod miljøet, er jo værken Ford eller Chevrolet så.

_________________
Morten
1982 Chevrolet Scottsdale - My Sweet heart
1979 Buick Regal Limited - The Black Bitch
1979 Buick Century - Solgt
1981 Oldsmobile Cutlass - Monte Wagon
1980 Oldsmobile Cutlass - Solgt
1988 Chevrolet S-10 Blazer

http://www.usccj.no


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 04. Mai 2006 18:24 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Fre 27. Jan 2006 08:41
Innlegg: 310
Bosted: Strømmen
FY FLATE! Så rått! Den baken var jo drit tøff! 8) 8) 8) Mafia :shock:

_________________
MASSE bilder fra treff, prosjekt bilder, Classic Junkies, andre grombiler ++ --> FRANTZENRACING.com


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 04. Mai 2006 23:45 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 03. Feb 2006 00:17
Innlegg: 180
Bosted: Jessheim
Rå bil! :lol:

_________________
Thomas

1972 Mustang Mach1
Hjemmesiden min


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: rod
InnleggSkrevet: Tir 05. Des 2006 00:12 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 03. Des 2006 02:02
Innlegg: 797
Bosted: "Sun Home Valley"
mopar man skrev:
hei
ha montert i motoren og holder på og montere deler.er det noen som veit av ei lita servopumpe som bygger lite og har lite reimhjul.må ikke flowe mere en ca 2.5-2.5 gallon.det b....


PS! se på opel vectra pumpa, eller toyota cressida tidlig -80! Liten og funksjonell

_________________
" If your car needs more than two hubcaps,
it aint cool! "


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 08. Des 2006 05:06 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 26. Feb 2006 17:33
Innlegg: 1167
Bosted: Langevåg, Bømlo
vet at servopumpe fra dodge omni 2,2 er små..... kan kanskje skaffe ei og få tatt noen mål hvis du er interessert...

_________________
87 Chevrolet S10 Pickup Viper powered
08 Cadillac BLS Wagon

Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 08. Des 2006 12:58 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jan 2006 00:33
Innlegg: 5285
Bosted: Brønnøysund/Bosque County Tx
Bare til opplysning.
Han har solgt denne bilen.

_________________
Per Arne Sund

Bilde
67 F100 stepside*75 Buick LeSabre cab*72
Malibu 350 Tx*48 Hudson Tx*48 Pontiac Silver Streak Tx*
97 Lincoln Tx


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 16 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 10 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support