AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 01. Mai 2026 17:58

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 35 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: dart sport/demon/duster
InnleggSkrevet: Tor 23. Nov 2006 00:21 
Avlogget
Rookie
Rookie

tenkte det hadde vert tøft å sett om noen har bilder av sin eller andre sin NORSKE dart sport / demon / duster . dette er jo tøffe biler som det ikke finnes så mange av .
jeg har en 1974 dart sport med duster front. det som er spesielt er svarte stoler , midtkonsoll , nedfeldbart baksete og takluke..
318 motor ,904 gir og 8,25 aksling . resturering pågår

Vedlegg:
Dart_sport74_baks.JPG
Dart_sport74_baks.JPG [ 82.51 KiB | Vist 13395 ganger ]

Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 23. Nov 2006 09:41 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Her er min bil. Bilen er en 1972 Plymouth Duster. Bilen har 318 motor og 904 girkasse. Bakakslingen er en 8-3/4 med sperre. Bilen var orginalt en Gold duster med 225cid rekkesekser, gammel norsk bil som har vert i landet siden ny. Av utstyr/options kan jeg nevne servostyring/brems, skivebremser foran, midtkonsoll, bucketseats og panseråpner inni bilen, noe som også var ekstrautstyr.
Driver for tiden med rustsveising, og skal bytte foringer, dempere og bladfjører, bilen skal også lakkeres på nytt.

http://i24.photobucket.com/albums/c43/m ... eren25.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c43/m ... eren24.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c43/m ... eren23.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c43/m ... eren15.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c43/m ... teren7.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c43/m ... eren14.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c43/m ... eren13.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c43/m ... eren11.jpg

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne: demon/duster
InnleggSkrevet: Søn 26. Nov 2006 00:58 
Avlogget
Get going
Get going

jaaaa min ungdomstid begynte med sikkert uten og tulle 5 dart'er og syv valianter,en gammel mann i nabolaget mitt hadde en plymouth duster(æææ dette er en beretning om en ung mann's forelskelse i to biler som egentlig ender veldig tragisk for, mitt vedkommende,og for to herlige mopar biler fra chrysler corporation ved navn duster og demon,ingen meneske liv går tapt,selv om det var rett før men heldigvis gikk det bra men det var to biler som avgikk med døden som ennå kunne hatt mangen gode år på veien,med litt omsorg vel og merke...denne dusteren er ett av mitt oppfang til mi amerikabil entusiasme bortsett fra att eg er unfanga i baksete på en 55 chevy en gang i 72..og en plymouth grand fury med 440 som sto parkert nede i gata,som jeg mere enn ofte sikla på,ble etterhvert 18 amerika bil sku eg ha ,den første ble en van som egentlig va total uintresang for eg sku ha meg en dart eg hadde fått snusen i,og dart blei det mangen darter og valianter blei det gamlingen i dusteren fartet stadig fram og tilbake med dusteren,som den gang var blitt litt rufsete i kantene men fortsatt i meget for stand han pussa g gnikka på den ustanselig nesten hver gang han hadde vert ute og kjørt med den en kompis av meg fikk i opdrag og selge ett hmmm unevnelig usa produkt...fuck eller dord eller hvertfall det står for fiks og reparer dagelig hehehehe :) neida ford er goe biler kjører sierra sjøl eg hihidenne forden likte han så godt at han beholdt den en stud eg fikk penger og etter en stund kom han plutselig i demon en 71 demon feita vogn,svart matt raggar tape rundt om og best av alt bredda orginalfelger med de feiteste lefsene eg har sett på en demon .....men det va ett problem innfestningen til tosionfjøringen vargåen eller ikke helt gåen vi mikket og makket og det virket en stund og vi cruiste med bilen i kompisen simn eie leeeenge så en dag fikk eg snuen i att det var en dodge dart hevet i rådalen(bilkirkegården i bergen på den tiden)dette var den gangen eller det året vrak panten var 6000kr for en bil eg kjørte min relativt gode valiant den var godkjent helt grei brukstand i maaaangen år,der treffer eg gamlingen med dusteren.......og han hadde kjøpt ny bil..han hadde arvetert dusteren for salg ingen hadde meldt seg no var han lei no skulle den i bosset.........uansett lissom.....ææææææææ for og si det stygt eg hadde eg husker det godt 750 kr i lommen,ingen fler penger på noen kort,men kom til og tenke på eg har jo en bil jo,gikk ut til gamlingen og så det so det var at den bilen din fortjener ikke bosset jeg har gått og sikla på den bilen siden jeg var unge eg hviver valianten min her og no du får vrakpantennfra min bil til deg og jeg redder en god duster fra den visse død.........men deverre det gikk ikke,må erlig si det har veldig stor respekt for eldre folk men der syns eg en ørefik hadde veret på sin plass,jaja der gikk den tengte jeg men hadde jo demonen på gang men den var det mye sveise jobb på hele infestningen til torsionfjereingen var vekke,hehe va litt morsomt enkelte ganger for vi fikk den aldri til og stå beint den var altid litt skjeiv mot passasjersiden hehe,men ringte til kompisen min og sa det at eg kjøper demonen din og der va eg faen meg forsein,en uke forsein,han som kjøpte demonen begynte resaureringen og hadde store planer og ga til ¨slutt opp og hev den stille og rolig i rådalen den oxo.desverre har eg ingen bilder av disse to bilene men en tin er sikkert dodge dart,demon og plymouth valiant/duster hehe gi meg en strøken en så bytter eg lett vekk camaroen min hvertfall

