AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Ons 24. Jun 2026 12:54

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 461 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 31  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: 1934 Ford Roadster
InnleggSkrevet: Fre 12. Des 2008 15:39 
Avlogget
Get going
Get going

Hallo . dette va et stiligt prosjekt da og så på sørlandet hehe . skal bli morro å se denne på roligheten :D . Stå på

nyervervelse
1959 cadillac fleetwood (K11112)det måtte bare bli dette :))
har nå handla en
1994 chevrolet silverado Z71

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 12. Des 2008 16:20 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Takk for det!
:wink:

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 12. Des 2008 19:15 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Hotrodder skrev:
For at det luftinntaket skal virke må det etter min mening være helt fremme der det er.
Jeg mener at linjene på bilen blir svært lite forstyrret, og kommer nok til å beholde det slik det er.
Alternativet blir å lage et helt nytt panser med vanlige louvers.

Diverse frisering og pynting vil gjøre at scoopet kommer til å gå ut i ingenting helt bakerst på panseret. Derfor har jeg valgt å ikke trekke inn linjer fra frontruta frem på scoopet. Jeg tror også at disse linje ville gjort scoopet mer synlig og dominerende, og det ønsker jeg ikke. Det skal være lavt og diskre (i den grad et scoop kan kalles diskre!)

Om det blir fluer vil jo tiden vise. Vann kan selvsagt bli et problem, men det har lang vei å gå i forhold til om scoopet stod lengre bak, og det må gå delvis oppover.
En tanke kunne evt vært å sette små stående ribber et stykke inn i åpningen lik de i grillen, som hadde gitt et inntrykk av at grillen fortsatte opp i scoopet...?

sitter å ser på bilde...syntes du er litt rå i modifikasjonene dine nå...har alderig sett noe slik på en rod.men skal ikke dømme noen ting føre denn er ferdig :wink: jeg ser det ikke fra dine øyner.men skal bli morro å se et ferdig resultatet av dette her.å husk jeg klager ikke å mener ikke noe vondt med det jeg skriver til deg.nå syntes jeg at du er på langtur med panseretditt. det passe likksom ikke inn på bilen din..finnes det ingen andre løsninger?

35 ford 3 vindu,
35 hot rod prosjekt,
2 bmw e30,
transporter 02
japsedritt
opel,
ford capri

http://thomastnt.websport24.no/

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 14. Des 2008 18:51 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Selvsagt finnes det andre løsninger. Man kunne f.eks driti i hele problemstillingen og kjørt med varm innsugsluft slik de fleste andre gjør. :wink:

Da måtte jeg ha kjøpt et helt nytt panser, siden det jeg har var opprustet ca 5 cm til hver side for midtdelingen på hver panserhalvdel.

Men hva er gøy med det???

Nei. Jeg har vært på bærtur før, og endret ting, Men dette blir nok som det blir.
Jeg tror heller ikke det blir så iøyefallende når scoopet får samme farge som resten av panseret.
Men for de som mener panseret ikke skal ha noe som helst "ekstra" vil det selvsagt stikke litt i øynene, men da får de heller bare se en annen vei... :twisted:
Og det regner jeg med de gjør også.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 14. Des 2008 21:03 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Personlig så synes jeg at panseret ble tøft jeg :lol: Eneste at det bryter litt med grillen kanskje..Men det som er fint med rod er at å bygge det,skjer kun på sine egne premisser og STIL :lol: Keep up the good work =D>

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 14. Des 2008 22:07 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

:) Syns det ser bra ut detta e , forandrer seg litt detta etter att lakk er kommet på trur eg :-k , det ser ut for meg at scoopet går helt fram mot grill`n , hvordan har det blitt viss scoopet var en tanke kortere 2-4 cm bare :-k var bare en tanke som streifa meg her :) men bra jobba =D> interesant å følge med detta 8)

Gmc ext 1500 6,5 diesel pickup 1994 4L80E Bruksbil
Chevrolet starcraft G301991 mod 4L80E

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 14. Des 2008 22:36 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Hi

Stå på detta blir bra det sjø ;) Som du sier det finnes mange som kjører med "varm" insugsluft. og "stygge" scoop finnes det jo mange av og ditt er IKKE et av dem :D

design er en ting men funksjon er tross alt det viktigste da

80 Chevrolet Malibu Sedan
01 Jeep Grand Cherokee
#_______________________#

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 15. Des 2008 09:31 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Syns dette ser bra ut.
Men jeg er da ikke en slik forståsegpåer heller.
Bygg det etter egen design , KNALLTØFT. STÅ PÅ , DETTE BLIR KNALL !!!

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 15. Des 2008 10:43 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Hei, Duvall ruta di laget en fin stil, bilen ser "slick" ut med et "fartspreget" look.
Men scoopet? Thomas har en del samme meninger som meg, men poenget ditt er også forstått.
Utluftningen kan som du sier ordnes enkelt med louvers, men inntaket...kunne også vært løst med en lavere radiator, og kanaler fra øvre del av radiatorkappa til forgasseren. Ram-Air effekten kunne også bli økt med større åpninger av dissse. Traktform ville også gitt en fake turbo effekt i fart.....................
Synes også at scoopet ødelegger noe av den cleane looken bilen ser ut til og få.
Men,hvis scoopformen også hadde gått igjen i andre partier på bilen , kunne det allikevel se meget bra ut. Så var det det å finne på noe om det da.....
PS! Louvers kunne vel også vært med å skape mere kaldluft inn i motorrommet,hvis radene nesten gikk helt frem på panseret? Riktignok uten Ram-Air effekt.....

Ellers stå på som DU vil, og gi f.. i andre. Men er ønsket at meninger skal komme, får en ta det som kommer, i hvertfall konstuktiv kritikk.

Gjør litt som Thomas, sett deg ned med en stor kaffekopp, e.l. annet godt, og nyt synet, da vil lettere ideer komme.
:lol: Og, får du løvet til å ligge foran Duvallruta, anbefales en ombygging av gaspedalen!!! :lol:

8) 8) 8)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 15. Des 2008 17:37 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

leaded skrev:
:lol: Og, får du løvet til å ligge foran Duvallruta, anbefales en ombygging av gaspedalen!!! :lol:
8) 8) 8)

hear hear!

Bilde

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 15. Des 2008 18:25 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Lag luftinntaket litt "høyere" (større innsugsareal) og strekk det litt ut framfor grillen.
Varmt i motorrommet? Kjør uten pansersider. Funksjonelle løsninger er alltid tøffest.

-84 GMC C1500 SB wideside 250 L6/th700 (i USA)
2014 GMC Sierra 1500 sb 5,3l v8 (i USA)

INLINER #3417

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 15. Des 2008 23:13 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Hehe takker for alle innspill, folkens. Det blir som det er foreløpig, og pansersidene vil få louvers for best mulig utlufting.

Det neste på programmet er noe j*** dobbeltarbeid: Toppen på dørene, som jeg fikk så bra til og som er tinnsparklet og alt, må gjøres helt om igjen. :evil: Jeg har laget den for trang, så sidevinduene krasjer med skrapelistene når de kommer opp.

Veldig gøy (NOT). Men jeg har lagt så mye arbeid i å forberede de dørene for ordentlige vinduer og med el heiser, at det kommer ikke på tale å la dørene være uten vinduer.

Etterpå blir det å lage MC-framskjermer for å gjøre trafikkstasjonen glad, men ta det med ro, de skal henge kun i 1 bolt hver de også... :twisted:

Etter det igjen kommer jeg til å invitere trafikkstasjonen på garasjebesøk... [-o<

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 15. Des 2008 23:57 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

leaded skrev:
Utluftningen kan som du sier ordnes enkelt med louvers, men inntaket...kunne også vært løst med en lavere radiator, og kanaler fra øvre del av radiatorkappa til forgasseren. Ram-Air effekten kunne også bli økt med større åpninger av dissse. Traktform ville også gitt en fake turbo effekt i fart.....................

Louvers kunne vel også vært med å skape mere kaldluft inn i motorrommet,hvis radene nesten gikk helt frem på panseret? Riktignok uten Ram-Air effekt.....

Louvers blir det som sagt på sidene.

Radiatoren går ikke lengre ned. Da kommer den i konflikt med tannstaget, og panseret ligger praktisk talt rett oppå toppen av radiatoren slik det er idag, så det er ikke plass til annen kald luft enn den som enten kommer gjennom Grill/radiator, eller den som kommer gjennom scoopet.

Radiatoren er flyttet max ned og grillen er flyttet lengre ned på radiatoren enn originalt. Dette gjorde jeg for at scoopet ikke skulle "peke oppover". Er ikke sikker men antar at grillen er ca 2 cm lengre ned i forhold til pansersidene enn originalt. For å få til dette uten at falsene på siden av panseret ble pekende nedover måtte jeg massere panseret endel, særlig lengst fremme. Pansersidene står jo i original posisjon.

Jeg vurderte lenge forskjellige løsninger for scoop på pansersidene for å ta inn kaldluften den veien, men fant ikke på noe jeg likte, og det ble masse vinkler og rør og problemer med å isolere luftfilteret så effektivt som jeg har gjort nå.

Louvers oppå panseret er tøft. planla lenge med det. Men det er neppe særlig praktisk i harde regnskurer, vi jeg tro?

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 17. Des 2008 08:32 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Hotrodder skrev:
..........Radiatoren går ikke lengre ned. Da kommer den i konflikt med tannstaget, og panseret ligger praktisk talt rett oppå toppen av radiatoren slik det er idag, så det er ikke plass til annen kald luft enn den som enten kommer gjennom Grill/radiator, eller den som kommer gjennom scoopet..................Louvers oppå panseret er tøft. planla lenge med det. Men det er neppe særlig praktisk i harde regnskurer, vi jeg tro?

Hm.......bytte ut radiatoren..til lavere, og større tykkelse?
Ellers var vel en del av Boneville racerne også utstyrt med scoop, og var mye større enn ditt.

Louvers i regn,kan skape litt problem hvis ikke ting er sikret mot vann ja. Noen løste dette med en ekstra plate innsveiset under louversene, selv om disse da ikke var virksomme. Men kunne laget /tilpasset luftfilteråpning i denne slik som du nå har gjort. Louversene hadde da vært virksomme for luft, men resten av motoren var dekt mot regn..... 8) 8) 8)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 17. Des 2008 09:10 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Radiatoren er splitter ny i aluminium. Den blir nok ikke byttet.

Men dersom jeg bestemte meg for et vanlig panser måtte jeg uansett hevet grillen et par cm og beholdt radiatoren der den står. Da kunne det muligens blitt plass til en slags kanal for kald luft øverst i grillen som gikk over radiatoren, under panseret og bakover til luftfilteret.

Her er forresten et par bedre bilder jeg tok i går kveld:

Bilde

Bilde

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 461 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 31  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support