Galaxie skrev:
Takk for svar.Nei er nok ikke den fra kvinnen i mitt liv. Tror det var en 66 mod. Min er ikke en likbil, men fikk det kallenavnet da den var helsvart(før jeg lakkerte scallops). Hadde til og med kors på den en stund. Før den ble ble svart, ble den rullemalt spygrønn på amcar treff på Røssholmstranda tidlig 90 tall. Mens andre vaska og polerte, tok jeg frem rulla.Blei litt show ut av det, og jeg fikk premie for ferskeste lakk. Blei sammen med hu som jeg nå er gift med da den var sort med scallops. Dette syntes ikke hun var noe tøft, så etter litt press ble den lakkert rød. Hører med til historien at første kjøretur med nylakkert bil i starten av mai, blei noe ødelagt da jeg blei stoppet av unger som spurte etter russekort!!
idag vokser det mose på den, og et tre kommer opp inni. Men har starta den i år iallefall. Faktisk er det en ganske sjelden bil som stasjonsvogn, så den kommer nok på veien igjen.
Har en hjemmeside med endel bilder av skogsvrak og div. Der ligger det også noen fler bilder av den.
http://home.online.no/~heanvang/
Har funnet noen bilder fra da den ble "lakkert" på Røssholmstranda i 1991
Sånn så den ut når jeg overtok den.
Manglet gulv og bremser i den etter å ha stått 7 år hjemme hos oss. Var bruksbilen til onkelen min i flere år, så da han byttet bil ble den stående hos oss til jeg fikk den
Etter et par uker med arbeid, dro jeg til Hønefosstreffet på røssholmstranda i 1991.
Tok vel en sjans siden det ikke ble mye prøvekjøring og ante egentlig veldig lite om motoren.
Ble fryktelig stresset da bilen ikke ville starte i hokksund da jeg stoppet for en pølse og oljesjekk.
Men oppdaget heldigvis at coilledningen var falt av fordeleren! Så når den kom på plass, gikk resten av turen smertefritt
Vel fremme, ble det som vanlig på amcartreff mange meningsutvekslinger og ideer utover natten.
Så på lørdag ble det tur til sentrum for å kjøpe ruller og maling.
Så satte vi igang
Skapte selvfølgelig stor oppmerksomhet dette, og det ble etterhvert mange tilskuere
Noen vasket og polerte bilene sine, mens vi rullemalte...
Det ferdige resultat:
Var en lakkerer der som hadde med airbrush utstyr og skulle legge brune flammer, men vi fikk desverre ikke tak i kompressor
Stilte selvfølgelig opp på utstillingen Søndag, med Nymalt skilter og greier.
Endte opp med premie for "Ferskeste lakk"
Har nesten vært på samtlige Hønefoss treff etter den gang, og mange som husker den episoden ennå.
Så har en idè om et "Comeback" med Dodgen dit en gang. Hadde vært moro å gjentatt historien
neste vår var jeg lei grønt, og da var det svart matt som gjalt
Hadde nylig flyttet, og var ikke ferdig med garasjen, så det ble utelakkering..
Legg merke til kompressoren jeg brukte i bakgrunnen
Etter denne lakkeringen, fikk den tilnavnet likbilen. Hadde kors på taket en periode og faktisk....
I tillegg til planer om å lage en kiste for å ha baki.... Kom heldigvis aldri så langt.
Neste vår ble det tid for forandring igjen, (da var garasje og kompressor på plass)
Sånn gikk den til den ble "russebilrød" som nevnt tidligere..
Ingen raggarbil uten lyd
Vel det var historien om Dodgen min...