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 26. Nov 2006 04:48 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Og med noen punktum hadde dette vært ganske enkelt å forstå..... :wink:

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne: pungtum
InnleggSkrevet: Søn 26. Nov 2006 16:28 
Avlogget
Get going
Get going

beklager det,men var ute og rægget litt camaro i går med sjåffi seff.og etter noen gode kalde hansa blir det ikke lett og holde orden på alt.men skjerpings skjerpings,.......foresten ka med en litt høffeligere tone takk ,har du foresten vert igarasjen hørt på rusten,hvor den kryper :lol:

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 27. Nov 2006 10:03 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Ser du nevner en Duster fra bergen, er klar over at det sikkert fantes flere Duster i bergen på den tiden. Men ettersom det er en relativt sjelden bil i norge holder jeg allikevel muligheten åpen for at det kansje er min bil :D. Min bil ble nemlig solg ny i bergen etter som jeg har forstått. Den var da hvit, og sannsynligveis me noen gullstriper eller noe. Forstår jeg det sånt at bilen du omtaler ble totalvraka, eller er det kansje snakk om min bil? :roll:

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne: hmmmm
InnleggSkrevet: Man 27. Nov 2006 17:49 
Avlogget
Get going
Get going

no snakker vi gjerne ti tolv år siden jeg sto og såg på att den dusteren til gamlingen gikk i pressa så den er det ikke,og dessuten hadde han forsikringsmannen innportert den fra usa selv,fordi han hadde bodd lenge der borte,og kjøpt den ny der,demonen jeg nevner, ska eg ikke heeeeelt banne på hva som skjedde med men han som kjøpte den vet jeg plukket den i fillebiter ,men desverre va karosseriet så rustent att det var hvist håpløst i følge han,men der var jo flere då,en hvit som man en skjelden gang sålangs veien i fana en blå duster som stod i mekkelokalet til amcar klubben der sto forestem en demon oxo det kan vere den du harfått tak i for den vet eg ikke hvor endte,hmmm hmmm kunne igrunn tengt meg en DART eller demon igjen eg,for det er mangt man tar vare på opp gjennom tidene i en garasjee langt borte vekk gjemt i en skog ligger nemmelig en 8 trekvart med sperr en 383 magnum nyborra har alt nytt til den,bigblock travers og ventilerte skiver til dart hehe så eg mangler bare en rustfri bil eg og det e ikke lett og få tak i, pluss eg prioriterer fortiden camaroen min men at eg ska ha meg dart eller demon ver sikker......hey oxo ååå en gang i 93-94 var eg på os og såg på en duster en 72 mener jeg den kan ha hatt sølvstriper,men mener og huske den ikke var orginal mener oxo det var 360 motor i den hmmmm hvor er alle blitt av hehe

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: hmmmm
InnleggSkrevet: Tir 28. Nov 2006 09:52 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

madmax skrev:
hey oxo ååå en gang i 93-94 var eg på os og såg på en duster en 72 mener jeg den kan ha hatt sølvstriper,men mener og huske den ikke var orginal mener oxo det var 360 motor i den hmmmm hvor er alle blitt av hehe

Kan godt hende dette er min bil, stod på denne tida en 360 i den, den ble solgt til Jæren fra Bergenstraktene rundt 96... Var da hvit og rusten, 360'en var sliten og ble byttet ut mot 318 motoren som står der nå...

Men, i likehet med "Mopar" savner jeg flere bilder av norske A-body's. Dart, Duster, Demon, Scamp, Valiant, ALT er gøy å se :D

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 28. Nov 2006 13:26 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Denne hadde jeg for en 8-9 år siden. Er en 74 Dart Sport. Da jeg kjøpte den var den flakelakkert ( var i right on i 1980 tror jeg ). Lakken plukket jeg av i store flak!
Så etter sveising av en uorg takluke, var så godt så ingen rust, ble den lakkert knallrød med mattsvart tak. Overhalte motor, en 318, og satte inn en 727 kasse. Bilen hadde ombygd seksertravers men motoren sto skjevt, så jeg byttet til en 70 seksertravers, som fikk et van motorfeste på ene siden. Da ble det bra. Solgte den til Hammerfest hvor jeg mener den fortsatt er. Beklager dårlige bilder. Er scannede papirbilder.

Vedlegg:
Filkommentar: Etter
fin_r_d__75-vi.jpg
fin_r_d__75-vi.jpg [ 22.3 KiB | Vist 13198 ganger ]
Filkommentar: Før
gammel_r_d__75-vi.jpg
gammel_r_d__75-vi.jpg [ 36.52 KiB | Vist 13198 ganger ]

Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 28. Nov 2006 13:31 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Tøff Dart!!! Flakelakk er faktisk litt kult :D

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne: joda
InnleggSkrevet: Tor 30. Nov 2006 05:03 
Avlogget
Get going
Get going

det er nokk bilen din jeg var og såg på den gangen der ja,tror faktisk det var rundt 30000 han forlangte,eg skrev kontrakt og alt med gubben eg,betalte han noen hånd penger på den oxo mener eg,men trakk meg nettopp pga en sliten 360,mener oxo det va ettellerannet kluss med gearen,gearen virket men kansje ikke kick down'en ike virket men uansett er eg ganske sikker på at det er din bil vi snakker om hehe vittig,og hehe va no greit at fyren fikk solgt bilen sin til slutt for han ble naturlig nokk litt ilsk når eg plutselig trakk meg fr KJØPET.....men har du noen som helst ide ka prisen på bilen var når den gikk fra bergen til jæren???

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 30. Nov 2006 09:02 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Nei, men det er mulig jeg kann finne det. Har den gamle kjøpskontrakten liggenes :wink:

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 20. Jun 2008 10:19 
Avlogget
Rookie
Rookie

min første bil var en 73 duster. solgt ny i norge.225 og aut. kjøpte den i 87,solgt i 92 har funnet den igjen , er et total objekt,men er gærn nok til å hente den :roll:

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 22. Jun 2008 22:35 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Det synes jeg absolutt du skal gjøra :wink:

Å til Madmax, vet det er lenge siden, men jeg her leita i gamle papirer og funnet ut at Dusteren min, som du så på en gang på 90-tallet med sliten 360, gikk til Jæren for 19000 kroner i 1996, mener det skal stemme greit. Var da ei Inger-Lise Hansen fra Bergens-traktene som solgte bilen :wink:

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 23. Jun 2008 13:17 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Ja da får vel jeg nevne min 72-73 Dart Sport da for å holde denne fine tråden igang :D Har desverre ikke bilder akkurat nå, men finner bilde av den i "presenter deg selv" forumet :) Står en 360 i den med 727 kasse, egentlig et prosjekt men med mangel tid å plass så har det ikke blitt gjort så mye enda. Men fult kjørbar så kjører ofte med den :D

RipperSport! We don't tune 'em, we rip 'em

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 35 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 6 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet